Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om iværksætteri i USA og Danmark

Irritation som inspiration

Skrevet af:
18. maj 2011 | 2.889 Visninger| 23 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du?:

Amino Ekspertblog

Thomas Rosenstand fra Concept Interest

Ekspertblogger på Amino om iværksætteri i USA og Danmark

Hvad skal jeg sælge? Jeg vil være selvstændig, men med hvad? Spørgsmålene er der i hundreder af varianter. Og der er mange gode svar. Jeg kommer her med et muligt svar, som jeg håber, du kan bruge som inspiration til produktudvikling eller til dit nye firma.

Rosenstand out!

Læs også


Kommentarer

Andreas Linde  den 17-05-2011 kl. 23:42

Det var godt du startede e-university Thomas - det var helt rigtig set! Godt at du forsøgte - det lykkedes kanon godt. Jeg er rigtig glad for mit medlemskab!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Morten Vium  den 18-05-2011 kl. 08:03

Hvor er det rigtigt, Thomas!

Vi skaber værdi, når vi er opmærksom på vores frustrationer og forsøger at løse problemet konstruktivt.

Både DC Finder og E-university er gode eksempler og især E-university, synes jeg, er et fedt og modigt projekt. Tage penge for adgang til en blog? Nej vel... ;)

For en måned siden fik jeg nok af arbejdsløse, som brokker sig over at systemet er åndssvagt, og at der ikke er noget arbejde at få. Påstanden blev bakket op af at de jo sendte 20 ansøgninger om ugen og stadig ikke havde fundet noget.

"Kig nu på på kvaliteten af din jobsøgning!" råbte jeg (ikke højt men for mig selv..)

Det er der nu blevet en blog ud af med inspiration til, hvordan man kan bruge de sociale medier i sin jobsøgning.

http://www.modernejobsoeger.dk

Tænk nu lidt selv i stedet for at sende den samme CV-skabelon rundt til 20 virksomheder om ugen!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Victor Mehai Christiansenn  den 18-05-2011 kl. 09:09

Kanon god video.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Lise Halskov  den 19-05-2011 kl. 11:34

Hej Thomas

Godt set - irritation har nok startet mangen en god ide!

Mange hilsener Lise

PS: Grunden til at selv sådan nogle nybegyndere indenfor SEO som mig flokkes til E-university, er at det er fuldstændig uoverskueligt at finde rundt i junglen af SEO "eksperter". Så jeg tænkte, at hvis jeg skal have kvalificeret rådgivning, jeg kan forstå, så må det være hos dig. Så mit gæt er, at det ikke alene er irritationen, men også dit ry, der har skaffet dig så mange Elever!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 19-05-2011 kl. 15:13

Hej Lise

Selvfølgelig hjælper det lidt, at nogle kendte mig i forvejen. Men det er stadig afhjælpningen af et irritationsmoment, der gør forskellen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Ole Thorup  den 20-05-2011 kl. 23:56

Super indlæg. Kom da lige i tanke om at jeg også skal med på skolebænken :-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 21-05-2011 kl. 00:06

Velkommen ombord, Ole!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Super Thomas......  den 21-05-2011 kl. 19:14

og så gik det ikke for langsomt ;o))))

Tillykke med dine nye tiltag. Der sker meget når man er væk et øjeblik....

Jack

Er kommentaren brugbar? 0 0
Gita Street  den 22-05-2011 kl. 10:02

Helt rigtigt. Irritation/frustration er en følelsesmæssig reaktion på et uopfyldt behov/problem - og dermed pejling mod et nyt potentielt marked.  

Det er også typisk koblet med at man har en bestemt baggrundsviden, der gør at man lige er den rette "mand" til at få gjort noget ved "problemet" :-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Koludabyg  den 09-06-2011 kl. 21:14

Også kunne jeg da heller ikke dy mig længere, efter at have anbefalet det til så mange andre, vi ses inde på E-university....:)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 09-06-2011 kl. 21:43

Velkommen ombord, Rene!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Koludabyg  den 09-06-2011 kl. 21:47

Takker

Det var vel også på tiden, at jeg får optimeret min tid med SEO arbejdet.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jakob Röder  den 06-07-2011 kl. 05:53

Hej Thomas

Advarsel: Surt opstød på vej ... men jeg håber at du vil tage det som konstruktiv kritik ;)

Da jeg startede din video, var det fordi beskrivelsen (overskriften) fangede min interesse. Det viste sig også at dreje sig om det, jeg formodede: Det banale men gode råd, som alle opfindere bør kende: Hvis ikke din opfindelse løser et problem (fx en mangel på noget), så er den ikke noget værd.

Da jeg kunne se, at videoen var varede i 12 minutter, håbede jeg, at du havde en masse uddybende spændende at sige om emnet - men der blev jeg jo så skuffet - for de informationer, du giver om emnet, fylder jo et minut.

Ville det ikke have været langt mere brugervenligt, hvis du havde lavet en video, der varede det ene minut, som du faktisk bruger på det indhold, du har med her, som er relevant for det råd (eller de tre minutter, den ville vare, hvis du gentager det samme så mange gange, som du gør her)? Og så have lavet en video ved siden af (med en retvisende overskrift), der indeholdt de resterende 9 minutters reklame for dine projekter?

(Jeg har dog ikke ligefrem taget tid :))

Men når nu jeg alligevel fik hørt på historien om E-university (med et halvt øre), så blev jeg nysgerrig ift. et spørgsmål: Hvis idéen primært var, at fx Google og andre ikke skulle læse med, hvordan er det så løst med betalende medlemsskab? Kan de ikke bare oprette en betalende bruger? Eller er det ikke vigtigt nok for dem, til at de gider det? Eller var der noget, jeg helt misforstod?

Vh Jakob

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 06-07-2011 kl. 06:09

Hej Jakob

Jeg gør altid mit bedste for at tage kritik konstruktivt. Jeg kunne sikkert sagtens have lavet denne og mange andre af mine videoer kortere, men det ønsker jeg ikke. Og hvorfor så ikke? Fordi det er sådan, jeg kommunikerer. Og jeg er ikke bleg for at indrømme, at jeg er "populistisk" nok til at læne mig op ad ratings og kommentarer efter princippet "80/20", som du kan høre mere om her, hvis du orker det:http://www.amino.dk/blogs/rosenstand/archive/2011/05/26/overspringshandlinger.aspx

Da mine videoindslag her på bloggen har det antal visninger, de har ( det mindst sete har 1.390 visninger, og det mest sete har 6.470 visninger), tolker jeg, at de er, som de skal være for de fleste. Og så lever jeg med, at nogle mener, de er for lange, for selvfede, for kedelige etc.

Jeg er glad for, du orkede at lytte færdigt uanset - og selvfølgelig ked af, at du ikke deler de andre kommentatorers opfattelse af kvaliteten. Du kan så glæde dig over, at der er rigtig mange andre gode blogs her på Amino, hvor du kan finde masser af godt indhold.

Selvfølgelig kan en Google ansat oprette sig som medlem, og hvis jeg ikke opdager, der er tale om en googler, er det sådan, det er. Opdager jeg det, bliver personen ikke oprettet, og der bliver ikke trukket noget på det betalingskort, han/hun har benyttet.

Jeg tvivler nu på, at Google vil finde det vigtigt nok til at gøre den indsats at få en undercover til at indmelde sig.

Jeg håber, det opklarer både din undren over, at jeg ikke nøjedes med at lave en video på 1 minut - og dit spørgsmål om E-Uni. Ellers må du spørge igen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jakob Röder  den 06-07-2011 kl. 06:36

Jo tak, det var svar på mine spørgsmål :)

Jeg så godt alle de andre kommentarer, som var meget positive. Det ser ud til, at en stor del af positiviteten skyldes begejstring for dine projekter. Og dette ville vel heller ikke blive forringet, hvis du højnede alm. brugervenlighed - måske tværtimod. Men det er selvfølgelig bare et forslag ... og det kan jo også være, at jeg "tager helt fejl" og det måske netop bla. er din form, der er populær.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jakob Röder  den 06-07-2011 kl. 06:40

PS Dit link i kommentar virker ikke.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 06-07-2011 kl. 06:40

Se det vil jeg lade andre bedømme. Men personligt tvivler jeg på, at jeg kan trække den trafik til både denne blog og til min egen og til mine live optrædener alene fordi andre skulle være begejstrede for mine projekter. Faktisk er jeg overbevist om, at publikum er en del højere og bedre funderet end det.

Som sagt: Tak for kritikken. Men jeg tror på talemåden "It it ain't broken - don't fix it".

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 06-07-2011 kl. 06:44

Det er Amino, der klipper i det. Men det skulle gerne du nu.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jakob Röder  den 06-07-2011 kl. 06:55

Jeg tror, at du misforstår mig. Når jeg skriver "begejstret for dine projekter" mener jeg, at de finder din indsigt og dit arbejde (i dit kerneområde) værdifuldt.

(Der falder jeg udenfor, ikke fordi jeg har noget som helst at udsætte på kvaliteten af dit arbejde, men blot fordi jeg ikke interesserer mig for SEO (pt) og slet ikke anede, at det var dit kerneområde, men blot klikkede mig ind på din blog, som nævnt, fordi jeg fandt det emne, som overskriften bekendtgjorde interessant.)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 06-07-2011 kl. 06:59

Ahh - ja det havde jeg misforstået. Jeg bruger nu ikke mange minutter på SEO på denne blog, da den har et helt andet emneområde. Men jeg kan godt se, at når du ønsker mit 11 minutter og 55 sekunder lange budskab kogt ned til et minuts tid, kan de få afstikkere omkring SEO her godt fylde en del. Men så'n er det bare :-)

Nu er det min sengetid - tak for debatten indtil videre.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jakob Röder  den 06-07-2011 kl. 07:34

Ja, jeg ser først nu, at din blog her ikke handler så meget om SEO.

Og nu er mit input nok blevet meget langt og omstændigt i forhold til, at det bare helt enkelt skulle have været en hurtig opfordring til at lave en ordentlig "varedeklaration"/beskrivelse til din video (Idéen om at dele den op, var måske ikke så gennemtænkt). Dine andre videoer har tilsyneladende ganske udmærkede beskrivelser tilknyttet (Det er dog svært at bedømme, når ikke jeg har set selve videoerne :)). Til denne kunne du blot have skrevet noget a la "Her er et ultra kort og simpelt, men vigtigt, råd til produktudvikling, som jeg har valgt at krydre med et par meget lange og udførlige eksempler, der detaljeret beskriver et par af mine projekter inden for SEO" ... Just kidding, men du forstår forhåbentligt, hvad jeg mener :)

Selv tak.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 06-07-2011 kl. 07:47

Ja - det er tit svært at bedømme uden at have kigget ordentlig efter ;-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Jakob Röder  den 06-07-2011 kl. 08:12

Ja, det er også derfor, jeg lader tvivlen komme dig til gode, når jeg skriver at dine andre beskrivelser sikkert (forhåbentligt) ikke er nær så misvisende som til denne video - hvor jeg netop havde læst beskrivelsen og blev skuffet over at kun 1/10 af tiden blev brugt på det ellers meget interessante emne.

Er kommentaren brugbar? 0 0
 

Tilføj en kommentar

 
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Thomas skriver


Tjen mere på brug af AdWords



Vil du tjene mere på at bruge AdWords, undgå at betale en krone mere end nødvendigt for dine klik og bevæge dig væk fra fornemmelsen af, at det er "for dyrt" med de der AdWords?
Klik her


Thomas på Twitter

Hvis du vil have besked når Thomas og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer