En ting undrer mig igen og igen - og jeg tror mange kan tænke lidt nærmere herover:
Hvorfor leverer mange high-end brands en talentløs service - som så til gengæld er dyr?
Det giver ingen mening når arrogancen følger prisen op. Eksempler:
- Hvorfor er Transavias service i top mens SAS's er... et sted mellem fraværende og sur? (og så endte det endda med at Transavia måtte lukke ned)
- Toyota får Audis service til at ligne kontoret for udrejse i DDR.
- Frokost på restaurant Paustian eller Herman om vinteren - husk skitøjet! Macdonalds har da i det mindste varmet rummet op.
- Prøv at bytte noget i Mulberry - det er et totalteater i arrogance, som er en polterabend værdigt. De vil sten sikkert få dig til at føle dig som en tyv, før du ydmyget lusker ud - mens Netto bytter med et smil.
Det kan godt være at et produkt er så stærkt branded, at det sælger sig selv - men intet varer evigt. Arrogance dræber på sigt - nogen gange går det bare for langsomt.
Kære iværksætter - det er DIN CHANCE. Succes dræber (via arrogance) - og det er lige her du kommer ind med et bedre alternativ!