Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino

Hvordan overbeviser du de store om at bruge dig?

10. maj 2017 | 1.525 Visninger | 0 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Niels Olsson fra Saxis

Ekspertblogger på Amino

Det blev jeg spurgt om af en ung nystartet iværksætter som følger mig på Facebook

Han havde et webbureau og havde fået muligheden for at levere en løsning til en stor kunde

Der var mange andre, mere veletablerede spillere om buddet

Hvordan skal jeg overbevise dem om at de skal vælge os ? Vi har jo ikke den samme erfaring

Det er altid som iværksætter - og menneske iøvrigt - nemt at se hvad man ikke har

Det svære er at se på hvad man har som de andre ikke har

Men det er så vigtigt at kunne

For det er lige præcis der, du kan skille dig ud fra konkurrenterne

Hvad har en lille virksomhed som en stor virksomhed mangler ?

Røven i vandskorpen! 

Det er den største force du har som nystartet virksomhed

Det betyder så uendeligt meget mere for din virksomhed at få den kunde

end det gør for de veletablerede der har flere kunder af samme størrelse

Og lige her har du noget som de store bare ikke kan reproducere:

sulten der følger med at være en lille virksomhed der kæmper for at blive større!

Din virksomhed vil kunne bruge denne opgave - hvis det går godt - til at lande flere kunder af denne størrelse, ved at bruge opgaven som reference

Plus hvis man gør et godt stykke arbejde, kan man være heldig, at blive anbefalet til andre

Det kan være det der bliver det afgørende for din virksomheds videre succes

Sådan er det bare ikke for de store

De har masser af kunder og endnu en reference vil næppe flytte virksomheden til et helt nyt niveau

Så hvordan forklarer man, at det er en fordel for kunden?

Ved at være ærlig omkring det

Vær ærlig omkring hvor meget det kan betyde for din virksomhed

Og forklar at det selvfølgelig betyder at I er dem der vil løbe længst og hurtigst for at de bliver 100% tilfredse med resultatet

Her får de ikke bare doven erfaring

Her får de nogle unge mennekser med drømme, krudt i røven og al tid i verden

som vil stå på tungen for, at de vil blive så tilfredse med resultatet, at de vil anbefale dem til andre

I har ikke børn og koner i skal hjem til

I skal ikke klippe hæk om lørdagen

I skal bare give den en tordenskalle for at skabe det bedst mulige resultat! Det er så simpelt!

Og derudover kan I sikkert også gøre det billigere end de store

Det var mit råd til den unge iværksætter. Det har altid virket for os og det er hermed givet videre.

Se sidste afsnit af Jagten på Saxis, hvor jeg forklarer mere om dette men også snakker lidt om påklædning som iværksætter:

Læs også


Kommentarer

Vær den første til at skrive en kommentar
 

Om denne blog


Få besked når Niels skriver


Om

Niels Ryding Olsson er en ung Iværksætter og Youtuber på 25 år. Han startede sin første virksomhed da han var 16 og har siden da arbejdet hårdt for at gøre sig bemærket i iværksættermiljøet i Danmark.

Niels har arbejdet som forretningsudvikler på Amino og kom af den vej til at arbejde med køb og salg af virksomheder gennem Amino Virksomhedsbørs.

Idag har Niels sammen med sine 3 partnere, købt sig ind i forretningen og lavet den til deres egen, med navnet Saxis.

Niels skriver om sin rejse som ung iværksætter og direktør, med alt hvad det indeholder af sejre og udfordringer.

Følg Niels på Hans Facebookside her: 

Følg med på Niels’ Youtube kanal her: 

Besøg virksomhedsbørsen Saxis her:


Seneste kommentarer