Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Erfaringer fra mobil industrien Hvordan du skaber et alle tiders UX team

Hvordan du skaber et alle tiders UX team

3.731 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
05 August 2016

Brugeroplevelse har flyttet sig fra at være et af de hotteste buzzwords til at blive anerkendt som værende en reél og kritisk del af digitalt design og app udvikling. Det er ikke blot gammel vin i nye flasker, men derimod et perspektiv som hjælper dig med at fokusere på brugernes handlinger, fremfor udelukkende at fokusere på produkter og problemer.

UX (User Experience) eller brugeroplevelse, er associeret med en bred vifte af dynamiske koncepter, som gør det umuligt at beskrive med en enkelt sætning. Dette leder til en masse usikkerhed om hvordan man skal forholde sig til det holistiske aspekt af UX design, og hvordan man udvikler et effektiv og resultatproducerende team. Her har vi samlet nogle af vores bedste tips og tricks omkring det ultimative UX team.


Omfavn mangfoldigheden
Som nævnt er UX design et dynamisk felt og har en bred vifte af kvaliteter. En måde at nærme sig dette på er at betragte det som en stærk kraft, i stedet for en uoverstigelig hindring. UX teamet bør afspejle og omfavne dette ved at være en blanding af folk med forskellige kompetencer og vidensområder relateret til UX i et tværfagligt team. Hos Nodes har vi samlet et team, der indeholder ingeniører, UI designere, business innovatorer, digitale designere, service designere og co-creation facilitatorer. Alle disse forskellige færdigheder inden for aspekterne af UX betyder, at vi har et team af forskellige specialister med stor forståelse for hinandens primære roller. Prøv at undgå at kombinere for mange ansvarsområder i én rolle, såsom at have en designer der både er ansvarlig for UI og UX. Naturligvis kan de to områder overlappe, men hver rolle fortjener en specialist der får det bedste ud af mulighederne.

Opret Team mantraer
Den første opgave som et team bør være at skabe fælles mål og matche forventningerne i teamet. Dit holds arbejde bør være dedikeret til at give brugeren den bedst mulige oplevelse, når du bruger en app, hjemmeside eller service. Men dette er ikke et særlig specifikt eller afgrænset mål, og kan forstås på flere måder. For at være mere konkret er det en god idé at have mantraer eller bruge modeller (ligesom S.M.A.R.T. metoden til opstilling af mål). Dette hjælper hvert medlem på holdet til at arbejde på det samme spor i alle projekter.

Elsk dine næste
En af Nodes vigtigste styrker er, at alle medarbejdere arbejder side om side og i samme arbejdsområde. Vi elsker teamwork og tror på alle de dejlige virkninger såsom synergi og effektivitet giver sig udtryk i løbet af designprocessen. Ved at kommunikere åbent om ideer, problemer eller muligheder med f.eks udviklerne der sidder lige ved siden af ​​dig, får du en bedre idé om, hvad der er muligt og hvad der er for tidskrævende. Dette er en fantastisk måde at analysere og overvinde problemer, før de bliver en omkostning.

Test, test, test og test derefter igen!
Hvis du ønsker en stor oplevelse for brugerne, skal du teste dit produkt - og du skal gøre det i forskellige stadier. Målet med test i forskellige stadier er altid at være opmærksom på, hvordan brugeren interagerer med produktet og er nøglen til at afsløre problemer eller bekymringer. En almindelig misforståelse er, at test er dyrt, men det behøver ikke at være en stor udgift. Med nutidens værktøjer og rekrutterings muligheder er det en meget lettere procedure end for blot et par år tidligere. Desuden er det alternativet hvad der virkelig er dyrt - at bygge et produkt og derefter opdage flere problemer efter lanceringen er bare spild af linjer kode og arbejdstimer.

Fantastisk design er aldrig færdigt
Forestillingen om, at du er færdig med et produkt efter lancering er en fatal misforståelse. Fantastisk design og app udvikling kræver løbende forbedringer, iteration og hyppig bruger-feedback. UX hold bør gøre produktet bedre og optimere brugeroplevelsen, efter at produktet er sendt på markedet. Folk ændrer sig, og teknologien udvikler sig hele tiden, derfor bør UX udøvere altid holde sig opdateret med de seneste trends, og generelt være nysgerrige om emnet.

Alle disse gode tips er ingenting uden en dygtig og habil manager til at styre og styrke holdet: at have fokus på den samlede kvalitet kræver god teamledelse, så der sikres at holdet er på samme spor hele tiden.

Ved at arbejde sammen og sætte brugeren i centrum af designprocessen, har du de bedste betingelser for et fantastisk UX team.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mark skriver Skriv dig op