Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om marketing og salg

Få dine kunder til at synes bedre om dit brand

1. april 2017 | 481 Visninger | 0 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Lars Grove Mortensen

Ekspertblogger på Amino om marketing og salg

Dine kunders oplevelse af din virksomhed og dine produkter har ofte afgørende betydning for, om du opnår succes med din virksomhed. Jo mere dine potentielle kunder synes om din virksomhed - jo større sandsynlighed er der ofte for, at de vil købe dine produkter og derved konvertere til betalende kunder.

 

Derfor er det naturligvis interessant for dig at vide, hvordan du effektivt påvirker dine kunder til at synes godt om dit brand, din virksomhed og dit produkt.

 

Netop i dén forbindelse har anerkendt forskning fra University of Michigan en række konkrete forslag til, hvordan du aktivt kan arbejde med at forbedre dine kunders holdning til både dit brand og dine produkter. Dette forskningsstudie konkluderer; at jo mere et menneske bliver eksponeret for et givent objekt, jo bedre synes vedkommende om det pågældende objekt.

 

Dén viden kan du effektivt anvende til optimering af din markedsføring:

 

Jo mere din målgruppe bliver eksponeret for dit logo, dit slogan og dine produkter – jo bedre synes din målgruppe om din virksomhed, dit brand og dit produkt. Simpelthen.

 

For at optimere indsatsen helt, bør du derfor sørge for:

 

- At dit logo altid ser helt éns ud, så din målgruppe ser det samme logo mange gange.

- At du kun bruger ét slogan, så din målgruppe hører det samme slogan mange gange.

- At der generelt er en høj grad af visuel genkendelighed mellem eksempelvis din hjemmeside, dine trykte reklameartikler, din butiksfacade, indretningen af dine mødelokaler, etc.

 

Samtidig bør du holde for øje, at forskningen jo konkluderer, at selve antallet af gange din målgruppe eksponeres for dit brand har afgørende betydning for deres holdning til det. Derfor bør du undgå at skyde med spredehagl i din markedsføring. Du får ganske enkelt mere effekt for dine reklamekroner, hvis du rammer kernemålgruppen mange gange – fremfor at ramme mange forskellige målgrupper få gange. Derfor bør du sørge for at danne dig et godt overblik over de forskellige segmenter på markedet og efterfølgende udvælge dig en målgruppe – som du så kan målrette din markedsføring imod, så netop dén målgruppe ofte bliver eksponeret for dit markedstilbud og dit brand.

 

God arbejdslyst!

 

Kilde: Zajonc, Robert B., Attitudinal effects of mere exposure, Journal of Personality and Social Psychology Monograph Supplement, Volume 9, No. 2, Juni 1968

Læs også


Kommentarer

Vær den første til at skrive en kommentar
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: fire + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Lars skriver


Om Lars

Besøg Lars' website - klik her.


Lars på Twitter

Hvis du vil have besked når Lars og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:

Seneste kommentarer