Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Thomas Bigum H - Har du brug for hjælp?

H - Har du brug for hjælp?

2.167 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
24 October 2011

Hjælp til at finde en god stil?

Valg af forkert stil er endnu en kilde til fejltrin for den håbe- og vovefulde iværksætter der kaster sig ud i Facebook-bølgen blå. Da en iværksætter er kendetegnet ved at arbejde med et totalt ukendt brand, så er der ikke synderligt mange store bølger at surfe på.

Se mig!-syndromet
Der skal knokles for at opbygge et brand og for at skabe noget genkendelighed for alle iværksættere. Det kan gøres ved at forsøge at være så synlig som muligt, men det kan have meget ringe effekt at buldre rundt og råbe "se mig!".

Det virker hvis du har noget revolutionerende at byde på og er i markedet med noget der er på niveau med en mirakelkur, men starter du op med en forretning eller et produkt som findes i forvejen, så er det stejlt op ad bakke med den stil.

Hjælpsomhed er nøglen
Hvis du har opholdt dig her på Amino i så lidt som ganske få timer, så har du allerede set showet foregå fra første række. De mest hjælpsomme aminoer fremstår mere cool end resten, og jeg kan garantere dig at man på den måde kan bygge fundamentet til en virksomhed. Jeg har nemlig gjort det selv.

Amino er et socialt medie, så derfor kan samme stil tages med ud på de andre sociale medier - og i særdeleshed til Facebook.

Du skal give - ikke tage
Når du agerer på din Facebook-side og eventuelt ikke rigtig kan få noget som helst vind i sejlene, så er det måske fordi du har givet dig i kast med denalene for at tage af folks opmærksomhed. Du hørte om venners venners venner-effekten der kunne gøre din virksomhed synlig og populær - men undervurderede hvad det kræver at opbygge den slags goodwill.

Se på billederne her i indlægget. Jeg crowdsourcer min udfordring, dels fordi jeg kan - og dels for at give et eksempel på det jeg talte om i C - Flere fans med crowdsourcing.

Jeg bliver mødt af ren og skær hjælpsomhed.

Hjælpsomhed knytter relationer
Forklaringen på hvorfor hjælpsomhed er god stil på sociale medier, ligger lige der hvor det hele handler om markedsføring gennem relationer. Når vi selv møder hjælpsomhed, bliver vi taknemmelige, og her begynder opbygningen af den goodwill som jeg længere oppe pegede på som den mest oplagte årsag til at din Facebook-side ikke fik momentum.

Den skønne Trine-Maria har nu goodwill hos mig, så det bliver som en leg for hende at tiltrække min opmærksomhed næste gang hun har brug for den. Indtil hun har - og indtil DU! har, så kan ventetiden fordrives med at være hjælpsom.

Hvis du faldt af på goodwill-princippet, så spol lige tilbage og læs op G - Har du goodwill?

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Thomas skriver Skriv dig op