i debat

Om denne blog

PR Bloggen
 

Syndication

 

News

  • Kontakt: [email protected]
 

Bruger du Pinterest?

Skrevet  24-02-2012 12:54  af  Claus Johnsen 

Pinterest er måske det sociale netværk som flest taler om lige nu. Hvorfor? Jo, Pinterester, ud over at være piv-lækkert design, også en fabelagtig evne til at trække mere trafik til end fx Google+, Youtube eller LinkedIn. Pinterest har på rekordtid formået at vokse hurtigere end noget andet socialt netværk vi har set længe. Ifølge Techcrunch har Pinterest nået flere end 10 millioner månedlige unikke brugere hurtigere end noget andet websted.

Hvad er Pinterest?

Pinterest er en billed-bookmarks, som markerer interessante steder eller billeder fra nettet og Pinterest ligger sig derfor mellem en personlig opslagstavle og en microblog (som fx Twitter). Når du finder noget på nettet, som du synes er interessant, kan du på Pinterest dele det med andre. Tjenesten er, som navnet antyder, et netværk, hvor du samler (pin) dine interesser og kategorisere disse i specielle boards, så det er nemt for andre at navigere i.

Pinterest er super godt egnet til fx at samle billeder fra din netbutik fx inden for mode, design, vin, mad, tech-stuff og mere mere. Brugerne har mulighed for at ”synes godt” om dine billeder ved at ”re-pinne”. Det unikke ved Pinterest er, at den automatisk viser en oversigt med alle billeder på en samlet side, når du trykker på ”Pin It”-knappen – Du kan så vælge om billedet skal slås op på din væk eller andre sociale tjenester som Facebook eller Twitter.

Der er ingen undskyldning for ikke at hoppe på pin(d)en – et billeder siger som bekendt mere, se blot eksemplet her – jeg har i hvert faldt tænkt mig at starte i dag. Bær over – jeg er lige startet – sideløbende med dette indlæg. Jeg er fan! Så hold øje…

Du kan downloade en gratis e-bog om markedsføring via Pinterest her.