Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Rolf Høegh fra Resultatskaber.dk og Place2live Behøver markedsføring og annoncer virkelig være så kedelige?

Behøver markedsføring og annoncer virkelig være så kedelige?

5.166 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
27 October 2011

Lad mig - der jo også er ejendomsmægler - feje for egen dør: Annoncetekster for boliger er ikke altid de mest informative, for at sige det mildt.

Alt for ofte er både annonce og websider kedelige. Masser af fakta. Overdreven ros af produktet eller ydelsen.

Jeg kan godt forstå at folk som har læst en ejendomsbeskrivelse med ”en vidunderlig udsigt”, bliver sure over at de skal stå på en ølkasse og tre eksemplarer af Hvem-Hvad-Hvor for overhovedet at skimte en udsigt.

Derfor indførte vi i Place2live begrebet ”ærlige annoncer”. Det betyder at hvis en annonce overdriver om en udsigt eller andet, betaler vi straks et pænt beløb til en velgørende institution efter kundens valg.

Her er et par eksempler på annoncer vi har brugt med stor succes. De kan vist godt kaldes ærlige.

Eksempel 1: Når man skal sælge en kedelig ejendom

Vi var mægler nr. fem som prøvede at sælge et ikke særlig kønt hus som havde været til salg i 2½ år. Jeg bad om ejerens skriftlige tilladelse til at rakke huset ned. Den fik jeg. Her er annoncen:

Hillerød - Håbløs elendig ejendom sælges
Kedelig ejendom i Helsingørsgade. Grimt køkken. Stue med aircondition (dvs. et hul i gulvet direkte til kælder med kølig fugtig luft.  Et badeværelse du ikke engang vil lade svigermor bruge. Det bedste ved carporten er den ikke er faldet sammen (endnu). Ligger to ejendomsmægler-minutter fra stationen (svarer til fem almindelige minutter). Åbent hus i dag kl. 14-15. 

Huset blev solgt samme dag. Til samme pris de andre havde prøvet længe som "villa der trænger til en kærlig hånd".

Eksempel 2:

Når man skal sælge et hus med et rum som ingen efterspørger

Vi skulle sælge et hus med et lydisoleret værelse i Hillerød. Det var nogle musikere som havde boet der. Hvem havde lige brug for sådan et rum? Annoncen kom til at hedde:

Hillerød – med  svigermors værelse

Dejligt hus på Langesvej nær stationen. Indh. bl.a. værelse som er særdeles velegnet, hvis du ofte har svigermor på besøg. Værelset er nemlig lydisoleret -:), Herefter beskrivelse af resten af huset

Blev solgt på en uge.

Eksempel 3:

Når man skal sælge et meget lavloftet hus

Jeg skulle sælge et lavloftet hus som ejeren havde søgt at sælge gennem nogen tid. Der var kun ca. 1,68 m til loftet. Blev annonceret sådan:

Hillerød – Meløse - Lavloftet men billigt hus sælges
Hvis du er over 1,65 m så glem alt om dette hus.
Så beskrev vi huset og hvornår vi holdt åbent hus.

Prisen på huset var sat fornuftigt lavt på grund af denne loftshøjde. Da jeg kommer ud til det åbne hus, er hele vejen spærret af biler. Folk var ret nysgerrige. Fra en af dem stiger en mand på vel 1.90 ud af bilen.
O.k., tænkte jeg, han kan nok ikke læse. Så jeg spurgte forsigtigt og høfligt om han havde læst vores advarsel. Det havde han og gik med krummet krop gennem huset. Fem minutter efter kom han ud, strakte sin krop og sagde:
”Det køber jeg”. Nu siger man jo ikke nej til en handel, så vi kørte til kontoret og lavede en købsaftale med et advokatforbehold. Så kunne advokaten jo hæve handelen hvis den stakkels mand fortrød. Men det gjorde han ikke.

Husk, man skal aldrig spørge for tidligt hvorfor folk køber.
Men da handelen var endelig, spurgte jeg hvorfor han havde købt huset når han nu var så høj. Så sagde han: ”Jeg graver gulvet op og sænker det. Så er der jo fin højde, og da huset er billigt, kan det betale sig”. Og han fik en perle ud af det lavstammede hus.

Eksempel 4:

Når man skal sælge et hus direkte til havet

Vi havde et hus direkte til havet. Men hvem tror på det når det skrives? Ikke alle. Så jeg skrev:

Hvis du vil bo tættere på vandet, må du sove med gummistøvler på …

Og på trappen til indgangsdøren havde jeg stillet et par gummistøvler, for ligesom at huske folk på overskriften når de ankom til huset. Huset blev solgt på en uge.

Eksempel 5:

Når ingen tror på en mægler-annonce - dem er der rigtig mange af

Jeg skulle sælge et hus i Jægerspris-området. For nogle lidt langt fra København. Men udsigten var formidabel. Men hvem gider køre langt for igen at blive skuffet over overdrevne ejendomsmægler-annoncer. Så jeg skrev i annoncen:

Jægerspris – GARANTI for skøn havudsigt
Fantastisk udsigt over vandet. Så en beskrivelse af huset afsluttende med denne vigtige tekst:
PS: Passer det med udsigten ikke, betaler vi din benzin, ligegyldigt hvor i Danmark du kommer fra.

Ved det åbne hus holdt der ufattelig mange biler. Nogle blev nok skuffede over ikke at få gratis benzin, men huset blev solgt samme eftermiddag.

-----------------------------------

Konklusion:
Ærlighed kombineret med selvironi og humor giver gode resultater. Det kan betale sig.

Du bestemmer selv om du vil pifte dine egne ting op, eller du synes det for poppet.
For mig har det virket, så mon ikke også du kan få glæde af det - tilpasset din virksomhed og din måde at være på? 

Se på din markedsføring? Kan den trænge til et lift? 
Hvis ja, så kom i gang - NU!

Mange hilsener
Rolf

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Rolf skriver Skriv dig op