Amino Ekspertblog

Her gæsteblogger eksperter om forskellige erhvervsrelaterede emner

Din viden, evner og hemmelige strategier er værdiløse …

Skrevet af:
2. maj 2012 | 1.319 Visninger| 2 kommentarer
Hvor mange stjerner giver du?:

Amino Ekspertblog

Gæsteeksperten

Her gæsteblogger eksperter om forskellige erhvervsrelaterede emner

Vi er flere (tusinde) mennesker, der har brugt det meste af vores liv på at tilegne os erfaring – god som dårlig – inden for et specifikt felt og inden for specifikke rammer.

Det har gjort os dygtige, erfarne og indsigtsfulde.

Mange vælger at starte en virksomhed hvor netop deres viden, evner og erfaring er produktet der er til salg. Det kan også være mennesker der har taget en målrettet uddannelse (coaches, terapeuter, massører, diætister osv.), som dermed tilegner sig nogle færdigheder der kan hjælpe andre.

Uanset om det du sælger, bygger på hårdt slid, hænder-ned-i-mulden-erfaring, eller om du har betalt dig til en uddannelse, så er budskabet det samme: Intet af det repræsenterer en værdi i sig selv.

Forstå: ”Forudsætningen for at din viden eller evner har værdi, er at dem der køber den, også får positive resultater ud af den.”

Når du sælger din viden eller evner, så er det altså ikke nok bare at vide eller kunne. Du skal også være i stand til at hjælpe din kunde frem til de selv samme resultater – det er straks meget sværere!

Det er rigtig fint at du selv har skabt fantastiske resultater. Men hvis dine kunder ikke gør det samme – på trods af de har købt din bog, fået din rådgivning, investeret i et projekt – så vil din viden med tiden blive kraftigt devalueret og blive usælgeligt.

Vi køber ikke ting for det som det kan, vi køber det for det som det gør for os.

Din fornemmeste opgave er derfor (som jeg ser det) at være god til at spotte de kunder som du kan skabe de bedste resultater for. (ikke bare resultater, men de bedste resultater.)

Det er nemlig resultaterne som dine kunder får, der gør at dine priser naturligt vil stige, din tiltrækning øges, og du bliver bedre til at levere.

Hvem tror du tjener mest: Ham der sælger hjemmesider, eller ham der sælger hjemmesider der sælger?

Hvem tror du folk taler om: Hende der i 2 år har solgt coachingtimer til stressede, eller hende der i 2 år har specialiseret sig i at få erhvervsledere tilbage efter stress, med en fejlmargin på 0?

Hvis du vil have gode penge for din viden (også om 6 måneder), må du slutte "spredehagl"-tilgangen, finde dine ideelle kunder og skabe resultater – resultater som folk taler om!

Jesper Synnestved er ekspert i online marketing for selvstændige vidensformidlere. Klik her for at besøge Jespers hjemmeside.

Læs også


Kommentarer

Christian Campbell  den 02-05-2012 kl. 18:51

Konge indlæg.....

Er kommentaren brugbar? 1 0
Rolf Høegh - Resultatskaber.dk  den 03-05-2012 kl. 13:51

Hej Jesper.

Rigtig godt indlæg.

Du har helt ret.

God weekend

Hilsen

Rolf Høegh

www.Resultatskaber.dk

Er kommentaren brugbar? 1 0
 

Tilføj en kommentar

 

 
For at holde spammere ude, fortæl os hvad er: elleve + fire =
Husk Mig

Få besked når der kommenteres (Log ind for at få tilsendt mail)
 

Om denne blog


Få besked når Gæsteeksperten skriver


Hvem er Gæsteeksperten?

Gæsteeksperten er stedet hvor Amino inviterer eksperter til at blogge om forskellige spændende emner. Det kan være emner der enten er for "her og nu"-aktuelle eller "for små" til at have en dedikeret ekspertblog, eller det kan være eksperter der (endnu?) ikke har deres egen eksperblog på Amino.

Har du lyst til at læse flere gode blogindlæg af vores faste ekspertbloggere, så klik her.


Gæsteeksperten på Twitter

Hvis du vil have besked når Gæsteeksperten og ligesindede bloggere har lavet et nyt indlæg, så klik her:
 


Seneste kommentarer