Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Kim Kampp fra House of Visions Bare fordi markedsføringsregler gentages ofte ... gør dem ikke sande.

Bare fordi markedsføringsregler gentages ofte ... gør dem ikke sande.

1.443 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
10 April 2009

Find ud af hvad folk har behov for og sælg det til dem…. Dette er en gængs læresætning vi hører ofte, og den er så sand som den er sagt, men hvad er så et behov i dag, dette er ligeså meget styret af, hvad vi ønsker og ikke et latent behov.

Vi baserer vores eget liv og dermed vores indkøb mere og mere på, hvad vi ønsker end, hvad der er et latent behov, hvilket er yderst vigtigt at forstå ud fra den måde, vi ønsker at markedsfører os selv og produkter på

Tænk over det….

Hvis vi blot går ud fra et latent behov, har vi med det samme prissat os selv eller vores forretning, vi vil dermed være nødsaget til at sælge ting til en absolut discount pris.

Den eneste måde, at give sin forretning ekstra værdi på, er ved at tilføre ekstra værdi, hvilket til svarer markedet rigtig godt, da det giver de produkter som vi ønsker og ikke kun har et latent behov for. - Vi kan identificere os med dette. Vi vil jo som person også gerne udstråle det samme….

I sidste ende vil vi alle gerne have det vi ønsker, og ikke det vi kun har et latent behov for

Vi  har BEHOV for at få vores tag repareret ... Men ØNSKER en til tiden med høflig service, ordentlige håndværkere, der helst skal tale ens modersmål, og en garanti for at vores tag ikke tager vand ind. minimum de næste 30 år.

Vi har BEHOV for en hjemmeside, ... men ØNSKER en, der forstår vores forretning samt kan give forbedringer til denne, og ikke gøre os dumme ved at tale nørded.

Vi har BEHOV og ØNSKE for en kosmetisk operation, der helst skal bære præg af en “nødvendighed eller latent behov” og på samme tid som det tager at holde vores frokost pause og selvfølgelig smertefrit. Ydermere vægtes det, at det forgår i et dejligt miljø med en læge, der også kan give lidt ”staldtips” til den sidste mode.

Når vi shopper til grossistpriser forhandles der ofte om prisen, vi har mistroiske anelser til produktet og oplever sjældent en overordentlige langvarig glæde ved deres køb, selvom det er købt til en super lav pris.

Samtidig betaler vi gladelig høje priser for produkter i butikker som Apple, som blot giver os mere end det vi har behov eller det vi virkelig ønsker os ...

Hvis du eller din virksomhed kæmper med "retfærdiggøre" din pris, fokuserer du ofte på folks latente behov og ikke hvad de ønsker sig.

Brug den rigtige opskrift og tilsæt mere ØNSKE end BEHOV og du vil få et kanon godt produkt du kan værdisætte ordentligt.

Værdsæt din forretning som du værdisætter dig selv.

ØNSKER alle en God Påske 

I kampp´ens hede #11


Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Kim skriver Skriv dig op