Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om iværksætteri

Tiltrækker du nok villige, interesserede, kvalificerede og købedygtige potentielle kunder? Hvis ikke, så er her nogle forslag.

Skrevet af:
4. januar 2017 | 3.145 Visninger | 2 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Mogens Bertelsen fra www.succesportalen.dk

Ekspertblogger på Amino om iværksætteri

Ringer din telefon med potentielle kunder, som gerne vil afgive en ordre? Eller sidder du aggressivt og forgæves venter på at telefonen ringer? Eller sidder du med en liste på 100 potentielle kunder, som du skal i gang med at ringe til – cold calle?

Eller har du gennem tider givet dine potentielle kunder så meget værdi, at det er dem, der ringer til dig for at afgive en ordre?

Du er sikkert ikke i tvivl om, at sandsynligheden er meget, meget større for en ordre, når potentielle kunder ringer til dig. End hvis du ringer til potentielle kunder.

Kunne det her være et scenarie, du kender?

I en længere periode har du ”plukket alle de lavt hængende frugter”. Klappet dig selv på skulderen og sagt: ”Hold da kæft hvor er jeg god til det med salg og markedsføring”

Så vågner du op en dag. Der er ikke flere ”lavt hængende frugter”

Shit. Hva´ nu?

-          Du har ikke lige fået opbygget noget på de sociale platforme

-          Du har ikke lige fået nogen af dine glade kunder til at give dig en anbefaling

-          Du har heller ikke lige sådan rigtig fået opbygget et godt renomme

-          Du bevæger dig i et yderst konkurrencepræget marked. Og potentielle kunder kan ikke rigtig kende forskel på dig og dine konkurrenter

-          Og du følger måske heller ikke rigtig op på bestående kunder. Hva` fan`. De har jo betalt og fået leveret varen.

-          Og det der med et velgennemtestet USP og elevatortale. Det har du ikke lige fået øvet og testet.

-          Og meget mere i den boldgade

Og lige pludselig kom der Gud hjælpe mig en nystartet konkurrent. Som var så sulten, at han/hun underbyder dig.

Men en sådan eller lignende situation passer selvfølgelig ikke på dig.

For du har nemlig i god tid bandlyst alt, hvad der ligner cold calling.

I stedet har du bl.a.

-          Leveret konstant værdi til både potentielle kunder; men specielt også til eksisterende kunder

-          Brugt de sociale medier til at udbrede dine marketingbudskaber

-          Opbygget et renomme og en proces, så dine nuværende kunder gladelig anbefaler dig, din virksomhed og dine produkter til andre.

-          Og meget mere i den boldgade

 

Alt i alt har du selvfølgelig fra dag 1 i din iværksætterkarriere arbejdet med:

Det rigtige budskab, til den rigtige gruppe af mennesker, leveret gennem de rigtige medier (trafikkanaler) i den rigtige sekvens og på det rigtige tidspunkt.

Eller har du?

Hvis du er godt og grundig træt af, at det er dig, der hele tiden skal ringe og bede om en ordre. Og ikke at det er dine potentielle kunder, der ringer til dig for at afgive en ordre eller i det mindste vil tale med dig. Elle har hævet hånden og sagt: ”Jeg er interesseret”

Så skal anbefalinger i dag være, at du for alvor gør dig overvejelser og begynder at teste. Og sågar arbejder ”røven ud af bukserne” på:

Det rigtige budskab, til den rigtige gruppe af mennesker, leveret gennem de rigtige medier (trafikkanaler) i den rigtige sekvens og på det rigtige tidspunkt.

Tak fordi du kom helt hertil.

Afstanden mellem drøm og realitet – den hedder handling.

Med venlig iværksætter hilsen

Mogens

PS. Hvad er i grunden din største udfordring. Det rigtige budskab? Den rigtige gruppe af mennesker? De rigtige trafikkanaler? Eller er du bare alt for dårlig til at levere værdi og følge op på det rigtige tidspunkt i den rigtige sekvens?

 

Læs også


Kommentarer

Gustavo Woltmann  den 07-01-2017 kl. 10:23

Dette er nogle rigtig gode tips, som er værd at tage til eftertanke. Tak for dem!

Venlig hilsen

Gustavo Woltmann

Er kommentaren brugbar? 2 0
Mogens Bertelsen  den 07-01-2017 kl. 10:34

Tak Gustavo.

Langt det meste af min foreløbige meget lange rejse som iværksætter har været efter mottoet:

Afstanden mellem drøm og realitet - den hedder handling.

Så når jeg har læst, hørt, talt med osv. om noget interessant og inspirerende har jeg spurgt mig selv:

"Hvordan kan jeg omsætte det i min virksomhed"?

Så bliver det nemlig ikke bare ved tanken. Men så bliver der også handlet.

Endnu engang tak.

Med venlig iværksætter hilsen

Mogens

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Om denne blog


Få besked når Mogens skriver


Mogens Bertelsen fra Succesportalen.dk

Forestil dig dem magi, der opstår, når du deltager i en Mastermindgruppe
sammen med 11 andre vækstglade, erfarne ejerledere og iværksættere af profitable mindre virksomheder.

Og alle er dybt engageret i at dele erfaringer,
viden, fiaskoer, strategier, taktikker, værktøjer, mindsets
og successer.
Til sikker, forudsigelig, hurtig, konstant 
og profitabel omsætningsvækst.
Hvordan det også kan blive til virkelighed for dig.

Det har jeg skrevet en lille E-bog om

Du kan downloade E-bogen her:

www.succesportalen.dk


Mogens på Twitter

Hvis du vil have besked når Mogens og ligesindende bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer