Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Hans Jonas Hansen Umuligt at tjene penge på webshop

Umuligt at tjene penge på webshop

3.446 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
09 March 2016

For et par dage siden dukkede der en tråd op på Amino om, at det er umuligt at få succes med en webshop. Desværre kan jeg ikke linke til tråden, da den ikke længere findes på Amino. Det var ellers en morsom tråd, som virkede til, at være skrevet af en sur frustreret person eller en troll, som bare genre ville have en reaktion. Det fik personen da også.

Stort set alle var uenige med personen. Personens fejlkonklusion var, at mange ikke får succes med deres webshop, og derfor er der ingen, som kan få succes med det. Det tager ikke meget research at finde ud af, at denne holdning ikke giver mening, da der er masser af virksomheder, som har startet succesfulde webshops.

Selvom de fleste herinde er enige med mig, vil jeg alligevel gribe fat i, hvorfor det er svært at starte en webshop.

Mit indlæg tager udgangspunkt i det sure Amino indlæg, eller i hvert fald den del som jeg husker.

Ikke alle kan lave en webshop

I dag er der så mange webshopplatforme, som gør det let for nybegyndere at starte en webshop, at der ikke er nogen undskyldning for ikke at komme i gang. Hvis man ikke selv kan finde ud af det, eller ikke har tid til det, kan man betale sig fra det.

Selv hvis du hyrer nogen til at opsætte din webshop, kan du ofte holde prisen på et rimeligt niveau ved at købe et færdiglavet tema. Hvis du gør det, har alle lønmodtagere råd til at opstarte en webshop. Det er ofte et spørgsmål om prioriteringer i ens liv.

Uanset hvilke webshopplatform du vælger, skal du have lavet et brugervenligt design, opsætte fragt(medmindre du sælger immaterielle produkter,) opsætte betalingsgateway (så dine kunder kan købe dine produkter) og oprette produkter.

At du har fået opsat en flot brugervenlig webshop, giver dig ikke automatisk succes. Nu begynder det hårde arbejde med at få din webshop ud til dine potentielle kunder.

Hvorfor køber ingen mine produkter?

Der kan være mange grunde til, at ingen køber dine produkter. De to mest oplagte er, at dit produkt ikke er godt, eller at dine potentielle kunder ikke finder din webshop.

Jeg håber for dig, at dit problem er det sidste, da det kan fikses. Hvis ingen ønsker dit produkt, bliver du nødt til at overveje, om du har et dårligt produkt.

For en webshop er det vigtigt, at der kommer besøgende ind på din webshop, da det er dem, som du skal sælge til. Når du først har besøgende på din side, skal de konverteres til kunder.

Det er grunden til, at jeg anbefaler dig, at du markedsfører dine produkter så sandfærdigt som muligt. Jeg har flere gange set webshops købe AdWords, som ikke har noget med deres forretning at gøre, og det eneste de opnår er besøgende, som kommer ind på deres webshop og skrider igen. UNDGÅ DET!

Du kan selvfølgelig godt prøve denne strategi af, hvis du har et lignende produkt, som det du køber AdWords på. Men det kræver, at du er sikker på, at du på din webshop kan overbevise dine besøgende om det. Men det er altid lettere at konvertere en besøgende til salg, hvis de startede med at lede efter dit produkt.

Markedsføring er dyrt og spild af penge

Når du markedsfører, skal du have en strategi. Hvis du bruger 1 kr. på markedsføring og tjener 10 kr., så hælder du flere penge på. Når du opsætter en AdWords eller Facebook kampagne, skal du holde skarpt øje med den, så du er sikker på, at du ikke spilder dine penge. Hver kampagne skal have et mål.

F.eks. behøver din Facebook kampagnes mål ikke at være direkte salg. Det kan være, at du satser på at få folk til at tilmelde sig dit nyhedsbrev. Det kan være en god idé at gribe Facebook an på denne måde, da folk ikke går på Facebook, fordi de gider købe produkter af dig. De vil underholdes og se hvad deres venner laver.

Sociale medier giver ikke noget

Sociale medier er både det bedste og værste, der er sket for virksomheder. Sociale medier giver en unik mulighed for at nå ud til potentielle kunder ved at dele fedt indhold. Samtidig har Facebook også hævet niveauet for virksomheder, da de ikke længere kan tillade sig at behandle kunder dårligt. Det sidste gør det mere besværligt for virksomheder, men det er godt for gode virksomheder.

De fleste er af os kender nok til at have en Facebook side eller promovere sine produkter på Instagram osv.

Sociale medier har gjort det muligt for virksomheder at komme tættere på deres kunder. Når man er på sociale medier, kræver det, at man rent faktisk gider lytte til sine kunder. Det er slut med envejskommunikation.

Det svære er at blive stor på Facebook, men hvis du har et stort publikum, som gider modtage nyheder fra dig, står du i en virkelig god situation til at sælge til disse personer.

Du skal skabe en relation mellem dine kunder og din virksomhed. De skal gide følge dig.

Det er umuligt at tjene penge på en webshop

Det er aldrig let at starte en forretning. I sidste ende er der ikke den store forskel på at starte en webshop eller alle mulige andre virksomheder. Det kræver en strategi og dedikeret arbejde for at gøre det til en succes.

Det er klart, at hvis du har en dårlig udført plan, får du ikke succes med din webshop. Det er vigtigt at tænke over, hvorfor du starter din webshop, og hvordan du kan nå ud til en masse kunder.

Hvis du ikke gider bruge tid på din webshop, bør du finde på noget andet at lave. Dem, jeg har snakket med, som har startet en webshop, har gjort det, fordi de brænder for at sælge et bestemt produkt.

Så ja, selvfølgelig kan du få succes med din webshop.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Hans skriver Skriv dig op