Hvorfor bør Telemarketing/Mødebooking være en vigtig ressource i din virksomhed? - Jannich Rindom - Med fokus på det opsøgende salg og mødebooking. - Iværksætter Debatten Amino
på Amino

Hvorfor bør Telemarketing/Mødebooking være en vigtig ressource i din virksomhed?

Skrevet  10-03-2017 09:36  af  Jannich rindom  

Hvorfor bør  Telemarketing/Mødebooking være en vigtig ressource i din virksomhed?

På vores nutidens konkurrenceprægede marked er det altafgørende for dig som iværksætters fortsatte succes, at du opbygger loyaliteten og kundebevarelse inden for din eksisterende kundebase, mens du proaktivt identificerer og forfølger nye salgs muligheder, jeg mener og tro på at den personlige kontakt vil og er den mest effektive salgs-kanal.

En godt forberedt og styret telemarketingkampagne kan resultere i et større udbytte, som giver dig et grundlag af nye kunder eller analysedata, der vil være værdifuldt for din virksomhed måske i årevis. Jeg prøver med få ord at sætte lidt dybde i hvordan du med succes kan bruge telemarketing som dit kommunikations værktøj.

Hvad er telemarketing og hvorfor er det vigtigt for dig?

Telemarketing beskriver bla. den proces, hvor der skabes/ generere nye forretningsmuligheder med kunder og potentielle kunder via telefonen. Det kan være en af de mest effektive måder, hvorpå du kan indsamle, opdater oplysninger og få en øjeblikkelig reaktion på de oplysninger du måtte ønske.

På det dybeste niveau kan du indgående drøfte forretnings behov med en måske kommende kunde eller samarbejdspartner. Du kan også vælge at køre en telemarketingkampagne ved hjælp af et eksternt telemarketingbureau såsom min egen virksomhed Phoner2support ApS.

Gode telemarketingbureauer kan generere positive svarprocenter – især når markedsføringen målrettes mod en meget specifik målgruppe, omkostningerne i den forbindelse kan være høje – men se det på det som en investering du ikke kan være foruden!

Nøglen til succes er at indse, at telemarketing er en meget specialiseret kompetence. Nogle virksomheder investerer i at skabe deres egen interne telemarketingafdeling og ansætter engagerede fagfolk til at lede et team af phonere. Telemarketingopgaverne overdrages dog i nogle tilfælde internt, så den udføres med begrænsede og nogle gange uhensigtsmæssig ressourcer.

Eksempel; Der bruges højt betalte salgsmedarbejdere til at samle indledende kundeemner, eller den anden ekstrem, hvor en uerfaren medarbejder som f.eks. en kontorassistent bliver bedt om tage sig af telemarketingopkald ud over vedkommendes andre arbejdsopgaver!

Fordelene ved telemarketing er mange og jeg kunne uden tvivl forsætte min ”Sælgerstrøm” med gode argumenter, men en godt, planlagt og veludført telemarketingkampagne kan være meget omkostningeffektiv og den direkte vej til at du skaber vækst i din virksomhed og derved skaber mere overskud på bundlinjen!

Tak for din tid. 

De bedste hilser

Jannich Rindom

Phoner2support ApS og Rindom & Co. Consulting ApS


Kommentarer

PhonePartner skrev re: Hvorfor bør Telemarketing/Mødebooking være en vigtig ressource i din virksomhed? den 05-04-2017 kl. 01:02

Super fedt indlæg Jannich, det er ikke mange der beskæftiger sig indenfor telemarketing der går ud og skriver om det.

Du har efterhånden skrevet en del forskellige indlæg, vi hos http://www.PhonePartner.dk har læst gennem tiden.

Skulle du have interesse er du velkommen til at kontakte os på info@phonepartner.dk vedr. gæsteblog på vores portal.

Det ville glæde os at kunne få lov til også at dele din viden med vores læsere!

De bedste hilsner

PhonePartner.dk

Er kommentaren brugbar? 1 0
 
Besøg vores andre hjemmesider :
lll