Amino Ekspertblog

Her gæsteblogger eksperter om forskellige erhvervsrelaterede emner

AuthorRank

Skrevet af:
21. november 2012 | 13.014 Visninger | 29 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino Ekspertblog

Gæsteeksperten

Her gæsteblogger eksperter om forskellige erhvervsrelaterede emner

AuthorRank

Forestil dig en Verden hvor Google ikke kun måler websites, men også tager højde for individuelle kvalifikationer og færdigheder. Tillad mig at præsentere jer for AuthorRank, den måske største ændring i Google til dato - større end selv Google Panda og Penguin!

Historie

I 2005 ansøgte Google om et patent ved navn Agent Rank. I patentdokumentet forklares det hvordan Google vil benytte en række parametre til at fastslå en agents position på et givent interesseområde. Hvor populær er agenten? Og vigtigst af alt, hvor autoritær er vedkommende på et givent felt?

Det viser, hvor lang tid Google har tænkt over muligheden for at identificere enkeltpersoner og deres færdigheder som et supplement til deres nuværende måleenheder. Efter at Google mistede bagindgangen til Twitter, har de på det sociale område været stort set blinde, ud over at kunne tælle interaktioner ud fra rene tal. Når man lige tænker over det et kort sekund, forstår man godt, hvorfor vi ikke har set en stor omfavnelse af sociale interaktioner som et direkte grundlag for en bedre rangering i søgeresultaterne. Google har simpelthen ikke haft nok data at arbejde med, til at kunne bruge dette som andet end et svagt supplement – langt fra en direkte rettesnor. Men i 2011 kom Google med deres helt eget sociale netværk Google+, og dette har sidenhen skullet vise sig at være springbrættet til en løsning på denne problematik. Endelig har Google værktøjet, der gør det muligt at aktivere ’AgentRank’ (herefter AuthorRank).

AuthorRank – En helt ny dimension

Med AuthorRank går vi skridtet videre. Formålet med AuthorRank er i al sin enkelthed at identificere enkeltpersoner, deres viden om forskellige emner og at identificere hvad brugere synes om det indhold, de smider ud på Internettet. Du tænker måske nu, om det ikke bare er Klout om igen? Men nej, og langt fra! Services som Klout er tæt på ubrugelige, da det eneste de reelt tager højde for, er sociale interaktioner. De måler ikke hvor indflydelsesrig, du er, og de måler heller ikke på dit omdømme. Tag derudover med i din betragtning at en service som Klout kun måler på de sidste 90 dages aktivitet og udvikling, hvilket i sig selv ingen mening giver, da en status som autoritet, hverken kommer eller forsvinder, bare fordi du ikke har fået nogen til at dele dit indhold på sociale medier de sidste 90 dage!

Men hvordan måler man så lige på det? For at svare på det spørgsmål, kan man stille sig selv et andet spørgsmål: Hvordan opfanger vi selv, at en person er en autoritet inden for et felt?

Nogle af de ting der vil gøre sig gældende er, at de sandsynligvis har mange følgere på sociale netværk, deres indhold bliver delt meget og ofte og de får tilkendegivelser fra andre personer gennem links, +1’ere, delinger, likes, tweets, co-citations mv. Det er umådeligt svært at manipulere med, da vi har med rigtige mennesker at gøre. Gamle Google kiggede udelukkende på afsendere som websites, og det giver jo som sådan ikke rigtig mening.

Eksterne faktorer Google måler på i dag


Et eksempel på hvorfor AuthorRank er så smart!

Lad os sige at du har drevet et meget seriøst website de sidste 10 år. Du har produceret fantastisk indhold og været en sublim ressource på dit felt, og til gengæld modtaget links og blevet delt flittigt på de sociale medier – med andre ord har du altså masser af tilkendegivelser. Du sælger nu dit website, og dem der overtager det, formår ikke at skabe samme indhold og samme brugerinteraktion. Med gamle Google’s øjne ville dit websites artikler nu stadig ranke højt, for dit website som afsender er stadig umådeligt populært. Det har bibeholdt en enorm mængde troværdighed og popularitet i søgemaskinernes øjne, da den eneste måde en søgemaskine normalt ville kunne identificere en sådan radikal ændring/nedgang, er ved en dalende interaktion med indholdet samt en mindre tilstrømning af links. Det er som sådan fint nok, men det giver ikke et retvisende billede. Et website med høj eksisterende troværdighed vil kunne høste af disse fordele i flere år, førend effekten vil begynde at aftage. Dette vil så betyde, at dårligt indhold, får lov til at ranke højere end hvad der egentlig burde være tilfældet.

Og hvad sker der så med dig som forfatter? Du har brugt 10 år på at lave dette super inspirerende indhold, men nu varetager du ikke længere websitet. Du har måske fået et nyt website, og starter nu forfra, med at opbygge troværdighed og popularitet i søgemaskinerne. Men med AuthorRank er dette blevet meget nemmere. Du har stadig brug for alle de almindelige tilkendegivelser, som Google er afhængig af, for at identificere gode websites, men du har allerede opbygget en autoritet omkring dine kompetenceområder og dig som person! Det betyder rent faktisk, at du som person, kan hæve niveauet for et helt website og sikre, at det får besøgende langt hurtigere og flere af dem, end hvad ellers var muligt. Ser du nu idéen i AuthorRank?

Forfatterskab (AuthorShip)

For at kunne begynde at kunne akkumulere AuthorRank i Google, skal du først tage forfatterskab over dit indhold. I Google-terminologi hedder dette AuthorShip, og gøres ved at kæde de sider og/eller artikler sammen, som du har skrevet, i en hub, hvor hubben naturligvis er Google+. Google+ er altså dit nye bindeled, dig selv og dine værker på Internettet imellem. Hvordan man gør det helt præcist, kan du læse i Aminos guide her - det er både nemt og helt ligetil.

Kan jeg så kun arbejde med et emne?

Du kan sagtens vide noget og ytre dig om mange forskellige emner, og patentet bag opdateringen omtaler en specifik rank inden for forskellige områder. Du kan med andre ord sagtens være bilekspert uden at vide en masse om at vaske vinduer, så når du skriver en artikel om dette, vil du udelukkende have din popularitet og troværdighed at bygge på på personniveau, men altså ingen bonus for autoritet! Herudover krydshæftes dette selvfølgelig med de signaler Google opfanger, omkring det website du skriver på. Disse kombineres, og dette fører så til en specifik rangering i søgeresultaterne. Havde du nu valgt at skrive en artikel om biler i stedet, hvor du allerede blev betragtet som en ekspert, så ville du have den ekstra dimension at køre på, og det ville placere dig højere i søgeresultaterne end tilsvarende artikler fra skribenter, der ikke er en anerkendte eksperter inden for området, eller artikler der slet ikke er tagget op. Dog skal man huske på, at det er en kombination af både sideværdier og personværdier - har du et helt nyt domæne, hvor du blogger som bilekspert, skal du ikke regne med at du bare lige sådan slår BMW’s bilekspert, der blogger på bmw.com af pinden, men med nok personlig autoritet vil det rent faktisk være muligt!

Husk dog på, at selvom du sagtens kan arbejde med så mange emner du ønsker, vil det være nemmere for Google at fastslå din ekspertise, hvis du ikke bevæger dig rundt i alt for mange emner. Det vil også være nemmere og mindre tidskrævende for dig at bygge på din AuthorRank, hvis du fokuserer på et enkelt eller ganske få interesseområder.

Hvordan arbejder du med din AuthorRank?

Google har adgang til enorme mængder data, og dem bruger de naturligvis til at danne sig et overblik over hvem du er, hvad du ved noget om og hvor populær du er. Der kan måles på mange forskellige parametre, og jeg har valgt at illustrere det med et billede, som siges at  fortælle 1000 ord:

                 

Sådan udregnes din AuthorRank sandsynligvis


Som du kan se på ovenstående billede, er der tale om mange forskellige parametre, og du skal arbejde med dem alle, hvis du vil opnå en høj AuthorRank. Du kan læse lidt mere om de enkelte punkter, i mit indlæg på min blog om selvsamme emne.

Lad os lige prøve at kæde ovenstående billede det sammen med det første, der illustrerede hvordan Google igennem eksterne faktorer, måler på sideniveau.

Sådan kunne det se ud, når alle parametre bliver blandet sammen


Hæv din AuthorRank ved at interagere med de rigtige mennesker

Vil du hæve din AuthorRank, er det vigtigt at du begynder at arbejde med de mennesker, som betragtes som en autoritet inden for dit og deres felt. Det skal du gøre, fordi det er disse personer som kan forøge din AuthorRank mest og hurtigst!

Det siger sig selv, at linker andre autoritære instanser til sider, hvor du er tagget op som forfatter eller til din hub (Google+), så styrker de din AuthorRank. Der er tale om personer som ved noget om det samme emne og står de inde for dig, hvad enten det er igennem et +1, en deling, et tweet, et link eller lignende. Vi kender det allerede fra den måde, søgemaskiner fungerer på i dag; de bedste links du kan få, er links fra websites som omhandler det samme emne, og endnu bedre hvis det også betragtes som en autoritet inden for emnet.

Derfor er det vigtigt at du får kortlagt, hvilke personer der er stærkest inden for dit felt. Her findes der allerede en masse forskellige værktøjer til formålet, men du er sikkert allerede bekendt med de fleste af de personer, som er en autoritet inden for dit område. Vil du sikre dig et absolut maksimalt reach, er du nødsaget til at identificere alle opinionsdannere og ledere inden for dit felt.

Til dette kan du bruge Klout, Followerwonk, LinkedIn og andre værktøjer, hvor du kan segmentere på færdigheder. Fælles for værktøjerne er, at det er andre personer der har stemt på de emner, der påhægtes en person. Derfor er de et meget retvisende billede af hvem der opfattes som eksperter og hvem der ikke gør.

Begræns ikke dit potentiale, gå World Wide!

Du behøver du ikke at begrænse dig til den danske scene på Internettet, for det vil faktisk lægge en dæmper på dit potentiale. Er du en ekspert og bevæger du dig ud over landområderne, vil dette betyde at du er en ekspert der kan gøre dig på mange markeder. Du er en international ekspert, og det tæller naturligvis! Derudover er der selvfølgelig nogle andre helt klare fordele ved at gå ud over landegrænserne, herunder at dit potentielle reach er langt større. Der skal virkeligt noget til for at få 100 +1’ere i Danmark, men i det store udland, er det en helt anden snak.

Invester i de rigtige ambassadører for din virksomhed, og vind stort!

Er du ikke selv ekspert inden for dit felt allerede, så skal du til at blive det, for det giver dig som sagt en kæmpe fordel i forhold til de virksomheder, der ikke formår at mestre denne disciplin. Har du ikke tiden eller lysten til det, så sørg for at hyre nogle der allerede er eksperter inden for dit felt og sørg for at de har et stort netværk, de kan spille på, det vil være enormt givtigt for din forretning!

Er AuthorRank live nu?

Du vil slet ikke være i tvivl, når AuthorRank først for alvor træder i kraft, for det vil være en voldsom omvæltning af søgeresultaterne. AuthorRank er ikke rullet fuldt ud endnu, men det sker og det sker snart - mit gæt er 6-9 måneder. Dog har jeg en klar fornemmelse af, at det allerede på nuværende tidspunkt testes af, når Google lancerer større ændringer, rulles de som ofte ud før tid i en neddæmpet udgave, for at teste hvordan det påvirker søgeresultaterne. Mit gæt vil være, at vi lige nu ser en aktiv AuthorRank i spil, men med en voldsom nedjustering, eksempelvis tror jeg på at det er realistisk at AuthorRank er aktiv ved 5-10% af sin fulde kraft. Jeg har set flere indikationer der tyder på, at en indflydelsesrig forfatter tilknyttet et mindre populært website, har set voldsom gavnlig effekt efter indsættelse af AuthorShip, og dette har jeg for nyligt også fået bekræftet af et par kollegaer, som har oplevet det samme. Så se at komme i gang!

Henrik Bondtofte arbejder til dagligt professionelt med SEM, som han har gjort siden 2007, og desuden beskæftiget sig med SEO siden 2004. Du kan følge ham på Google+ her.

Kommentarer

Gita Street  den 21-11-2012 kl. 13:08

Fantastisk indlæg, Henrik.

Og jeg fik næsten en fornemmelse af at du har været synsk når du har valgt at blogge meget om søgemaskineoptimering på på Henrik-Bondtofte.dk :-)

Med hensyn til at følge de dygtigste, så er det det jeg begyndte med da jeg først rigtigt fandt ind på Amino. Det er fedt at se jer dygtigste blogge om SEO, og så er det svært at lade være med at blive smittet af den passion I har.

Efter det med AuthorRank er dukket op har jeg kraftigt overvejet at afkoble mine "forfatterier" fra min spareblog, da den mest er til tant og fjas.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Henrik Bondtofte  den 21-11-2012 kl. 13:16

Hej Gita,

Mange tak.

Hvis det er lavkvalitets Adsense indhold, gør du bedst i at fjerne dit authorship ;-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Gita Street  den 21-11-2012 kl. 13:38

Tænkte sjovt nok på at gøre det her i dag, men nu er det slået fast med et syvtommersøm :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Anders  den 21-11-2012 kl. 13:58

Hej Henrik, er der nogen tal på hvor mange shares og like der skal til på google+ for at man får en effekt ud af det? :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Kuno Bonne  den 21-11-2012 kl. 14:07

Hej Henrik,

Jeg driver malerbasen.dk hvor jeg gerne vil arbejde lidt mere med SEO. Der findes en blog/ et spørgeforum nederst hvor jeg giver mange svar. Kunne dette bruges ifb med AuthorRank, og kunne dette styrke sitets SEO. Hvordan gør jeg det helt korrekt..? Det kan være jeg skal købe mig til lidt rådgivning hos dig :o)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Fischer - Online Marketing  den 21-11-2012 kl. 14:49

Fantastisk tiltag fra Google, selv om det ikke er helt nyt..

Synes der i starten af blog-indlægget antages, at der lægges meget vægt på ens "autoritet" sker gennem likes, +'er, sharings etc, hvilket jeg så heldigvis dementeres senere.

Hvis "autoriteten" beregnes ud fra disse faktorer kan jeg godt frygte, hvorledes folk vil tigge og be om likes, +'er etc etc, og er man så ikke tilbage til den gamle SEO-optimering, hvor folk jagtede ligegyldige links i deres linkbuilding...

Eller antages det også, at beregningen af ens author-rank, påvirkes af author-ranken hos dem som like/+'er ens blogindlæg eksempelvis, ligesom ??

Er kommentaren brugbar? 1 0
Henrik Bondtofte  den 21-11-2012 kl. 14:55

Kuno: Kan du tagge det op, kan du tage authorship.

Fischer: Det er jo lige præcis bundet op på hvor indflydelsesrig og autoritære de personer der interagerer med dig og dit indhold er. Så nej, det er ikke nemt at snyde med, det bliver langt sværere. Prøv at tage linket forbi indlægget på min blog, der er det forklaret lidt mere detaljeret.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Mark Petersen  den 21-11-2012 kl. 15:01

Hej Henrik

Godt indlæg og god gennemgang - har lagt mærke til at mange pointerer vigtigheden af authorship for tiden og dine billeder illustrer det godt. Når man tilknytter sin Google+ profil, som selvfølgelig har billede virker det med en personlig blog og andre websites. Hvis man skal prøve at tænke lidt virksomhedsagtigt kan en virksomhed så godt være forfatter af blogindlæg? og derved opnår at virksomhedens logo bliver vist i søgeresultatet?

Mvh

Er kommentaren brugbar? 2 0
Gita Street  den 21-11-2012 kl. 15:07

Fischer,

Jeg ved ikke hvordan andre har det, men folk der konstant tigger om at få dit og dat plejer jeg at finde en ignore-knap til.

Der er helt sikkert folk, der hopper på så lige at give +1 når folk tigger om det. Jeg tror dog selv de flinkeste vil stoppe med at give ved tiggeri, hvis det bliver det generelle billede.

Er kommentaren brugbar? 2 0
René  den 21-11-2012 kl. 15:09

Jeg er ansvarlig for en webshop hvor vi sælger medaljer, pokaler og andre sportspræmier - http://www.jef.dk">http://www.jef.dk. Vi har oplevet en enorm vækst i vores online omsætning efter vi satte fokus på SEO og online markedsføringsinitiativer. Tak for at introducere AuhtorRank med så godt et indlæg.

/René

Jydsk Emblem Fabrik A/S | http://www.jef.d

Online salg af sportspræmier og emblemer

Er kommentaren brugbar? 2 0
Fischer - Online Marketing  den 21-11-2012 kl. 15:18

@Henrik

Måske jeg ikke lige fangede det i din blog så.

MEN, lyder godt i så fald

Takker

@Gita

Har det på samme måde. Altså man må da godt af og til spørge pænt, meeeen det skal heller ikke tage overhånd.

Så tror vi er meget ens på dette punkt.

Men synes jo netop det ville være ærgeligt, hvis det var måden man byggede autoritet på. Det lyder det dog heller ikke til..

Er kommentaren brugbar? 1 0
Henrik Bondtofte  den 21-11-2012 kl. 15:23

Hej Mark, nej, det er på personniveau. En virksomheds kommunikatør kan jo være alle mulige.

René: Glad for du kunne bruge det!

Er kommentaren brugbar? 1 0
Anne Skare Nielsen  den 21-11-2012 kl. 21:24

Meget lærerigt! Tak - mere af det.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Michael Knudsen  den 21-11-2012 kl. 23:42

Hej Henrik, synes det er lidt interessant det Mark Petersen kommer ind på. Hvis man har en virksomheds profil på google+ vs en alm bruger profil. Vil det så ikke være lige meget hvilken af profilerne man netop skriver sine artikler/newsfeed på? Eller skal man absolut gøre det som privat person, derefter få bygget en masse likes osv. ?

Er kommentaren brugbar? 1 0
Peter Skouhus  den 22-11-2012 kl. 03:35

Godt skrevet, nemt at forstå. Jeg kan ikke vente med at komme i gang :) ...

Er kommentaren brugbar? 1 0
Jakob Jenkov  den 22-11-2012 kl. 13:52

Author rank har en hel del problemer - og vil blive gamet ligesom page rank. Google får et øjeblik med højere kvalitet hvorefter kvaliteten falder til det skidt man får i søgeresultaterne i øjeblikket. Det f.eks. helt forkert af Google at se på en forfatters engagement på Google+. Det motiverer forfattere til at chit-chatte i stedet for at skrive kvalitets-indhold.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Henrik Bondtofte  den 22-11-2012 kl. 15:45

Michael Knudsen: AuthorShip er lavet til enkeltpersoner, når der ikke er taget AuthorShip er det jo bare websitet/virksomheden der er afsender. Her bruges de almindelige kalkyler.

Peter: Tak!

Jakob: Den må du gerne uddybe, det bliver jo netop langt sværere at game systemet med AuthorRank. Hvis det blot er chit chat, pålægges der ikke megen værdi og så er du lige vidt.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Chris  den 22-11-2012 kl. 21:29

Alle artikler jeg har læst om Author Rank forkuser på indholds sites.

Dvs. blogs, guides og andre site med information.

Hvordan passer helt almindelige webshops ind. Her snakker vi shops der ikke har meget indhold and end produktbeskrivelser osv. Ikke noget som vil have en forfatter på.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Henrik Bondtofte  den 23-11-2012 kl. 08:20

Hej Chris,

Hvis du ikke vil tage ejerskab over det, så passer det ikke ind :-)

Er kommentaren brugbar? 1 0
Chris  den 23-11-2012 kl. 08:59

Jeg siger ikke at jeg ikke vil tage ejerskab.

Jeg siger at f.eks en produkt beskrivelse ikke normalt vil have en forfatter.

Er kommentaren brugbar? 1 0
dervarengang  den 25-11-2012 kl. 11:49

Chris stiller egentlig et godt spørgsmål... (tak for det Chris :))

På en blog er det normalt at have forfatter informationer, men hvad med i en webshop?

Hvis jeg kobler min webshop op med G+, vil den så "tro" at jeg har skrevet alt hvad der er på min webshop, eller skal jeg have forfatter info på hver side?

Er kommentaren brugbar? 1 0
Bjarne Witthoff  den 25-11-2012 kl. 14:07

AuthorRank!

ER det ikke et problem - hvis alt bygges om omkring Google+.

For mig - har søgemaskiner ingen problem med at finde.

Googles AuthorRank - må da dække Google blog mv.

Ser du på +1 der gives i Google+. Så kræver det et stort arbejde.

På Facebook kan du tilføje Alle et Galleris 3000 venner til din egen oprette gruppe. De ser flot ud. (men reelt er kun 4-5 aktive).

SEO sociale medie folk kan jeg modsat på Facebook lettere følge på Google+. Et område, der interesser mig.

Ser du på dem der har mange følgere i Google+. Skal du være klar over. Du kan få mange følgere ved at tilføje cirkler indenfor dit felt. Rigtig mange følgere endda. Da de brededer sig som ringe i vandet. (hvis du følger "opskriften" der er givet ved tilføjelse af deres cirkler).  

Da der er en del som tilføjer. - Og igen fravælger. Behøver du ikke være den flinke - at lade dem blive i dine cirkler.

Jeg har lavet indlæg på Wikipedia - og en flok anonyme fjerner - og kommer med forudsigelig kommentar. - Som selv bestaltet censorer.

Det var i Google søgmaskine dagen efter.

De er uddannet på universitet alle sammen. Og som sådan ikke egnet til at vurder mit arbejde. (En kunstner der giver en beskrivelse af sprogets begyndelse. Set ud fra billede).

Jeg ønsker mit arbejde bliver kendt.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Henrik B.  den 26-11-2012 kl. 08:39

Jeg mener det bedste man kan goere er at koncentrere sig om at skrive godt indhold og hvis du skriver om mange forskellige emner saa saet en Google+ profil for hvert emne saa det hele er godt organiseret.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Thomas Ulstrup  den 26-11-2012 kl. 20:12

Kan et klogt hovede fortælle mig, om der kan være flere bidragsydere til samme websites og hvilken konsekvens det har for rankingen?

Er kommentaren brugbar? 1 0
Gita Street  den 27-11-2012 kl. 21:09

Thomas, der kan sagtens være flere bidragsydere til et website. Et godt eksempel er jo Amino.dk, hvor jeg står som  forfatter til min Amino-profil. Hvis du derimod Googler "AuthorRank" ser du Henrik Bondtoftes billede ved den her artikel.

Er kommentaren brugbar? 1 0
Nicolai Kostakis  den 28-11-2012 kl. 15:35

Hej Henrik,

Glimrende artikel, og - som du selv skriver - en kæmpe omvæltning, såfremt du har ret i dine betragtninger.

Før jeg hopper til de tekstnære kommentarer, vil jeg bentytte lejligheden til at sige tak for at du har valgt at formidle dine tanker om betydningen af Authorship (ikke mindst i en nærtstående fremtid) - din artikel har rykket mig afgørende i min forståelse heraf.

Der er så opstået nye spørgsmål som konsekvens af den nye viden, som din artikel byder på.

Spørgsmål:

- Hvor har du ovenstående information fra (det er ikke ment som "jeg tror ikke på dig", men mere som "imponerende at du er ude med denne artikel på dette, for emnet, tidlige tidspunkt")?

- Jeg er forvirret angående det med at fremstå som en autoritet på et eller flere områder.

Lad os tage udgangspunkt i mig selv. Jeg arbejder med SEO / konverteringsoptimering og andre emner, der knytter sig til disse kategorier indenfor den overordnede kategori (online marketing) ..... Men jeg arbejder ikke med det som ydelse til eksterne firmaer; jeg arbejder udelukkende med mit eget, mindre netværk af egne hjemmesider.

I modsætning til en person, der eksempelvis (også) arbejder med SEO-ydelser for eksterne firmaer (det kunne være dig selv), så er jeg eksempelvis administrator på http://www.texaspoker.dk ("poker autoritet?" - ja, det vil jeg mene), vi arbejder intensivt med http://www.krydsord.dk ("krydsords kyndig?" Næ, det kan man ikke påstå), vi arbejder med bingo og casino sider, som jeg heller ikke vil mene jeg er nogen autoritet indenfor.

Mit gæt på dit svar vil være, at du vil sige, at jeg bør knytte min identitet til Texaspoker.dk, og undlade at fremstå som tilknyttet de andre sites (hvilket jeg i øvrigt heller ikke er).

Alright - men hvordan vil du så mene, at jeg styrker min autoritet som "poker ekspert"?

Ved at spamme mine kære kollegaer på Google+? (nej vel)

Ved at oprette en ekspert blog her på Amino.dk? (nej vel)

Ved at oprette en personlig blog andetsteds (eller evt. på Texaspoker.dk), og derfra forsøge at levere så stærkt indhold, at jeg får +1, delt mit indhold osv. af andre?

Mit "modsvar" (i min stræben efter at forstå området til fulde) vil her være, at jeg tror dette er langt lettere som "SEO autoritet" end som eksempelvis "poker ekspert" - men der er selvfølgelig heller ikke nogen der har sagt at verden er et retfærdigt sted at være :-)

Igen - tusind tak for en rigtig god og lærerig artikel. Den er delt på Google+.

Nicolai Kostakis

Er kommentaren brugbar? 1 0
Per Allerup fra SEO Nord  den 02-01-2013 kl. 10:01

2012 har været et super spændende år hvad angår SEO og online markedsføring

Er kommentaren brugbar? 0 0
pik  den 17-02-2013 kl. 06:32

fuck facebook

Er kommentaren brugbar? 1 0
Michael Peters  den 28-05-2013 kl. 15:03

Tak for et fantastisk indlæg, som jeg stødte på ved et tilfælde. Jeg har igennem lang tid selv stået for SEO på en række sider, som vores virksomhed ejer og er aktive brugere på. Vi er rimelig godt placeret, men der var et par "kollegaer" i branchen, som var svære at overhale ved den organisk søgning. Efter jeg har oprettet Google+ og bruget Google+ grupper hvor jeg er meget aktiv, har alle siderne rykket sig fremad. Flere af dem har nu klart forbedret position og samtlige er nu på Googles side 1 - og alle er placeret som min. nummer 3.

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: tretten + to =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Gæsteeksperten skriver


Hvem er Gæsteeksperten?

Gæsteeksperten er stedet hvor Amino inviterer eksperter til at blogge om forskellige spændende emner. Det kan være emner der enten er for "her og nu"-aktuelle eller "for små" til at have en dedikeret ekspertblog, eller det kan være eksperter der (endnu?) ikke har deres egen eksperblog på Amino.

Har du lyst til at læse flere gode blogindlæg af vores faste ekspertbloggere, så klik her.


Gæsteeksperten på Twitter

Hvis du vil have besked når Gæsteeksperten og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:
 


Seneste kommentarer

  • Michael Peters kommenterede
    AuthorRank Tak for et fantastisk indlæg, som jeg stødte på ved et tilfælde. Jeg har igen...
    28-05-2013 kl. 15:03
  • pik kommenterede
    AuthorRank fuck facebook
    17-02-2013 kl. 06:32
  • Nicolai Kostakis kommenterede
    AuthorRank Hej Henrik, Glimrende artikel, og - som du selv skriver - en kæmpe omvæltning...
    28-11-2012 kl. 15:35
  • Gita Street kommenterede
    AuthorRank Thomas, der kan sagtens være flere bidragsydere til et website. Et godt eksem...
    27-11-2012 kl. 21:09
  • Thomas Ulstrup kommenterede
    AuthorRank Kan et klogt hovede fortælle mig, om der kan være flere bidragsydere til samm...
    26-11-2012 kl. 20:12