Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Lyver dine kunder?

2.074 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
22 June 2011

Det kan være svært at gætte sig til, hvad dine kunder og læsere ønsker at høre om, og det mest oplagte er selvfølgelig at spørge dem. Her opstår så problemet, for hvordan gør man så lige det?

Man kan lave et spørgeskema. Det er helt gratis og kan nemt oprettes på SurveyMonkey.com, og kan stilles op på mange forskellige måder. Der er bare et problem ved det, og det er at langt de fleste mennesker lyver, så det basker i spørgeskemaer. Psykologien er, at selvom det er anonymt, så kan vi godt lide at se os selv i et lys, som vi gerne vil være i stedet for at svare, sådan som vi er. Så du kan sagtens risikere, at de svar, dine spørgeskemaer indbringer, er udtryk for ønsketænkning snarere end fakta.

Der er en ret fiks løsning på problemet, som du får lige her. Jeg kan desværre ikke tage æren for den - den går direkte til amerikanske Derek Halpern, som du bør tjekke, hvis det her område har din interesse. Ham finder du her: http://socialtriggers.com/

Metoden går i al sin enkelhed ud på, at du skaber en relation med dine nyhedsbrevslæsere. Når folk har skrevet sig på til dit nyhedsbrev, så modtager de typisk en mail, der skal bekræfte tilmeldingen og dernæst en velkomstmail, hvor der står, at nu er tilmeldingen på plads. I den mail, står der hos langt de fleste firmaer bare velkommen eller her er din gratis XXX, eller hvad det nu kan være.

Det smarte er her også at have en sætning eller to, hvor du siger noget i retning af:

Jeg vil meget gerne høre hvilket problem (indenfor det felt, du skriver om i dit nyhedsbrev) du kæmper med eller:

Hvilke udfordringer har du (indenfor det felt, du skriver om i dit nyhedsbrev) eller

Hvad er den ene ting, du kunne tænke dig at ændre på (indenfor det felt, du skriver om i dit nyhedsbrev)

OSV. tilpasset din forretning.

Bed om, at du får et svar på mailen, og sørg endelig for at give et umiddelbart godt svar med det samme. Er problemet dækket af et blogindlæg eller andet indhold på din hjemmeside, du har på lager, så kan du smide linket med ind i mailen og hvis ikke, så har du her værdifuld viden om, hvad dine læsere er interesseret i. Du vil opnå to ting:

  1. Du har vist dine læsere, at du ikke bare er en upersonlig nyhedsbrevsmaskine, men at du er oprigtigt interesseret i, hvad der optager dem. Det vil garanteret medføre en mere engageret læserskare. Melder de fra efter dit svar, så ville de alligevel ikke være blevet dine kunder, så afsted med dem.
  2. Du har en hel liste over emner, du kan tage op i fremtidige indlæg, så du bliver ved med at være relevant for dine læsere.

Husk, at det forpligter. Du kan ikke springe over at svare på spørgsmålet, eller svare for overfladisk, for så vil det ikke give værdi.

Hvis du vil se, hvad jeg skriver i min bekræftelse på tilmelding til nyhedsbrevet, så kan du skrive dig på her: Projektledelsens nyhedsbrev Svar også meget gerne på mit spørgsmål - jeg vil gerne høre fra jer. Og til slut, så tøv ikke med at dele jeres erfaringer nedenfor, hvis I prøver metoden af.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Lise skriver Skriv dig op