Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Kim Kampp fra House of Visions Hvorfor køber mine klienter ingenting ?

Hvorfor køber mine klienter ingenting ?

1.203 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
02 June 2009

I den seneste tid har der været en del debat på Amino, omhandlende salg til hinanden, metoden, hyppigheden og i sidste ende, om dette er det rette sted at gøre det. I sidste ende afhænger det vel af om, der bliver solgt eller ikke solgt noget !. Sagt på en anderledes facon, må det rigtige svar på debatten være om andre oplever værdi og indhold i de indlæg de ser - sælgende og ikke sælgende.

En argumentation som danner grundlag for denne blog inspireret af en af vores tid absolut bedste marketings eksperter – Jay Abraham.


Hvorfor køber dine klienter af dig og hvorfor gør de ikke?

Hvis det nu forholder sig således, at de ikke gør er et godt bud en af følgende 2 årsager:

1. Du har en række af unikke produkter / ydelser du tilbyder, men du har ikke selv identificeret dig med dem i forhold til dine klienter og markedet herunder.

2. Du tilbyder ikke noget specielt og er derfor bare heldig, hver gang der er en, der byder sig til. Dette skaber dermed ikke et grundlag for noget holdbart, da en konkurrent ville kunne gå ind til enhver tid og overtage din kunde.


Nøglen ligger i at finde det unikke i dine produkter / ydelser og få dine klienter til at se dette ud fra deres behov, baseret på at der er et marked for det.

Dette vil give dig det naturlige skub foran dine konkurrenter. Identificer og dyk ned i din palette af produkter og ydelser og find det der er så unikt, at det ikke giver mening for din klient ikke at anskaffe sig det. Det unikke ved dit firma skal så inkorporeres i hele din struktur i alt hvad du gør, sælger eller tilbyder.

I bund og grund er det en metode til at tilpasse sig et givent marked kombineret med en naturlig fordel overfor dine konkurrenter.

 

Eksempel:

Da biludlejningsfirmaet Avis var i gang med denne proces om at finde det unikke, der skulle kendetegne dem, overfor deres primære konkurrent Hertz, som havde den største markedsandel, resulterede det i dette. ”We are number two, but we try harder”.

Dette inkorporerede de så igennem bedre priser og service hele vejen rundt i deres produkt palette, denne salgsapproach og salgskultur gav dem en fantastisk stigning i omsætning.

Håber ovenstående kan inspirere lidt til nogle af de ivrige aktører på dette område i Amino.

I kampp´ens hede #17

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kim skriver Skriv dig op