Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om SEO & reputation management

SEO-tekster er noget lort!

7. november 2010 | 6.045 Visninger| 36 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du?:

Amino Ekspertblog

Mikkel deMib Svendsen

Ekspertblogger på Amino om SEO & reputation management

Tekster der kun tjener et enkelt formål er som regel ubrugelige i den store sammenhæng! Dette gælder også – måske endda i særdeleshed, for ”SEO-tekster”. De fleste af dem er så ringe sprogligt og kan ikke sælge spor, at de burde forbydes ved lov!

Hvem er dine kunder? Søgemaskinerne eller rigtige mennesker? Jeg håber du svarer det sidste – ellers er du i hvert fald helt gal på den.

Hvis vi kan blive enige om, at dine kunder er rigtige mennesker, som naturligvis skal overbevises om, hvorfor de skal købe dine produkter, så burde det samtidig stå lysende klart, at det er en forbandet dårlig strategi, at fokusere ensidigt på, at dine tekster ”bare” skal ranke godt i søgemaskinerne.

Søgemaskinerne køber ikke noget af dig – det gør de rigtige mennesker. Og det er dem du skal have overbevist – dem du skal sælge til!

 

Duplicate Content eller dårligt indhold?

Jeg har gennem tiden skrevet, og advaret, meget om Duplicate Content (normalt forkortet til: DC) – altså at de samme, eller næsten de samme, tekster kan findes via forskellige sider. Enten på dit eget website eller på tværs af sites.

For at undgå Duplicate Content er det første skridt, at du får skrevet nogle unikke tekster til dit website. Hvis du driver en webshop får du sikkert mange af dine produkt-tekster fra din leverandør. Det gør alle deres andre forhandlere bare også. Så hvis du bruger dem, så opstår der let Duplicate Content problemer, der i sidste ende kan gøre det næsten umuligt for dig at ranke i søgemaskinerne med lige din webshop. Og det er jo noget rigtig skidt.

Men at udskifte din leverandørs produkt-tekster, med dårligt skrevne tekster er et virkelig skidt alternativ. Det kan godt være disse nye unikke tekster kan sikre dig en plads i søgemaskinerne, men hvad sker der så når søge-brugerne kommer ind på dine sider?

Hvis teksterne ikke sælger, er fuld af små-fejl, og bare ikke fremstå særligt overbevisende, så køber søge-brugerne ikke noget af dig! Så enkelt er det. Det svarer til, hvis du ansætter inkompetent personale i en fysisk butik. Det dur heller ikke. Det skaber i hvert fald langt fra det antal salg du ellers kunne opnå, hvis du havde et dygtigt personale – eller nogle gode tekster.

 

SEO-tekster er en dårlig løsning!

Rigtig mange har efterhånden forstået hvor vigtigt det er, at undgå Duplicate Content. Det er godt. Problemet er så, at det er et kæmpe arbejde, at skrive nye tekster til alle sine produkter og produktkategorier – eller i det hele taget nye originale tekster. Det tager tid og tid koster.

I den senere tid er der dukket mange nye services op, der tilbyder SEO-tekster. Det er der i princippet ikke noget galt i. Alle seriøse SEO-firmaer har gennem alle tider tilbudt den type services.

Problemet er, at mange af de nye services – og nogle af de gamle, har alt for meget fokus på SEO alene. Og det er noget virkelig skidt!

Det tager ikke ret lang tid, at banke en tekst sammen som måske kan ranke i søgemaskinerne. I princippet kan meget af teksten være det rene vrøvl, eller direkte ”mumletekst” eller autogenereret volapyk,. Hvis bare de rette keywords og de semantisk relaterede ord bruges på den rette måde og i de rette elementer så kan det i princippet virke. Men kun i forhold til at opnå rankings. Ikke salg!

SEO-tekster kan laves på ganske få minutter pr. side. Derfor kan sådanne tekster også leveres til nogle meget lave priser. Jeg har på det seneste set mange der udbyder SEO-tekster til under 100 kroner. Selv med en lav timeløn giver det ikke mange minutter til hver tekst. Og resultatet er da også derefter. Langt de fleste af de billige SEO-tekster jeg har set er så ringe, at man ville dumpe til en almindelig 9-klasses eksamen. Og sælge, ja det kan de i hvert fald ikke.

 

SEO er sekundært til salg!

Der er efter min mening ingen som helst pointe i at jage en masse folk ind på dit website, hvis du ikke gider at tage ordentligt imod dem. Det er spild af både din og deres tid og resurser.

Din fokus bør først og fremmest ligge i at skabe salg – at overbevise dem, der besøger dit website om, at de skal handle som du ønsker. Uanset om det så er at købe i din webshop, deltage i dit community, downloade et eller andet eller kontakte dig for flere informationer (lead generering).

Sekundært kan du så se på, hvor gode dine tekster er til at ranke i søgemaskinerne på de ord som er relevante for de individuelle mål og produkter du har.

 

Gode tekster er en investering

Du bør betragte gode tekster som en vigtig del af din investering i din online virksomhed. Måske endda en af de vigtigste.

Nick Usborne skrev for mange år siden bogen NetWords. Det er stadig en rigtig god bog. Heri forklarer han bl.a. hvordan netop dine unikke tekster er den bedste måde, at skabe den stemning du gerne vil have på lige netop dit website. Det er et af de få elementer, som ingen af dine konkurrenter sådan bare lige kan tage fra dig (lovligt, i hvert fald).

Investeringen i gode tekster svarer til de mange penge fysiske butikker bruger på en lækker indretning og dygtigt personale. Teksterne er det element, som mest direkte skaber salg.

Lad være med at sætte en blind indretningsarkitekt til at designe din butik, og lad være med at ansætte en retarderet psykopat som din personalechef! Og lad være med at sætte en sprogligt handicappet teenager til at skrive dine SEO-tekster!

... Så er det sagt :)

Læs også


Kommentarer

Michael  den 07-11-2010 kl. 13:25

Det er ikke bare sagt, - det er godt og rigtigt sagt ;-)

Michael

Er kommentaren brugbar? 0 0
Mikkel deMib Svendsen  den 07-11-2010 kl. 13:28

Tak :)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Bertel Bolt-Jørgensen  den 07-11-2010 kl. 14:00

Fantastisk sagt. Og nødvendigt.

Har blandt andet set fra et link her fra Amino SEO-tekst skrevet til et finansieringsselskab, hvor forfatteren tydeligt ikke havde styr på fagligheden. Et eller andet sted i snakken om søgemaskineoptimering må der også findes skribenter, der rent faktisk har sat sig ind i - og ved noget om det emne, de skriver om. - Det koster bare mere end 100kr. ;-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Kenneth Boysen  den 07-11-2010 kl. 14:41

Hold da kæft et godt indlæg Mikkel. Jeg tror vi er rigtig mange der har overvejet den vej, super du sætter et advarselsskilt op.

Når jeg skriver artikler til mine kunder (om sikkerhed) har jeg en tendens til at skrive meget lange indlæg, altså fx. 2000 ord. Vil du anbefale et minimum fx. 500 ord per artikel?

Oplevelsen er nemlig at

1. Folk gider ikke læse det hele, når det fylder så meget

2. Jeg får ikke det optimale ud SEO mæssigt.

Mvh Kenneth Boysen

Er kommentaren brugbar? 0 0
Mikkel deMib Svendsen  den 07-11-2010 kl. 14:58

Kenneth, indenfor nogle brancher - if rohold til nogle måkgrupper, kan det være en rigtig god ide med lange og meget detaljerede tekster. Nogle målgrupper forventer det ligefrem og køber ikke, hvis de ikke får svar på ALLE deres spørgsmål.

Om det gælder i lige din målgruppe ved jeg ikke. Er du selv i tvivl vil jeg anbefale at du A/B tester det (Google Website Optimizer er gratis og helt OK).

Ofte vil det være en god ide at strukturere lange tekster, så dem der ikke gider, at læse det hele, kan få al det vigtigste i starten/toppen af siden. Så sørg for, at du skriver de lange tekster i "magasin stil", hvor de vigtigste konklussioner findes i starten af teksten, og så uddybes mere i den resterende del.

I forhold til søgemaskinerne er lange tekster helt fint. Ofte vil tekster på mindst 4-500 ord være bedre end dem på bare 2-300. Og 1-2000 ord er stort set altid godt, hvis ellers der er samme fokus i hele teksten.

Dækker teksten over flere del-emner (og dertil hørende keywords) kan det nogle gange være en fordel at klippe den over i flere afsnit og vise dem på hver sin side (evt. med et "gå til næste afsnit" -link - som f.eks. ComputerWorld gør det en del. HUSK så bare at hver side skal have unik TITLE og META-data, der har fokus på det keyword der er i fokus på dette afsnit)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Kenneth Boysen  den 07-11-2010 kl. 15:04

Tusind tak, så er jeg med :)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Stig Andersen  den 07-11-2010 kl. 16:11

Den næstsidste kommentar fra Mikkel har ironisk nok et par slåfejl i første afsnit!

Nuvel, når man siger SEO-tekster ville jeg nok hellere kalde det "SEO"-tekster (i gåseøjne), for man bør normalt ALTID skrive SEO ind i sine tekster til en webside, men en tekst kan sagtens skrives både med søgemaskiner og mennesker som målgruppe. Hvis ikke risikerer man også at stå med en masse trafik, men ingen som køber ens varer eller tjenester, og så er man jo lige vidt og har spildt en masse tid og penge på "optimering".

Er kommentaren brugbar? 0 0
MOA  den 07-11-2010 kl. 16:18

Men hvad er et flot og gennemarbejdet "reklameskilt" værd, hvis ingen ser det, grundet mangel på besøg som direkte årsag af dårlig SEO tekst :-) man kan selvfølgelig købe trafikken... men det ville jo være dejligt at undgå det.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Mette  den 07-11-2010 kl. 17:01

Spændende indlæg. Jeg har brugt flere af disse gode råd i min SEO optimering for min blog www.sanseintegration.blogspot.com og har fået den på side 1 på Google efter blog 3 måneder. Det er vigtigt med gode artikler, der er velskrevne, når man blogger om et fagligt emne.

Tak for det!

Er kommentaren brugbar? 0 0
Nina Maria Mørk  den 07-11-2010 kl. 20:07

I love this! Så enkelt er det. For ja, det er rigtige mennesker, der køber. Og det glemmer "SEO'en" - set med mine øjne - ofte.  

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 07-11-2010 kl. 21:11

Amen! Hele begrebet "SEO tekster" burde forbydes ved et lovdekret fra Mogens Nørgaard her og nu.

Er kommentaren brugbar? 2 0
Mikkel deMib Svendsen  den 07-11-2010 kl. 22:07

Ja, det kan være vi må have diktatoren på banen :)

Er kommentaren brugbar? 2 0
Online Marketing  den 08-11-2010 kl. 11:41

Jeg er helt enig i at søgemaskinemadding i form af alverdens artikler fremstillet kun til dette formål, som er kombineret med søgeord den enkelte virksomhed gerne vil ranke på, ikke er særlig hensigtsmæssigt.

Mange gange ses sider med en keyword density, som skriger til himlen. I de gode gamle dage hvor der med cloaking kunne fremvises en ”pæn side” til brugerne og en anden version til søgemaskinerne, var det principielt ligegyldigt, hvad der stod på siden til søgemaskinen, brugerne fik altid den rene version.

I takt med at søgemaskinerne har strammet grebet omkring disse metoder, og det i dag er den organiske søgemaskineoptimering, der sætter dagsordenen, så er de sider der skrives til søgemaskinerne, også de sider som brugerne ser.

På mange websites, også fra helt store virksomheder, er der tit etableret sider med søgeord, hvor der beskrives enkelte emner både i ental og flertalsversioner - og sågar også indholdsmæssige sider med samme mening, som er kombineret med ordet billig, by og andre kombinations-søgeord. Dette fremmer ikke forståelsen, når man ser en 50, 75, 100 eller 200 ordsløsning, hvor tallet afspejler den leverede SEO løsning.

I stedet bør fokus være på relevant materiale i forhold til websitet, det kan så kombineres med f.eks. Google adwords på de søgeordssammensætninger, man ikke vil præsentere i ren form på websitet på sammensætninger, der tangerer ren volapyk.

Mvh

René Madsen

Er kommentaren brugbar? 0 0
Henrik Blunck  den 08-11-2010 kl. 16:51

Helt enig, og absolut også enig i forhold til kommentaren fra Bertel Bolt-Jørgensen.

Der er gode grunde til man ikke bør bruge den billigste tekst der købes på engelsk og derefte oversættes via Google Translate til volapyk på dansk. Faglighed koster, og for dem som anerkender kvaliteten i det der skrives er det ikke svært at forstå, at en tekst der sælger (og er lidt dyrere) er bedre end en tekst der ikke sælger noget som helst.

Så godt sagt, Mikkel. :-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
freelancejournalisten  den 08-11-2010 kl. 17:55

Hvor er det dog befriende - og tiltrængt - at der endelig er et forum af højeste kaliber, som anerkender, at det naturligvis kan betale sig at købe tekster af høj kvalitet til web. Uanset om vi kalder dem SEO tekster eller ej, så skal teksterne kunne så meget mere end blot være Google-fyld.

Som erfaren og professionel forfatter af webtekster er det mit håb, at enhver nystartet hjemmeside-ejer falder over deMibs kloge indlæg og sparer kroner, tid og jammer ved at købe topseriøse tekster helt fra begyndelsen.

Tag dog ved lære af branchens erfarne hoveder - de ved hvad de taler om.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Hans Stokholm Kjer  den 09-11-2010 kl. 00:50

Sådan bruger du dine billige SEO-tekster:

Hvis du nu på trods af Mikkels allerede højpriste ord alligevel er kommet til at investere en halvtredser i en 6-8000 håbløse ord om dine produkter, behøver du ikke gå ud med den store ctrl-x tast med det samme.

Hvis du selv har svært ved at skrive, kan du købe dig en masse billig grundtekst, som du efterfølgende selv retter til ved hjælp af din egen faglighed. Hvis du er i tvivl om sprog, stavning og tegnsætning, kan du købe sprogvask hos én af os, der er dygtige til den slags.

På den måde får du god og unik tekst på din side uden at skulle betale det helt vilde for det.

Men hvis teksten når på niveau med en rigtig professionel tekst, er det en tilfældighed.

mvh Hans

Er kommentaren brugbar? 1 1
Fashion-Seller  den 09-11-2010 kl. 01:39

Jeg har aldrig forstået, hvordan en person kan skrive tekster, som er fagligt brugbare over alverdens emner!

Har selv prøvet at skrive nogle tekster, om et emne, som havde nada interesse, og hvor min viden kunne ligge på en 25 øre. Og resultatet blev MEGET tydeligt derefter!

Så hvordan personer som skriver disse "SEO-Tekster" kan lave et godt produkt, det er mig en gåde.

For til 100 kr pr tekst, så er der ik plads til ret meget studie tid om emnet... Og det er jo ret basalt, hva man kan lære om et nyt emne på f.eks 30 min!

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen  den 09-11-2010 kl. 02:58

> Jeg har aldrig forstået, hvordan en person kan skrive tekster, som er fagligt brugbare over alverdens emner!

Det er jo det som f.eks. journalister gør - det kan man godt :)

Men det kræver naturligvis at den person der skal skrive teksterne har tid til at sætte sig godt ind i emnet og i sidste ende får det fakta-tjekket med en kompetent faglig medarbejder.

Det er dog lige præcis den form for omhyggelighed + alle de mnere avancerede dele af tekst-optimering, som der ikke er tid til - eller skrive-faglig ballast til, når man betaler meget lidt til skribenten.

Er kommentaren brugbar? 2 0
CMS  den 10-11-2010 kl. 02:05

@fashion-seller

Der er nu også emner og situationer hvor der er stor fordel i at det er en ikke-faglig person og gerne en på samme vidensniveau som slutkunden der skriver teksterne. Derved kommunikerer teksten bedst i øjenhøjde med læseren.

Sætter jeg eksempelvis en dygtig skribent som tilfældigvis også er programmør til at skrive en tekst om det produkt han netop har udviklet, så får man en smøre ingen andre end ham selv forstår eller gide læse.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Hans Stokholm Kjer  den 10-11-2010 kl. 09:14

Præcis, Lars.

Faktisk står man som tekstforfatter jænvt tit i en situation, hvor kunden gerne vil have uddybet nogle detaljer, som jeg vurderer, at læseren ikke vil kunne forstå.

Men da er løsningen altså absolut ikke, at lave en billig tekst. Hvis den billige tekstforfatter skal arbejde effektivt, vil han jo netop have tendens til at gengive og omforumelere hele kundens oplæg - og netop ikke tage stilling til at udvælge de ting, der kommunikerer til modtageren.

mvh Hans

Er kommentaren brugbar? 0 0
Simon Justesen  den 11-11-2010 kl. 14:52

SEO-MAN explains SEO

www.redevolution.com/seo-explained ;)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Mikkel deMib Svendsen  den 12-11-2010 kl. 18:50

Tak, Mogens.

Du skal nok tage dit spørgsmål op i debatten i stedet for. Denne tråd er alene helliget snak om SEO tekster generelt :)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Rikke Marie Søegaard  den 17-03-2013 kl. 16:25

Bliver man skizofren af at skrive en tekst, som mennesker kan lide og søgemaskiner kan finde?

Tak for et godt indlæg, Mikkel! Jeg er rigtig glad for at du stiller spørgsmålstegn ved de såkaldte tekstforfattere, der spytter billige og ubrugelige tekster ud i metermål. De koster virksomhederne dyrt, når de senere skal ud og købe professionelle tekster i stedet for. Jeg er ikke enig med Hans Stokholm i, at man kan omskrive sådan en tekst og på den måde få gavn af den.

Men er det virkelig så sort/hvidt? Som jeg ser det, så skal en tekst ikke udelukkende bejle til Google, men personligt bliver jeg ikke skizofren af at skrive til både mennesker og søgemaskiner på samme tid. Det kræver bare lidt finesse, og at man ikke går helt i SEO-selvsving med søgeordene.

Er kommentaren brugbar? 1 0
ZhanToO  den 17-03-2013 kl. 16:42

Først og fremmest, rigtig godt skrevet og formuleret :)

Men når man nu taler om fejl, så mangler du et nutids r;)

Hvis teksterne ikke sælger, er fuld af små-fejl, og bare ikke fremstå særligt overbevisende, så køber søge-brugerne ikke noget af dig! Så enkelt er det. Det svarer til, hvis du ansætter inkompetent personale i en fysisk butik. Det dur heller ikke. Det skaber i hvert fald langt fra det antal salg du ellers kunne opnå, hvis du havde et dygtigt personale – eller nogle gode tekster.

Det drejer som om ordet "fremstå/fremstår"

Er kommentaren brugbar? 1 0
Hans Stokholm Kjer  den 17-03-2013 kl. 17:28

"Det drejer som om ordet "fremstå/fremstår""

Jeg tror nu mere det er en hurtig trykfejl, hvor Mikkels pegefinger har været oppe og røre ved r-tasten uden at få den aktiveret helt. Mikkel laver generelt ikke fejl med manglende nutids-r.

Endnu mere pudsigt er det da, at se en revser bruge sproget på en måde, som jeg ikke forstår.

Hvad mon det der "som" betyder?

Mon det betyder "sig"?

Hvem ved?

Hans

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kristian   den 17-03-2013 kl. 18:04

Det kan godt være, Mikkel ikke generelt laver fejl med manglende nutids-r, men sine kommaer har han da på ingen måde styr på!

Eks:

"Problemet er så, at det er et kæmpe arbejde, at skrive nye tekster til alle sine produkter og produktkategorier"

Er kommentaren brugbar? 1 0
Daniel Poulsen   den 17-03-2013 kl. 18:30

Bortset fra en enkel lille stavefejl er det her et af de bedste indlæg jeg længe har læst - Så sandt, så sandt! :)

Er kommentaren brugbar? 2 0
ZhanToO  den 17-03-2013 kl. 19:41

Well, Hans, jeg skrev det for at være venlig, så han kunne få det rettet, ikke for at være nedladende. I så fald havde jeg med garanti ikke startet med at rose hans indlæg.

Men sjovt at se en revser som dig ikke kan gætte meningen grundet et forkert ord ;)

Kevon

Er kommentaren brugbar? 1 0
Hans Stokholm Kjer  den 17-03-2013 kl. 22:45

ZhanToO og Kristian

Egentlig synes jeg bare, at vi skulle lade Mikkels stavning, trykfejl og tegnsætning ligge.

Han prøver jo ikke på at sælge tekst.

Til gengæld kommer han med sunde budskaber, som er værd at lære af.

Almindeligvis synes jeg ikke, at man skal sprogrevse, men når man gør det, så synes jeg lige, at man skal være sikker på at være bedre selv.

Venlig hilsen

Hans

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kristian   den 17-03-2013 kl. 22:52

Det plejer du ellers at være ret god til selv, Hans... ;)

Lad os bare tage denne debat som eksempel: http://www.amino.dk/forums/t/190683.aspx

Er kommentaren brugbar? 1 3
Hans Stokholm Kjer  den 17-03-2013 kl. 23:25

Det er rigtigt, Kristian.

I den nævnte tråd beskylder du mig for at lyve, og du kommer med urigtige påstande om, hvordan min virksomhed fungerer. Den slags bringer mig i dårligt humør.

Da du så oven i købet demonstrerer, at du ikke kender den korrekte betydning af et bestemt ord. Det gør du i forbindelse med en beskrivelse af dårlige tekstforfattere.

Jeg retter så din fejl - naturligvis fordi jeg har en interesse i at vise de, der måtte læse med, hvem af os to der er en dygtig tekstforfatter, og hvem der ikke er dygtig.

Som jeg opfatter dine angreb på min virksomhed i netop den tråd, forsøger du at placere dig selv i en kategori af tekstforfattere, som du ikke kan leve op til.

Og det falder jeg så for fritstelsen til at udstille.

Nu gør du så det samme igen - og jeg faldt for fristelsen igen.

Anne, som den pågældende tråd handlede om, viste sig at være rigtig dygtig, så hun er netop i dag blevet optaget som skribent hos Tekstspot.dk.

Men skulle vi nu ikke lade Mikkels glimrende blogindlæg handle om SEO, i stedet for at du og jeg bruger pladsen på at lege retorisk boksekamp med skæv fordeling af vægtklasser.

Venlig hilsen

Hans

Er kommentaren brugbar? 2 0
Kristian   den 17-03-2013 kl. 23:54

Nu synes jeg, du skal stoppe, Hans. Jeg beskylder dig på ingen måde for at lyve i den tråd - jeg fortalte dig blot, at jeg mente, Anne ville få lige så meget ud af det i sidste ende, hvis hun arbejdede selvstændigt. Jeg fortæller dig desuden, at jeg blot ANTAGER, det foregår sådan i din virksomhed. Du argumenter for og påviser det modsatte, og længere er den vel ikke? Jeg forstår så ikke, hvorfor du pludselig nærmest begynder at køre personlig hetz på mig. Det er umuligt at få en saglig debat i gang med dig, når mine argumenter med det samme bliver skudt ned med ubehagelige midler.

Og ja, selvfølgelig er du en bedre tekstforfatter end mig, Hans. Alt andet ville da også være underligt, når jeg blot er gymnasieelev og du en erfaren herre med en flot, lang uddannelse inden for kommunikationsbranchen. Jeg forstår så bare ikke, hvorfor du har behov for at stikke til mig med provokerende formuleringer hele tiden? Mangler du opmærksomhed, eller hvad er problemet?

Og forresten, hvorfor skulle jeg ikke kunne tilføre erhvervslivet værdi ved at tilbyde billige tekster? Hvis en kunde har brug for tekster til linkbuilding eller blot har brug for en blogtekst, behøver teksten ikke at være verdensklasse for at have en nytteværdi for kunden. Ikke alle kan og vil betale 1000 kr. i timen for en tekstforfatter.

Håber, du kan se min pointe, Hans.

vh.

Kristian

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mikkel deMib Svendsen  den 18-03-2013 kl. 00:27

Jeg må bede jer om at tage den diskussion et andet sted. Den er ikke relevant her.

Er kommentaren brugbar? 2 0
Hans Stokholm Kjer  den 18-03-2013 kl. 00:34

Hej Kristian

Nu spørger du selv, hvad der er mit problem - det skal jeg gerne gøre rede for.

1. Du er en dårlig tekstforfatter, som markedsfører sig som en god tekstforfatter. Det synes jeg er et problem, fordi nogle af dine potentielle kunder ikke har de nødvendige redskaber til at vurdere dit niveau. Hvis du begyndet at markedsføre den vare, som du rent faktisk magter at levere, ville det være helt OK for mig.

2. I den nævnte tråd - og igen her i kommentarerne til Mikkels blogindlæg angriber du mig direkte. Det kan du da ikke forvente, at jeg ikke reagerer på.

Du skriver, at du ikke beskylder mig for at lyve i den tråd, du henviser til. Vil du forklare, hvad du så mener med sætningen "men det her er simpelthen en løgn"?

Jeg synes ikke, vi skal bruge Mikkels tråd på at diskutere, hvad du kan eller ikke kan tilføre erhvervslivet af værdi. Lad os i stedet vende tilbage til Mikkels hovedbudskab i hans blogindlæg:

"Tekster der kun tjener et enkelt formål er som regel ubrugelige i den store sammenhæng! Dette gælder også – måske endda i særdeleshed, for ”SEO-tekster”. De fleste af dem er så ringe sprogligt og kan ikke sælge spor, at de burde forbydes ved lov!"

Hans

Er kommentaren brugbar? 1 0
Hans Stokholm Kjer  den 18-03-2013 kl. 00:35

Sorry, Mikkel.

Jeg skrev, mens du skrev.

Jeg skal ikke forstyrre din blog yderligere i denne sag.

Hans

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kristian  den 18-03-2013 kl. 00:44

Hvordan kan du se, at jeg markedsfører mig som en god tekstforfatter? Kender du prisen og kvaliteten på mine tekster, siden du kan drage den konklusion?

Beklager - bevar gerne det her indlæg i en privatbesked, Hans.

Vh.

Kristian

Sendt fra min Iphone!

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: ni + syv =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 


Få besked når Mikkel skriver


SEO i 2014: FOREDRAG OM SEO

Book et foredrag om SEO
Jeg er igang med en turne rundt i Danmark med mit foredrag: SEO i 2014 - hvor jeg fortæller en masse om hvad der virker i dag og fremadrettet. 


Du kan også booke dette foredrag til din virksomhed, gruppe, seminar eller konference. Book og læs mere her: www.demib.dk/foredrag-om-seo/ 

Jeg kan kontaktes på: [email protected]


Mikkel på Twitter

Hvis du vil have besked når Mikkel og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer