Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Jeg havde en kunde. Ham har jeg ikke mere

1.532 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
20 April 2017

Stop så med at sige: “Det virker jo alligevel ikke!”

Jeg havde engang en kunde, som jeg skrev nyhedsbreve for.
Han var glad for nyhedsbrevene. Han var selvfølgelig også glad for, at hvert nyhedsbrev skaffede ham en eller flere nye kunder.
MEN … alligevel blev det en kort romance med de nyhedsbreve.

Fordi:

Hver gang jeg havde skrevet et nyhedsbrev for ham, stirrede han stift på åbningsraten og klikraten.
Statistisk set kunne han ikke klage over nogen af de tal, tværtimod.
Og hans return of investment på de nyhedsbreve var faktisk også rigtig god.
Men! Alt kan altid blive bedre.
Han var ikke tilfreds.
Ved du hvorfor?

Han kunne ikke vente

Allerede da et par nyhedsbreve var affyret, gav han op.
Det er sørgeligt.
For en åbningsrate på over 40 er faktisk super, især midt i sommerferien.
Et salg allerede på første mail er også fint.

Men det er ikke pointen. Pointen er, at der skal fokus til at skabe varig forandring i din virksomhed.
Så hvis du kender det her:
Du køber onlinekurser i markedsføring. Det ene efter det andet. (Måske endda mit kursus om blogging med seo og storytelling – ja, det kan jeg for resten godt anbefale).
Du henvender dig til eksperter. Du skriver blogindlæg og nyhedsbreve.
Men intet virker.
Så er forklaringen nok den her:

Du sender for mange prøveballoner

Det kan dine læsere mærke.
De mærker, at din indsats ikke er tålmodig og fokuseret. De ved, at du mangler selvtillid til at blive ved.
Det svækker din troværdighed – og deres købelyst. For man siger faktisk, at din læser skal påvirkes 7 gange, før han køber noget af dig.
Så når du giver for hurtigt op, snyder du dig selv for mange salg. Og endnu værre: Du snyder dig selv for følelsen af at være på den helt rigtige vej.

Derfor:

Lad være med at skrive et blogindlæg

Skriv hellere 12 blogindlæg – og post et hver uge i 3 måneder.
Skriv ikke et nyhedsbrev. Skriv hellere 10, og sæt dem til automatisk affyring til alle nye læsere på listen.
Hold ikke et foredrag, før du giver op, fordi du tror, det ikke virker. Hold hellere 5 …

OK, du har forstået

Godt! For tro mig: Din vedholdenhed skaber troværdighed. Desuden bliver du faktisk meget dygtigere til at fortælle dine læsere, hvilken forandring du kan gøre for dem, når de bliver kunder hos dig.
Brug for hjælp til dine tekster?
Du er altid velkommen i min indbakke! Vi skrives.

Om skribenten: Tekstforfatter Louise Lamberth, forfatter til bogen Blog dig til synlighed – og salg.

E-bog til dig:  Skab trafik og salg med onlinemarkedsføring

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Louise skriver Skriv dig op