Mikkel Mikjær

Køb et Amino Sponsorlink

Seneste indlæg

E-mail abonnement

  • E-mail: Abonner
  • E-mail abonnenter: 4

Arkiv

What's in it for me?

Nogen mener at 10.000kr for en hjemmeside er dyrt, nogen mener at 5.000kr for en hjemmeside er dyrt og andre igen ved at cirka 40.000kr for en hjemmeside er en fair pris. Hvor ligger fejlen henne? En stor del af fejlen her ligger i at en hjemmeside er en udefineret størelse, en hjemmeside kan være alt fra http://www.birkegaardfroemann.dk/ til http://projektopslag.dk/.

Birkegaard og Froemann's hjemmeside ville jeg godt påtage at smække sammen for et par tusind kroner, det er cirka det siden er værd, mens projektopslag.dk har kostet væsentligt mere ...

Jeg vil nu prøve at gøre rede for hvad vores hjemmeside løsning til 10.000kr indeholder, vær opmærksom på at der her stadig er tale om en discount løsning og at vi, eller andre, på alle områderne kan gøre os mere umage men vi mener ikke det er muligt at gøre det indenfor samme budgetramme.

Vi har følgende poster i vores MCSWeb 1.0 produkt samt deres (laterligt lave) listepriser:

Salgsarbejde, ja det skal vi desvære også budgettere med, 2.500kr

Rådgivningsarbejde, hvad er formålet med hjemmesiden, hvorfor, hvordan og hvornår. ca. 3 timer á 850kr, 2250kr

Projektledelse, koordinering af forskellige del-opgaver, medarbejdere og kommunikation med kunden, ca.5 timer á 650kr, 3250kr

Grafiker og grafikarbejde, udarbejdelse af en template med op til 3 revisioner, 4.000kr

Simpel tekstforfatning af op til 10 sider á 1 time á 450kr, 4.500kr

Programmering og opsæting af CMS,  5 timer á 450kr, 2.250kr

Søgemaskineoptimering af siden samt de 10 sider, 1 time per side á 450kr, 4.500kr

1 års hosting, 349kr/mdr (den her pris har vi lånt til Danaweb og det er altså ikke vores listepris), 4.188kr

CMS Licens, (det er 1/100. af udviklingsomkostningerne) 9.995,-

 

Vi snakker altså 37,433,- og hvis vi lægger ud med en pris på 40.000,- har vi altså en fortjeneste på 2.567,-

 

Jeg har så efterfølgende lavet nogle besparelser, blandt andet sparer jeg sælgeren væk når jeg handler på Amino, og jeg har klemt alle timepriser ned på 450,- hvor konkurrence forvridende det så end måtte være. Vi er så nede på:

Rådgivning, 3 timer

Projektledelse, 5 timer

Programmering, 5 timer

Seo, 10 timer

Tekstforfatning, 10 timer

Vi er nu nede på 33 timer, det er cirka 15.000, ydermere har vi sparet rådgivningen væk, den påtager jeg mig personligt gratis, ofte som en del af det indledende salg(her er mange af konkurrenterne som slet og ret ikke har kompetencen til at yde denne service, og af de som har ser jeg ingen der gør det gratis). Udover dette har jeg slået Tekstforfatning og Seo sammen, samt lagt det over på kunden at komme med tekster som vi så tilretter og tjekker for stavefejl, vi er så nede på:

Projektledelse, 3 timer

Programmering, 3 timer

Tekstforfatning, 10 timer

Vi er nu nede på godt 7,200kr i rene mandetimer, dertil lægger vi 2.500kr til grafikeren og et domæne, 100kr, vi er så oppe på 9.800,-

Med en salgspris på 10.000kr tjener vi 200kr solgte hjemmeside. Den eneste grund til at det kan løbe rundt for mig er at jeg selv varetager projektledelse og tekstforfatning

 

Jeg nægter at tro på at nogen af de andre udbydere af "hjemmesider" til 10.000kr eller under, her på Amino, har bare nogenlunde samme grad af gennemtænkning i deres løsninger. Jeg har ihvertfald endnu aldrig set nogen argumentere for det modsatte.

 

Jeg håber denne korte gennemgang har givet dig en ide om, "What's in it for me" og hvad du får ud af at give mig 10.000kr frem for at give 2.000kr til kamphanerne der konstant underbyder hinanden.

Kommentarer

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Jeg har fået feedback fra en der ikke forstår at vi tager så høje priser, (og som desuden kom med en masse ukonstruktiv rumsteren, hvorfor jeg har slettet indlægget).

Men fyren her mente at 850kr var for meget i timen for rådgivning var for meget og at 450kr i timen var for meget for en koder.

Dertil kan jeg kun anbefale ham, og andre, at tjekke konkurrenternes priser. En udvikler løn på 450kr i timen er _ufatteligt_ lav.

Jeg er godt klar over at ufaglærte/semi-amatører o.l. kan klare de simple opgaver for helt ned til 200 konkurrence forvridende kroner i timen.

Men fact er at kvalitetsarbejde koster penge, og det er nu engang det vi udbyder.

Mht. rådgivning er det common-knowledge at en person der f.eks. rådgiver i online markedsføring ikke kan udfakturere 100% af sin tid, og samtidig bruger en del af sin tid på research og på at holde sig up-to-date hvorfor at timeprisen er som den er.

Håber jeg besvarede dine spørgsmål.

#den 26-09-2008 kl. 16:20
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Derudover blev der også fremført at "kunderne som regel er tilfredse med discount løsninger". Det har du til tider ret i, men derfor skal kunden stadig have mulighed for at vælge.

Denne side er med til at forklare hvad forskellen er på en 2.000kr's hjemmeside og en 20.000kr's hjemmeside. Det er den primære årsag til at jeg tillader mig at slette Trols! Her skal være saglig og korrekt information, der skal ikke være indlæg fra forskellige personer der ikke forstår budskabet.

Hav en fortsat dejlig dag :)

#den 26-09-2008 kl. 16:25
Er kommentaren brugbar? 0 0

Tommysagde:

200 kroner/timen svarer cirka til at have en månedsløn på 19.000 kroner som ansat - hvis man vel og mærket kan fakturerer samtlige timer.

Hverken realistisk eller holdbart i længden.

#den 26-09-2008 kl. 16:31
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jørgen Olsensagde:

Ja lad os få saglig og korrekt information - det gøres bedst ved hjælp af censur så man kun hører éen side af sagen. Genialt :)

At lave cms-systemer er jo en drømme-hjemmearbejdsplads for de fleste ufaglærte computernørder - og der er ingen deciderede udgifter forbundet med dette (ikke nødvendigvis ihvertfald). Skal der betales løn på normale vilkår vil man - hvis samtlige timer kan faktureres (200kr exmoms pr. time) - have over 25.000kr i månedsløn som må siges at være attraktivt taget de fornødne kvalifikationer i betragtning :) Denne person har i forvejen og ville under alle omstændigheder have et hjemmekontor som normalt ville bruges 100% privat - alt dette udstyr samt internetforbindelse har vedkommende nu samtidig skattefordele på.

Forresten: når du sletter indlæg kan du risikere at få dårlig "karma" hvis du samtidig forholder dig til disse indlæg, citerer dem eller besvarer dem i det hele taget.

200kr i timen er ikke "konkurrence-forvriddende" - det er blot resultatet af et konkurrencedygtigt marked. Er du bange for konkurrence må du jo blive bankmand eller gå ind i forsikringsverdenen eller lign. :)

Men alt i alt bliver det jo en ganske interessant tråd med folk der blot sidder og er "enige" og siger "thumbs up" - for nu sletter du indlæg fra alle der er "uenige" :)

Du har altså to muligheder nu:

1. Forhold dig til debatten og rems alle de "obligatoriske" udgifter man har som udvikler (roll's royce biler, kontordomiciler, jakkesæt etc) op for at forsvare latterligt høje timepriser.

2. Slet indlægget for at rense din tråd for "saglig ukorrekt information" :)

#den 26-09-2008 kl. 16:50
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Hej Jørgen

Jeg opnåede mit mål, jeg fik dig væk fra at kaste med æg og være saglig istedet for. Dejligt :)

Pointen var nu mest at jeg ikke ville diskutere i denne tråd.

Vi repræsenterer to sider af samme sag, du er til det billige jeg er til kvaliteten. Jeg er, som du måske ved, ved at tage konsekvensen og få mig en fastansættelse fordi jeg er træt af at bruge min tid på at sælge når der er ting jeg er bedre til.

Så du har nok ret i at det konkurrence mæssigt står bedre i small-business markedet at levere billigt ragelse, frem for at levere top-tunet kode.

Men derfor skal det gode produkt ikke laterliggøres, folk skal stadig have muligheden for at vælge kvalitet hvis de har behovet.

Og for at bevise du tager fejl mht. enige/uenige så kan du jo se at dit indlæg står her endnu, jeg har intet imod folk der er uenige så længe at det de siger ikke er urigtigt :)

#den 26-09-2008 kl. 17:32
Er kommentaren brugbar? 0 0

Tommysagde:

Sådan som jeg ser det undgår Mikkel den fejl som de fleste andre inkl. Jørgen Olsen begår - beregner deres månedsløn forkert.

De 25.000kr/mrd er sådanset korrekt... hvis vi altså ignorerer at man går glip af:

1) De 12.5% i feripenge som lønslaver får.

2) De betalte sygedage.

3) Betalt ferie.

4) Lønmodtagerens garantifond, som betyder at de undgår "ubetalte fakturaer".

Skal man sammenligne, svarer de 25.000 max til en lønmodtagers 19.000. Til gengæld står du så selv tilbage med al risikoen.

Der er masser af virksomheder, der er tilfreds med hvad de får af amatørløsninger. Jeg har lige mistet en ordre som jeg ellers så stort potentiale i på kundens vegne. Salgschefen ville hellere have sin ven til at lave den... uden at have set resultatet, føler jeg mig overbevist om at deres ROI bliver usandsynlig lav, selvom deres "I" nok havde været højere hos mig.

#den 26-09-2008 kl. 18:00
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Tommy: Excately derfor jeg regner med at slå mig mere ned på rådgivning istedet, og så tjene min månedsløn ved at kode i en fuldtidsstilling.

#den 26-09-2008 kl. 20:34
Er kommentaren brugbar? 0 0

Boysensagde:

200 kr. i timen rækker sgu ikke til en alm. timeløns arbejder. Det er normalt at man fra virksomhedens side skal ligge 38% - 40% oven i den alm. timeløn....også er det pludselig ikke så mange der kan klare det med 200 mere

#den 26-09-2008 kl. 20:42
Er kommentaren brugbar? 0 0

Klaussagde:

Hej Mikkel

Jeg har med stor interesse læst dit indlæg og kunne ikke være mere enig med dig.

Jeg har arbejdet i flere forskellige virksomheder som udvikler og projektleder, og kan med et smil på læben nikke genkendende til så godt som alle de udfordringer du beskriver, ved at tilbyde et seriøst stykke arbejde i form af et gennemarbejdet webprojekt.

Rigtig mange virksomheder, også mellemstore, vælger enten af uvidenhed eller økonomiske årsager en billig webløsning fordi de som regel ikke kan se forskellen. Udfordringen for de virksomheder, der gerne vil løfte sig over det niveau, som flere abonnementsbaserede designbureauer har fastlagt igennem de sidste mange år, er at overbevise kunden om at der rent faktisk er en forskel.

En dårlig eller misinformerende hjemmeside er, i bedste fald, ligegyldig og i værste fald skadende for virksomheden. Selvfølgelig får man ikke det samme produkt hos naboens teenager, som hos et webbureau der har fag-uddannede, dygtige medarbejdere. Og dette hysteri omkring prisen på et website har jeg aldrig forstået... mange små virksomheder bruger uden at tøve 5-10.000 kroner på radioreklamer eller en halv avisside i den lokale, mens et website i mange tilfælde er en langtidsholdbar investering man kan benytte i adskillige år!

Jeg vil ikke gå ind i diskussionen omkring timeløn, men blot tilslutte mig at en timeløn på mellem 800-1000 kroner er meget almindeligt i IT-branchen anno 2008.

#den 26-09-2008 kl. 21:44
Er kommentaren brugbar? 0 0

Boysensagde:

Hejsa

Jeg har her til aften gået og "grumlet" lidt over dit indlæg og dertil de lidt "bølgende" debatter der har været på amino omkring priser, kvalitet osv. Jeg har prøvet begge boldgader og ja, man får hvad man betaler for.

Det der bare undre mig lidt er hvorfor i bruger så uendelig meget energi og fokus på at .... nærmest "overtale" eller overbevise folk til det modsatte. Hvorfor ikke bare lade det ligge og koncentrere Jer om de kunder der værdsætter og elsker et produkt af høj kvalitet? Et eller andet sted bliver det jo forbandet drænene at blive ved og ved og ved.

Selv sælger jeg brandslukkere og folk kan ikke se hvorfor de skal betale 600 kr. hos mig for en lille slukker når de kan købe en fra Kina til 150 kr.....men jeg gider ikke bruge energi eller tid på det, jeg vil 10 gange hellere ligge mit "krudt" i mer salg til "de andre".

#den 26-09-2008 kl. 22:54
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jørgen Olsensagde:

Hej igen.

200kr er en meget gængs timeløn for f.eks. mange små rengørings- og ejendomsservicefirmaer.

Jeg har et lille "revisions-firma" hvor jeg servicerer forskellige leverandører af serviceydelser - jeg ser timepriser fra 150kr til 600kr. Der er virksomheder i den billige ende som kører med et flot overskud og virksomheder i den dyre ende med store underskud.

Jeg selv har kunder i forskellige prislejer - jeg arbejder som regel på tilbud/akkord og min timeløn svinger fra 200kr til 900kr. Jeg tager det hele med og var jeg ikke velsignet med kunder i den gode ende ville jeg stadig køre mit firma videre selv hvis der kun var kunder til 200kr. Det er nok til at dække en beskeden timeløn, et kontor samt transport.

Er dit alternativ at gå ned og arbejde i netto eller på en tilfældig tankstation til 100kr pr. time ville jeg med kyshånd tage imod 200kr + moms pr. time - medmindre jeg altså ikke havde arbejdsmoral til at kunne fakturere flertallet af mit timeforbrug.

Jeg satser på det billigste og du satser på "kvaliteten", skriver du. Vi kan ikke være mere enige.

Jeg har valgt den nemme løsning - en pris er nem at sammenligne. Kvalitet bør bare ikke stå alene (om ikke andet så meget sjældent) - kvalitet bør måles i enhed pr. krone.

Du har kastet dig over et marked i priskrig - hvis du råder over de kompetencer og kvalifikationer du giver ud for er det slet ikke et marked for dig. CMS-systemer til små virksomheder er ikke for store fisk som dig.

Jeg står overfor en lignende problematik i min lille bogføringsvirksomhed. Revisorerne laver bogføring. De har taget en noget lang uddannelse for at lære om revision og for at være i stand til at kunne rådgive folk om økonomi - de kan dog ikke få nok og ønsker at levere alle beslægtede serviceydelser - såsom bogføring. Ligesom enhver idiot i princippet kan kode php kan enhver idiot I princippet også bogføre. Som regel er det studerende de hyrer til at lave bogføringen, men laver de det selv kan det da godt være du får et stykke arbejde af højere kvalitet leveret - bare ikke højere kvalitet pr. Krone – tværtimod/langt fra.

Det er altså min mening at man skal gøre det man er bedst til. Revisorerne skal lave revision, rådgivning etc. og overlade bogføringen til mig og mine konkurrenter.

De dygtige programmører skal lave store systemer og bidrage konstruktivt til udviklingen inden for it-verdenen. De middelmådige samt amatørerne skal have lov at sælge deres lort til mindre erhvervsdrivende ☺

For små iværksættere som egentlig er ligeglade med hvorvidt deres regnskab har et højt eller lavt "informationsniveau" er det lige gyldigt hvordan det bliver lavet og hvordan det ser ud - bare skattevæsnet accepterer det. Der kan jeg sagtens være med og jeg kan tilbyde store besparelser da jeg er god til at holde udgifterne nede og selv kun kræver en beskeden løn. Det skal dog siges at jeg kan levere regnskaber med forskellige informationsniveauer – efter ønske – de fleste vil dog have en så skrabet og billig løsning som muligt – “bare det virker”.

Til sammenligning bekymrer små iværksættere sig heller ikke om hvad der ligger bag en hjemmeside – bare den leverer den ønskede funktionalitet – og så skal de have et design der dúr – d.v.s. designet er det vigtigste. Teksten leverer de fleste selv – er du samtidig en god tekstforfatter er der dog også penge at hente der.

Revisorerne indtager i nogle tilfælde samme position som du (Mikkel) i denne pressede konkurrencesituation. Deres indtryk af alle de latterlige små bogføringsvirksomheder er at de leverer noget bras og at kunderne nok skal komme tilbage når de har brug for kvalitet. Men mine kunder render ingen steder.

Jeg har dog i visse tilfælde selv sendt kunder videre til en revisor som, trods alt, er mig overlegen på mange punkter (f.eks. mere komplicerede skattesager).

Det ideelle for et firma I din kaliber ville jo være hvis alle amatørerne sendte de store opgaver de ikke have kvalifikationer / kapacitet til videre til dig.

Jeg har selv et godt samarbejde med et revisionshus som jeg bogfører for og de er godt tilfredse med mit arbejde - men hvis mine egne kunder skal have lavet revision på deres regnskaber et fremmed sted kan det godt tænkes at revisorerne tager overpris for deres ydelser for at kapre nye kunder til bogføringen (som koster det dobbelte i forhold til hos mig). Når kunderne så spørger til prisen er det p.g.a. dårlig skik fra bogholderens side.

Konkurrence virksomheder imellem betragter jeg lidt som en sport – og manglende sportsånd giver mig blot blod på tanden. Når firmaer hyler over hvor urimelige deres konkurrenter er – så ved jeg at det går I den rigtige retning og giver mig næsten altid lyst til at indvolvere mig I den pågældende branche på den ene eller anden made.

Der er mange brancher der er som eksklusive klubber hvor jeg ikke har noget at gøre. Lukrative forretninger hvor få individder sidder med et soligt kvælertag på hele markedet. Det kan jeg nok ikke gøre så meget ved – men jeg gør hvad jeg kan for at forebygge sådanne tilstande inden for de arbejdsområder jeg befinder mig tæt på.

Held og lykke med jobbet. Jeg så forresten følgende jobopslag og tænkte det måske var noget for dig (ved ikke om du har set det i forvejen):

www.jobindex.dk/.../89001.shtml

Hvor høj løn forestiller du dig egentlig som fastansat i en virksomhed på fuld tid? Når din mindste timeløn gennem din egen virksomhed er 450kr (konkurrenceforvridende) kan man vel forvente at du mener du har en værdi på den forkerte side af 50.000kr?

Du annoncerer jo også dig selv som ledig på arbejdsmarkedet herinde på amino, så priser på bordet lyder som en god ide.

VH Jørgen

#den 26-09-2008 kl. 23:02
Er kommentaren brugbar? 0 0

LotteAsagde:

Hwa' koooooster'ed? Det er et klassisk spørgsmål...

Det kommer sqi da an på, hvad man skal have lavet - både i mængde og kvalitet. Så langt er alle enige.

Og nogle kunder er til det ene - og nogle er til det andet. Derfor er der både noget, der hedder Lidl og Irma.

Jeg har - af bitter erfaring - lært, at det er dyrt at købe billigt, da man ofte fortryder købet. Derfor ville jeg prioritere en velfungerende, flot, gennemtænkt og -bearbejdet hjemmeside højt i mit forreningskoncept. Det er - set med mine øjne - en væsentlig del af imaget udadtil.

Hvor hurtigt ser man ikke virksomhedsejere - store eller små - kyle f.eks. 50.000 ud på ekstravagance til bilen og/eller ligegyldige annoncer i avisen?? Og så til gengæld synes, at det er viiiildt dyrt for essentielle ting - som en god brugeroplevelse på hjemmesiden. No comprendre.....

For mig handler det med andre ord om value-for-money i langt højere grad end kortsigtet at spare nogle tusinde kroner. Som min søde bedstemor sagde

KVALITET HUSKER MAN - PRISEN GLEMMER MAN

De bedste hilsner

LotteA

#den 27-09-2008 kl. 10:28
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Jørgen: Tak for linket, men har 3 jobsamtaler på Tirsdag så jeg klarer den nok lige :) Jeg regner med at start forhandlingen på 45.000kr, set i lyset af at jeg som selvstændig laver cirka 4 gange så meget om måneden(i de gode måneder) samtidig med at jeg ved siden af passer salget. Men for det rigtige job (gode kollegaer, godt arbejdsmiljø, spændende opgaver o.l.) er jeg vilig til at gå så langt ned som til 35.000, self. excl. feriepenge, pension osv.

Kenneth: Jeg er _HELT_ enig med dig der. Dette indlæg på min blog er også et af dem jeg har tænkt mig at bruge fremover hvis situationen opstår. Så bliver der svaret med en række artikler hvor kommentarene er censureret (ja sorry ... men det er nok engang meningen at det skal fungere som utvetydig information ... og udover det har jeg kun censureret Jørgens udbrud væk ... og det betød bare at han skrev det samme indlæg 10 min senere igen i et lidt pænere sprog og så fik det lov at blive).

Jeg kan godt lide diversitet, og jeg sider så småt og overvejer at sætte Jørgen til at lave mit regnskab når jeg flytter derover :p  ... for jeg er nemlig helt enig med ham, mit regnskab skal bare være korrekt. Informations mængden idet er jeg fløjtende ligeglad med, for jeg har selv overblikket. Resten skal bare overholde loven, og jeg kunne ikke drømme om at sætte min revisor til at lave regnskab. Jeg er sq ikke millionær :)

Lotte: Jeg kan godt lide din mentalitet...vil du ik købe en hjemmeside :P ... ej pjat. Men som du skriver så opdager man det jo som regel, og føler sig så snydt, bagefter tænker man at det måske nok var lidt for billigt alligevel, og så ender man selv med at give sig selv skylden.

Men jeg holder ihvertfald op med at forsøge at "rede" folk ... jeg gider simpelthen ikke bruge energi på det mere.

#den 27-09-2008 kl. 19:59
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jørgen Olsensagde:

Hvad angår at "redde" folk er det min opfattelse at det for dit vedkommende også er lidt af et utaknemmeligt job - folk du når at "redde i tide" når jo ikke at føle "hvor galt det kan gå" og de kan derfor slet ikke levere den taknemmelighed du egentlig har krav på.

Din holdning til regnskab overrasker mig - det er meget atypisk for folk i din branche som normalvis betragter deres regnskab som et vigtigt styreredskab og derfor som regel ønsker nærmest "realtime" adgang til balance og driftsresultat.

Det med diversitet har aldrig fungeret for mig.

Diversitet skulle være en måde at skabe ekstra omsætning i sin virksomhed på. Det går ud på at ansætte nogle minoritetsgrupper (negere, kinesere, muslimer e.t.c) og eksponere dem så meget som muligt for omverdenen og dermed udstråle diversitet.

D.v.s. hvis en muslimsk pige ikke bærer tørklæde har hun ikke den fornødne udstråling og det er derfor vigtigt at hun kan tjene sin løn hjem til virksomheden før beregning af diversitets-mersalget.

Jeg har haft ansat både kinesere og muslimer i mit firma, men diversiteten i sig selv har desværre ikke båret frugt. Til gengæld har jeg haft fat i nogle dygtige og arbejdsomme folk som har været gode bekendtskaber for min virksomhed alligevel.

Jeg tror ikke selv jeg nogensinde har haft nogle kunder eller arbejdsgivere der har brugt mig/mit firma for diversitetens skyld. Jeg må dog erkende at jeg er af en sjælden race. Jeg er nærig på egne og andres vegne. Næsten samtlige af mine regnskabskunder får stokkeprygl hvis de betaler for meget for ydelser eller varer jeg har kendskab til.

Jeg tror ikke på at du har censureret et "udbrud" væk fra mig - "hvorefter jeg har skrevet samme i "pænt sprog" 10 min. senere".

Jeg fik som sagt ikke en bekræftelse på min første kommentar pr. email som jeg plejer og kan desværre ikke huske hvad jeg helt præcist har skrevet - men har jeg, stik imod alle vaner - "skabt mig tosset" som du beskriver, ville det (som "modstander" i denne debat) være direkte dumt for dig at hjælpe mig så godt på vej ved at censurere.

Har du virkelig været så storsindet siger jeg mange tak ☺

Jeg synes jeg brugte lang tid på at skrive det første indlæg og derfor er jeg meget skuffet over at det blev slettet som du nok kan forstå.

Jeg er ikke så meget inde i blog-verdenen, men hvis du ønsker "utvetydig information" du kan linke vil var det måske en bedre idé et have det på en hjemmeside.

Hjemmesiden er jo som skabt til envejs-kommunikation og derfor det perfekte medie til "utvetydig information".

Bloggen tilbyder mere og jeg synes det er synd at lade disse muligheder gå til spilde.

#den 28-09-2008 kl. 18:52
Er kommentaren brugbar? 0 0

Uffe Feysagde:

Mikkel, en arbejdsgiver er da flintrende ligeglad med hvad du end måtte præstere i dit firma rent økonomisk. Du får den løn der svarer til stillingen, ikke hvad du mener du bør få eller er vant til at få :)

I .NET verdenen er 45K opnåeligt for en seniorudvikler eller arkitekt der har lavet enterpriseløsninger i mange år, eller som har ekspertviden indenfor "niche"produkter som Sharepoint og lign. Det er ekstremt sjældent at en "helt almindelig udvikler" kommer derop.

Jeg har ingen anelse om hvordan niveauet er i PHP verdenen, men jeg har i hvert fald aldrig hørt om én på det niveau. Så hvis du kan skubbe dig selv op over 35K på en startløn er det sgu godt gået.

#den 29-09-2008 kl. 09:36
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Uffe: Velkommen til verden! Det hedder udbud og efterspørgsel. Arbejdsgiveren skal, hvis han vil have en chance for at hyre mig, kunne tilbyde mig noget der kan overtale mig til at arbejde hos ham.

Jeg ved ikke hvordan det fungerer i din verden, men i min verden er god arbejdskraft sjælden, og det er altså sælgers markede.

Derfor får jeg det jeg vil have, eller finder et andet sted at arbejde. Men alle de steder jeg vil til samtale fik jeg det jeg bad om uden at blinke :)

Det job jeg har valgt viste sig at være primært udvikling og sekundært ledelse (hvilket er både godt og skidt) og der var en masse spændende omstændigheder, så jeg er gået med til 35.000kr og glæder mig til at starte ;)

#den 03-10-2008 kl. 11:22
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

"var" til samtale og ikke "vil" til samtale :)

#den 03-10-2008 kl. 11:24
Er kommentaren brugbar? 0 0

Jørgen Olsensagde:

Hvis jeg, som du, skulle gå fra over 150.000kr om måneden til 35.000kr om måneden ville jeg nu ikke glæde mig specielt meget :)

Siden du ligefrem mener det er sælgers marked kunne jeg godt tænke mig at vide hvad du egentlig kan. Medmindre du virkelig er specialist indenfor et eller andet - og ikke bare en allround programmør (php+mysql+linux+etc) - så hænger jobs ikke på træerne - og sulteløn er som regel en realitet - hvis du overhovedet kan få et job).

#den 08-10-2008 kl. 16:32
Er kommentaren brugbar? 0 0

Mikkel Mikjær Christensensagde:

Jørgen: Nu har jeg jo ikke haft hverken havlandenhundredetusind før eller efter skat til privat forbrug ... ligesom der, som du jo ved, også er dårlige måneder.

Derudover kan man faktisk godt være specialist i PHP, Mysql og Linux og lige præcist de kvaliteter har den virksomhed jeg er endt i haft rigtig hårdt brug for og været enormt glade for at have in-house ;)

#den 04-12-2008 kl. 16:26
Er kommentaren brugbar? 0 0