Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Mogens Bertelsen fra www.succesportalen.dk Jeg er ikke ved telefonen lige nu; men efterlad…….Så jeg ringer snarest tilbage

Jeg er ikke ved telefonen lige nu; men efterlad…….Så jeg ringer snarest tilbage

3.106 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
19 January 2017

Shit. Lægger du på eller hvad gør du?

Forestil dig, at du har haft en travl og stressende formiddag. Og at du først har lejlighed til at checke din mobilsvarer ved middagstid - i bilen på vej til dit næste kundeemne.

Din tandlæge har indtalt en besked:

”Hej Martin. Det er din tandlæge. Jeg har fået et afbud til i næste uge. Og jeg kan passe dig ind på torsdag kl. 13.00. Så kan jeg rykke dine 3 kindtænder ud. Jeg er ikke helt sikker på, at det er alle 3, du skal have rykket ud. Men hele næste uge kører vi en kampagne på at få rykket tænder ud til halv pris. Men tilbuddet gælder kun i næste uge. Og skulle du have flere, som trænger til ”tangen”. Så ordner vi også lige dem. Når vi kører den slags tilbud, sker det sommetider, at vi løber tør for bedøvelse. Men jeg gemmer lige lidt til på torsdag.

Ringer du lige tilbage og bekræfter tiden. Regner med at vi ses på næste torsdag kl, 13.00. Vi snakkes”

Ingen tandlæge kunne selvfølgelig være så åndsvag at indtale en sådan besked.

Mon Martin ringer tilbage?

Nej. Vel                                       

Kunne det overhovet tænkes, at du – ligesom tandlægen – indtaler beskeder.

Og ingen gider ringe tilbage til dig?

F.eks. indtaler du beskeder til nye potentielle kunder, som du gerne vil i kontakt med?

Så her er et par forslag til, hvordan du – måske - får dine potentielle kunder til at ringe tilbage til dig.

  1. Hold dine beskeder på under ca. 20 sekunder. Med mindre det er yderst vigtig for modtageren. Der der ingen der gider lytte særlig mange sekunder.
  2. ”Pir” nysgerrigheden. Dit eneste mål er at få modtageren til at ringe tilbage. Fortæller du for meget, er der jo ingen grund til at ringe tilbage.
  3. Vær forskellig. Prøv at tænke på alle de telefonbeskeder, du har lyttet til. Hvilke af dem fik dig til at ringe tilbage?
  4. Hvad får din potentielle kunde ud af at ringe tilbage? Beslutter du dig alligevel for at give lidt informationer. Så skal det være informationer, som fortæller om et resultat, som du har erfaret, at lignede potentielle kunder sætter stor pris på.
  5. Vær lidt familiær. Kan du f.eks. henvise til en samtale med den anden i den pågældende virksomhed. Så brug det. Kan du f.eks. nævne noget om den pågældende virksomheds konkurrent(er). Så prøv det. Jo mere ”insider” du kan udtrykke. Jo større er sandsynligheden for, at vedkommende ringer tilbage
  6. Vær kreativ. Prøv med forskellige tilgange hver dag. Selv ”de mest mærkelige beskeder” kan vise sig at være dem dine potentielle kunder ringer tilbage på.
  7. Vær beredt (som jeg lærte, dengang jeg var spejder). Skulle det nu ske, at dine potentielle kunder virkelig ringe tilbage. Så vær beredt. Det er dig, der har bedt om samtalen. Så nytter det ikke at ”fumle” med, hvad du gerne vil tale med din potentielle kunde om.

Du er sikkert helt på det rene med, at kun meget få ringer tilbage.

Jeg har tidligere skrevet et blogindlæg om, hvordan jeg greb det der med cold calling an, da jeg arbejdere meget i USA.

Det kan du læse her:

http://www.amino.dk/blogs/mogensbertelsen/archive/2014/03/21/derfor-hader-du-cold-calling.aspx

Modgiften mod cold calling er naturligvis, at du bliver så skrap til din markedsføring, at det er dine potentielle kunder, der kontakter/ringer til dig.

Og hvordan gør du så det:

Det rigtige budskab; til den rigtige gruppe af mennesker; leveret gennem de rigtige medier; på det rigtige tidspunkt og den rigtige sekvens.

Men ved du, hvad min erfaring er? Og hvad hovedpointen med dette blogindlæg er?

Du bliver allerbedst til markedsføring, når du lærer at sælge.  

Du ved sådan ansigt-til-ansigt. Eller telefon-til-telefon.

Du kan i værste fald risikere, at du blive meget bedre end dine konkurrenter til markedsføring. Og at det er dig, de potentielle kunder ringer til.

Så god fornøjelse med ”at tage knoglen og få lidt tæsk” eller ”komme på landevejen med tasken og få lidt tæsk”

Det vil du blive glad for.

Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder handling.

Med venlig iværksætter hilsen

Mogens

PS. Kender du nogen, som godt kunne trænge til ”en lille sang fra de varme lande”. Så kunne du jo maile dem linket til det her blogindlæg.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mogens skriver Skriv dig op