Forstil dig: At Morten er på udkig efter en tømmer, der skal renovere hans hus. Morten søger efter en hjemmeside på nettet efter en tømmer, der bor i lokalområdet – lad os sige, at han søger “tømmer i Horsens”. Nu dukker der adskillige resultater op i søgemaskinen, og Morten får skimtet dem allesammen igennem. De tømmer hjemmesider Morten har besøgt har indeholdt en masse information om selve firmaet, men kun en tømmer hjemmeside gav ham muligheden for at se referencer / tidligere udført arbejde. Tømmer hjemmesidens referencer bar præg af et seriøst firma, der kunne sit kram – og gav i det hele taget Morten et godt indtryk af firmaet.hjemmeside vs facebook

Facebook:

Der er rigtig mange gode grunde og fordele ved at have en god Facebook profil – hvor en af de primære er, at det er god markedsføring og profilering for at få folk til din hjemmeside. Den helt store mening med en firma Facebook profil, er at skaffe trafik til din hjemmeside, hvor dine primære produkter/servicer er. Det var det, den var ment som. Der er bare rigtig mange, især små enkeltmandsfirmaer, som mener at ”det burde være nok”. Det kan det måske også være for nogle. Men vil man have vækst i sit firma er bare bare nød til at have en hjemmeside.

Summering:

Når du åbner din Google Chrome / Internet Explorer eller lign. går du nemmelig ikke ind på facebook og søger efter den lokale håndværker eller den nærmeste massør for en dejlig massage. Nej du går nemmelig ind på Google ligesom alle os andre og søger efter det som du skal bruge. Det er helt normalt. Google er blevet danskernes gule sider / bibliotek / ALT. Alt hvad man har brug for at vide finder man på Google, uanset hvad det er.

Konkurrencen skærpes i stort set alle brancher, hvorfor det er uhyre vigtigt at skille sig positivt ud fra sine konkurrenter. En måde er at skille sig ud på er bl.a. ved at have en indbydende og informativ hjemmeside. Ved at have en firma hjemmeside øger du din synlighed på nettet, hvilket er vigtig i en tid, hvor de fleste mennesker benytter Internettet og sin mobiltelefon til at søge informationer. Bare vi kigger 5 år frem vil størstedelen af befolkningen benytte sig af Internettet, når de eksempelvis mangler en tømrer, murer eller sådan set hvad som helst.

De Gule Sider er fortid, og man bruger i dag Google til at finde telefonnumre på håndværkere osv. Derfor er det så uhyre vigtigt at have en online firmaprofil på nettet – for det er nemlig på Google og lign, at det første kendskab til dig og din forretning bliver skabt.

Hvilket murerfirma tror du, at Lars kontakter først?

hjemmesider i fremtiden

 

Denne lille historie skal understøtte vigtigheden af at fremvise referencer på sin hjemmeside. Er din fremvisning af referencer i orden, giver du dig selv et markant forspring i kampen om de lokale kunder.

Går du glip af en masse kunder i fremtiden?

Hvis du vælger at investere i en firma hjemmeside, og dermed øger din synlighed online, har du allerede taget et stort skridt mod at bevare/forøge dit antal af kunder. På baggrund af ovenstående oplysninger bør du nu være bevidst om, hvor vigtig en rolle firma hjemmesider kommer til at spille i fremtiden. Derfor findes der ingen undskyldninger for ikke at investere i en firma hjemmeside medmindre du ikke vil slå dine konkurrenter.