Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Så sig dog tak! (Og tjen penge på det)

1.814 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
05 August 2016

Ved du hvad? Min mor var ikke noget høflighedsgeni. Hun kneb tjeneren på en pakistansk restaurant bagi. Hun udtalte, at hun havde et væbnet venskab med sin svigersøn. Hun sagde til Jehovas Vidner, at hun var kristen, men bare ikke så vild med ham Jesus. Desuden kunne hun lide at ryge, drikke og komme med sjofle vitser, og hun dansede på bordene, da hun fyldte 50.

Say no more ... Nå, men der var dog grænser. Der var visse ting!! VIGTIGE ting. En vigtig ting var at slå en lige skilning i håret. En anden var at sige TAK.

Skilningen er jeg ligeglad med

Men den med TAK – der havde hun altså ret, den gamle.

Derfor sendte jeg hende en venlig tanke, da jeg fik et nyhedsbrev, hvor der stod sådan cirka: ”Jeg har lavet nogle gode guider. Jeg har fortjent links!"

Jeps. Manden har jo ret. Han har fortjent links. Nå - og hvad så? Er det måske en selvfølge, at man altid får det, man fortjener? 

Nej. 
Andre skriver gode blogindlæg. Andre leverer e-bøger. Og andre laver interessante updates online. 

Enkelt, min kære dr. Watson: Sig tak - og tjen penge på det

Du er måske selv en af dem? Så har du også fortjent opmærksomhed - og du kan let styrke din chance for, at din virksomhed bliver set online.

Bare sig tak for den hjælp, du får, og hjælp andre til gengæld. 

Tak er nemlig ikke bare høfligt. Tak er også online synlighed. Den kan du tjene penge på.

Derfor:

- Anbefal!

Nævn det online, når andre laver et særlig godt arbejde for din virksomhed. Det bliver bemærket. Leverandøren bliver GLAD.

- Hjælp!

Når du ser nogen spørge efter hjælp til noget på et online forum, så henvis dog til ham eksperten, du kender. Eksperten bliver glad, og ham, der får hjælp, bliver også rigtig glad for dig.

- Del!

Like, del, kommenter og link til andres relevante blogindlæg og updates. 

- Rådgiv!

Skriv blogindlæg med svar på de spørgsmål, folk altid stiller om det, du sælger. Så behøver du ikke skrive en roman, når en ny person spørger. Du skriver bare en venlig hilsen og linker til dit blogindlæg. 


… og glem ikke at sige tak for opmærksomheden

- Sig tak, når nogen nævner dit navn eller virksomhed online.

Sådan: Opret en Mention.
 Mention er en mailservice, som fx kan sende dig en mail, når nogen nævner dit eller din virksomheds navn online. (Som en sidegevinst kan du også holde øje med dine konkurrenter via Mention: Du får bare systemet til at sende dig en mail, når din konkurrent, dit produkt eller andre søgeord bliver nævnt online).

I shall say this only twice

Nå, men kort sagt: Husk tak online. Så har du meget større chance for, at andre anbefaler dig, liker og deler dit content - og køber af dig, uden du skal tigge dem om det.

PS: Du er garanteret rar og venlig. Det ved jeg bare. Men måske har du det underligt med at blande dig online? Måske er det derfor, du ikke siger tak, deler, liker, skriver blogindlæg og nyhedsbreve?  

Kort sagt: 
Frygter du online synlighed? Så er du ikke alene! Jeg har talt med mange selvstændige, der havde 1000 dårlige unds ... forbehold overfor at være synlige online.


Men: Frygt for online synlighed kan koste dig iværksætterlivet

Derfor skal du springe ud i det - for det gør dine konkurrenter. De vil gerne ses. Og sælge.

Kom i gang. Bland dig. Hjælp andre. Giv dit bidrag til den fest, som online vidensdeling faktisk er.

Så behøver du hverken danse på bordene eller nive tjeneren bagi for at få den opmærksomhed, du skal leve af.
 

Tak, fordi du læste helt herned. Du er altid velkommen til at hente min gratis e-bog Skab trafik og salg med online markedsføring. 

PS: Undrer du dig over, at jeg fortæller en historie om min gamle mor? Der er 3 gode grunde! 

Undersøgelser viser nemlig, at:

- Storytelling i din virksomheds markedsføring gør dine salgsbudskaber lettere at forstå, tro og huske.

- En god historie gør dine læsere mindre prisfølsomme: De er villige til at slippe mere for dine produkter, end hvis dit content kun bygger på facts.

- Storytelling får mange flere læsere til at læse HELE dit blogindlæg.

Det kan du alt sammen læse mere om i min nye bog, Blog dig til synlighed og salg, Forlaget Frydenlund.

Om skriverkarlen: Louise, tekstforfatter.

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Louise skriver Skriv dig op