Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Krifa Erhverv Salg – kræver det planlægning?

Salg – kræver det planlægning?

1.036 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
16 September 2016

”Dårlig omtale er bedre end ingen omtale”. Legendariske ord, som nærmest kom til at stå som mottoet over rejsekongen Simon Spies’ liv. Generelt holder det dog ikke i det multi-informative samfund, vi har i dag.

Dårlig omtale lukker nemlig virksomheder. De eksplosionsagtige delingsmuligheder, som de sociale medier giver, kan fremprovokere en shitstorm, som i løbet af kort tid kan skade eller lukke en virksomhed.

 

Markedsføring kræver en plan

Okay! – enkelte klarer sig fint uden planlægning. Betragt det dog som undtagelsen, der bekræfter reglen. Markedsføring kræver en plan, men….

Alligevel har alt for mange mindre virksomheder ikke en plan for markedsføring - de tager stilling fra aktivitet til aktivitet. Punktvis indsats uden koordinering. Ofte ender det med at blive en dyr løsning, som giver unødvendig slinger i valsen, som i værste fald skader mere, end det gavner.

En markedsføringsplan er ikke nødvendigvis et stort og uoverskueligt værk – tværtimod … Planen skal sikre, at du kender markedet, hermed din konkurrencesituation. Din målgruppe skal være beskrevet, og du skal have sat dig nogle mål for din markedsføring.

En markedsføringsplan vil hjælpe dig med at træffe de rigtige beslutninger om reklamekøb og markedsføringsaktiviteter – så du bruger dine penge på den mest optimale måde.

Optimal hjælp fås naturligvis ved at købe hjælp. At købe hjælp hos professionelle kreative mennesker med markedskendskab vil ofte være penge, der er givet rigtig godt ud. På nettet findes også mange forskellige udgaver af markedsføringsplaner, som kan tjene til god inspiration.


Sælg dine budskaber/varer – uden de store omkostninger
En hjemmeside må næsten regnes som et must. Al din markedsføring og kommunikation med omverdenen må være forankret i din hjemmeside. Din hjemmeside skal være den ulønnede medarbejder, der sælger varer/ydelser i din virksomhed 24 timer i døgnet. Væsentligt er det, at din hjemmeside kan findes ud fra de søgeord, som dine produkter søges ud fra. Her kan det være nødvendigt at købe sig til professionel hjælp. 


Sociale medier
Sociale medier er en (næsten) gratis mulighed, som du ikke kan lade gå fra dig. Afhængig af, hvilken branche du driver virksomhed indenfor, er de sociale medier, som facebook og LinkedIn, rigtig gode muligheder.

Telefonsalg
Det personlige salg må ikke glemmes. Mange hader at ringe uopfordret og forsøger at sælge sine varer. Ligeså mange hader de telefonsælgere, der ringer for ”at prakke dig” et eller andet på. Men det virker. Denne form for direkte opsøgende salg må være med i dine overvejelser.


God fornøjelse med din markedsføring!

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Jan skriver Skriv dig op