Amino Ekspertblog

Ekspertblogger på Amino om online markedsføring med nye medier

26.206 visninger på Twitter på 24 timer!!!

Skrevet af:
26. oktober 2010 | 12.755 Visninger | 9 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Ib Potter

Ekspertblogger på Amino om online markedsføring med nye medier

 

 

En god podcast episode tiltrækker ikke opmærksomhed af sig selv. Den skal vinkles, pitches og markedsføres. Den skal markedsføres der hvor målgruppen finder sine nyheder. Og for en podcast om online markedsføring, er Twitter et oplagt sted at hente lyttere.

Podcast med Martin Thorborg
Mandag udgav jeg en podcastepisode på
PotterCut med Martin Thorborg som gæst. Podcasten udkommer på mange platforme - og én af dem er bloggen PotterCut. Bloggen er fundamentet for podcasten.

Det næste jeg gør er, at pitche podcastepisoden på Twitter.

"Send videre og kom aldrig tilbage"
Det der gør Twitter helt fantastisk, ligger i begrebet "ReTweets". Et "ReTweet" er, når et Tweet, en mikrobesked på 140 tegn, bliver sendt videre på Twitter. Som ringe i vandet, kan et godt og relevant tweet blive sendt videre på Twitter.

Du skal yde for at nyde
Et tweet bliver først rigtigt værdifuldt, når andre retweeter det. Her gælder samme regler som for alle sociale medier: Du skal yde for at kunne nyde.

Er du selv aktiv i at sprede andres gode tweets, så vil de også være bedre til at retweete dine gode tweets.

26.206 visninger på 24 timer
Mit Tweet om podcast episoden med Martin Thorborg blev

ReTweetet 45 gange, af 41 forskellige Twitterprofiler.

Hele 10.841 forskellige mennesker på Twitter, kan være blevet eksponeret til mit Tweet.

I alt kan det have resulteret i 26.206 visninger.

 

Klap lige hesten
... tallene har jeg fra TweetReach - og skal tages med det forbehold mange små Twitter tools skal tages med. Men du kan godt se pointen ikke?

Herlig målgruppe
For podcasten PotterCut er Twitter guld værd - fordi målgruppen for podcasten er på Twitter.

 

Ib pip kanariefugl
Jeg ved ikke, hvordan mine aktiviteter fik kvalificerede modtagere inden Twitter. Det er helt sikkert ikke gået så stærkt som i dag. Twitter har i sig selv en stor værdi - og brugt sammen med andre sociale medier er Twitter suveræn på sit felt.

Twitter giver mig relevante besøgende i løbet af sekunder. Det er der intet andet medie, der gør.

Til dig der endnu ikke er på Twitter
..har jeg lavet en lille guide til Twitter. Twitter er så simpel at det er slem svært at få taget hul. Guiden er mit bud på en god start.

 

 

Læs også


Kommentarer

Frederik Trovatten  den 26-10-2010 kl. 22:12

41 forskellige personer som har sendt dit link, ud i deres netværk - det er da imponerende!

P.S Hvor mange besøg er 26.206 visninger ;)?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Potter  den 26-10-2010 kl. 22:23

Ja, det er jeg også meget taknemlig for. Det varmer når andre hjælper med at sprede det man har brugt tid på.

Og ja, nu skal jeg gøre det færdigt ;)

359 besøgende er der kommet via det link jeg havde i Tweetet. Det kan jeg se via "Kampagnetraffik" i Google Analytics.

Hvordan lyder det?

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Bigum  den 26-10-2010 kl. 22:52

Forud for offentliggørelsen pippede du om at du var i dilemma om du skulle choppe podcastet (60 minutter) op i to eller flere bider.

Kunne man ikke med baggrund i nærværende statistik med sindsro argumentere for at du havde opnået endnu højere eksponering, ved at kunne skyde den af i tre trin?

Jeg antager, at første bid - uanset hvor irriterende det måtte være, at det slutter med "fortsættelse følger" - kunne opnå stort set samme mængde retweets.

Hvad der ville komme af retweets på anden bid, ville overgå hvad du har opnået nu, og tredie bid ville så være ren skum på lagkagen.

Er du enig i min matematik?

.. eller tror du mængde af retweets ville falde fordi podcatst blev til en serie.

Afsluttende kunne jeg tænke mig at vide, om du traf beslutning om at lade den stå på 60 min fordi du gerne vil levere solid content, og ikke jagter tweets for tweetsnes skyld?..

Hvilket er det stærkeste argument jeg kan finde, for at give afkald på 2½ gange så meget eksponering.

Jeg har ikke retweetet den, for jeg har sgu ikke fundet de ledige 60 min til at høre den endnu :-)

Starter her til aften...

http://twitter.com/thomasbigum

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Rosenstand  den 26-10-2010 kl. 22:53

Imponerende tal, Potter! Og ganske tankevækkende at så mange virksomheder og personer i Danmark stadig tror, at Twitter ikke kan bruges. Men fint med det - det levner jo masser af plads til dem, der ved noget andet ;-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
soalive.dk  den 26-10-2010 kl. 22:57

Har netop haft lang session i dag omkring sociale medier, med fokus på Facebook. Sociale medier brugt rigtigt kan virkelig rykke! Fedt og inspirerende eksempel :-)

Er kommentaren brugbar? 0 0
Potter  den 26-10-2010 kl. 23:03

@Thomas Bigum - Jeg er helt med på din matematik. Og tanken har da også strejfet mig. Men det vigtigste for mig er, at gæsten i min podcast bliver hørt. Når en gæst har sat et par timer af til en podcast, så er min opgave at lave en god podcast - og sørge for, at den bliver hørt.

Når jeg vælger at dele tallene med jer, så er det fordi jeg synes det er fantastisk, når et netværk virker. Og jeg synes Twitter virker for det jeg laver.

Og så kan du glæde dig til at høre Martin ;)

@Rosenstand - Det er tankevækkende... men guld værd for de virkosmheder der forstår mediet - og den rolle de kan spille.

Er kommentaren brugbar? 0 0
Thomas Bigum  den 27-10-2010 kl. 09:59

Aaah.. jeg glemte for en stund at tænke på den implicitte modydelse til gæsten der har skænket sin tid.

@rosenstand/potter

Jeg anbefaler også twitter i privat indgangsvinkel. Hvis man følger de rigtige mennesker, så kan det gamle fænomen "at surfe" jo fuldstændigt erstattes af at åbne twitter og se på de links gode mennesker har lagt.

(det princip mindes jeg at Thorborg også er inde på i en af sine videoer)

Det er min drøm, at få danskerne til at bruge nettet gennem twitter, så ville de bruge mere tid på det som interesserer dem - som i en eller anden udstrækning må virke horisontudvidende og selvudviklende... også selv om det er gossip og entertainment.

Jeg ved min drøm om at danskerne bliver gode til at bruge deres tid på nettet, er svær at opnå - men jeg vil bare så gerne se en ende på Nationen.

Er kommentaren brugbar? 0 0
webanalytiker  den 27-10-2010 kl. 13:37

Hey Ib

Først - igen tak for endnu et godt podcast. Det er en fornøjelse hver gang :)

Godt at du har kampagnesporing på dit Twitter link ;-) Jeg må sige at jeg faktisk synes det er få besøg ift. antallet af eksponerede. Jeg tror let man kan konkludere at andelen af klik vs eksponeringer er langt højere for dine egne followers end for de, der er blevet eksponeret i 2. og 3. led. Men det er logisk nok - jeg synes blot at tallene underbygger denne hypotese.

For at gribe tanken lidt anderledes an omkring opdeling i tre - hvad ville du overhovedet få ud af det? Flere besøg, og måske et lille boost i eget ego. Men du tjener ikke på sidevisninger eller besøg. Du vil formentlig hellere gøre dine loyale og returnerende lyttere glade og tilfredse, og det gør man ved at servere godterne med det samme :) Du får jo ikke først dessert i en restaurant dagen efter, fordi de gerne vil have flere besøg...

Er kommentaren brugbar? 0 0
Potter  den 27-10-2010 kl. 20:05

@Webanalytiker - jeg er helt enig - og det er også derfor det er blevet til en lang podcast.

Når jeg på Twitter spurte til ønskede varighed for podcast, så er det frygten for at hele podcasten ikke bliver hørt. Så det var ikke for at skulle skabe flere ReTweets, men for at sikre at gæstens budskab når ud. Det er også derfor jeg altid teaser på slutningen ;)

@Bigum - ja, Twitter også der hvor jeg starter... lige efter min nyhedslæser, hvor alle de gode blogs ligger ;)

Men jeg er enig - Twitter er et fantastisk sted at holde sig opdateret.

Er kommentaren brugbar? 0 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: to + tre =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Ib skriver


Potter på nettet

Podcaster om markedsføring, blogger om nye medier , skriver om det på Twitter og Facebook.


Ib på Twitter

Hvis du vil have besked når Ib og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:


Seneste kommentarer