Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Vil du være populær - så ring tilbage

4.029 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
04 January 2011

Vil du være populær, så ring tilbage

Har du også forgæves søgt at få kontakt til en person, som du har forhandlet med?
Du har lagt besked flere gange og du har måske mailet.  Intet svar.

Hvilket indtryk gør sådanne mennesker på dig?
Synes du er det er iorden?
Når du også at tænke negative tanker om personen og den virksomhed han eller hun arbejder for?
Er det en virksomhed du skulle få lyst til en dag anbefale andre at handle med?
Nej vel? 
Det er så negativ reklame at enhver virksomhedsleder bør stoppe det omgående.

Når du så endelig hører fra personen får du oftest et nej efter mange ugers venten.
Folk der har dårlig samvittighed (læs: Vil sige nej) tror nemlig det er smart ikke at ringe tilbage.
Men det er dumt, er det ikke?
Hvorfor ikke give et hurtigt svar - uanset om det er positivt elelr negativt.
Så kan modparten bruge sin energi på at arbejde med folk, der gerne vil samarbejde, istedet for at spilde tiden.

Forøvrigt bruger rigtige "tøsedrenge" og ditto piger ofte mails når de skal sige nej.
Det da trist at mange er så konfliktsky, når de skal sige nej.
Også negativ reklame der batter.
Tag telefonen og vis folk respekt.
Og vind point selv om du siger nej.

Men inder du bliver for gal på de personer, så læs lige videre:
Vær ærlig over for dig selv. Hvor ofte har du selv gjort det?
Enten ikke ringet tilbage eller brugt mailen til at sige nej?
Hvad når folk at tænke om dig og din virksomhed?
Har du råd til at folk tænker negativt om dig?
Jeg har ikke - og tror heller ikke du synes det er er fremmende for omsætningen.

Konklusion
Ring altid hurtigt tilbage. Hurtigt.
Jo længere tid den anden venter, jo dårlige står du i forhandlingerne.
Har man dårlig samvittighed - skal måske sige nej tak til et tilbud eller et samarbejde, 
så tror mange det er "nemmere" at lade være med at svare.
Men det er helt forkert.
Der er intet galt i at sige nej, hvis det gøres hurtigt og venligt.

Jeg oplever, at når folk ikke ringer tilbage efter flere opringninger, så er det ofte fordi de ikke vil handle med mig.
Det er helt ok for mig for det er der mange andre der vil. Men det er rart med en klarhed.

Så hvis du og din virksomhed vil være populære - selv om svaret er negativt, så ring tilbage hurtigt og venligt.
Så mister du ikke din og din virksomheds troværdighed.

Nu kan den anden person bruge sin tiden på andre kunder, som gerne vil samarbejde-
I stedet for at spilde tiden på at vente på om du gider svare.

Så husk: Vil du og din virksomhed være populær - så ring eller mail hurtigt tilbage.
Husk også lige at læse PS'et neden for.

Godt nytår til dig. Jeg glæder mig til en fortsat god dialog i 2011.

Masser af hilsener
Rolf Høegh

Resultatskaber.dk og Place2live

PS. Et sjovt (læs: uhyggeligt) eksempel på, hvor tåbeligt det er ikke at ringe hurtigt tilbage:

For mange år siden ringede en kunde som jeg havde lovet noget materiale dagen inden. 
Jeg fik dårlig samvittighed.
Undlod at ringe og brugte hele eftermiddagen på at lave det lovede materiale.
Da jeg så endelig ringede med næsten ren samvittighed - og materialet færdigt til at faxe, ringede jeg.

Ved du hvad kunden sagde: "Jeg ringede blot til dig for at fortælle dig, at vi har droppet planerne, så du ikke behøver lave det oplæg til mig...." 

Tror du jeg følte mig dum. Havde jeg ringet havde jeg sparet det store arbejde.
Det var præcis den dag for riggtig mange år siden, at jeg besluttede ALTID at ringe hurtigt tilbage - uanset om det var noget positivt eller negativt der skulle ske.



Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Rolf skriver Skriv dig op