Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Henriette Weber fra Toothless Tiger Sociale medier - min definition og hvordan bliver det en succes?

Sociale medier - min definition og hvordan bliver det en succes?

4.694 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
20 July 2009

Sociale medier er noget der efterhånden optager vores dagligdag en hel del, både som privatpersoner, men efterhånden også som virksomheder. Og sociale medier er helt perfekt til at vedligeholde og brande en online identitet, ligegyldigt hvad du er, eller hvad dit mål er.

Min definition på sociale medier er, at det er værktøjerne vi bruger til at skabe sociale netværk. As simple as that. Også kan man sige at facebook og twitter er nok så hotte nu om dage, men de er egentlig kun værktøjer, og selvfølgelig er det vigtigt at når man har med værktøjer at gøre at man så ikke hamrer søm i med skruetrækkeren eller lignende.

Men der hvor det virkelig rykker for mig - er i de sociale netværk. Sociale netværk der egentlig består af møder mellem mennesker, men også sociale netværk hvori at word-of-mouth opstår og man derved får opnået nogle præferencer hos de mennesker som der har hørt om en. Sociale netværk der rent faktisk kan ændre verden til det bedre, (som der egentlig er min primære drivkraft, jeg vil ændre virksomheder til det bedre, og få dem til at indse at de rent faktisk kan gøre så mange cool og gode ting i og for verden og rent faktisk tjene penge på det)

Eller endnu bedre at man kommer til at befinde sig i folks opmærksomhed (via blogs eller newsfeeds på facebook eller lignende) således at de rent faktisk hele tiden kan følge med i hvad man laver og på den måde skabe en branding, markedsføring, tilstedeværelse, identitet og involvering i/omkring ens virksomhed.

Men hvordan bliver man så spændende nok som virksomhed til rent faktisk at komme ind i de sociale netværk mellem mennesker ?

Jeg har skrevet en e-bog der hedder "hvorfor alle virksomheder skal være et rockband" - og det er faktisk den bedste metafor for hvordan du kommer ind i de sociale netværk - du tænker på dig selv som et rockband. Eller en gademusikant, eller en violinist i et kæmpe orkester, singer song writer- hvad der virker for dig. Egentlig er målet med dette at du føler at du er et cool rockband, og at andre syntes at du er et cool rockband. Det er begreber såsom authencitet, troværdighed, bemærkelsesværdighed, substans og at folk rent faktisk kan relatere til hvad du rent faktisk gør og er og står for. Dette kalder jeg for "rockbandisme".

Og det er det, sociale medier er gode til. At komme ind i de sociale netværk og hvis man bruger det rigtig, så at få en masse involvering og opmærksomhed og cool cash ud af det...

I min egen virksomhed Toothless Tiger arbejder vi med sociale medier til at skabe social marketing og business unusual fordi det kræver at man er usædvanlig hvis det skal lykkedes i den sociale den af online marketing. Måske ikke usædvanlig i et større perspektiv, men diffrentieret og gør ting anerledes end resten af ens branche....

Jeg håber i har fået et indblik i hvad det er jeg arbejder med og hvad mit take er på sociale medier.. til slut vil jeg lige afslutte med at sige at sociale medier  og succes i sociale medier består af 10 % værktøjer (selve medierne) 45% hvad du rent faktisk gør som virksomhed og 45 % hvem du er =)

Jeg glæder mig til at skrive og debattere med jer herinde.

http://www.twitter.com/redsoda

http://www.henrietteweber.com

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Henriette skriver Skriv dig op