Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Eva Gøttrup, Businessudvikler De 3 vigtigste måder dine kunder finder dig på

De 3 vigtigste måder dine kunder finder dig på

4.583 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
07 May 2015




Når du skal opbygge en service baseret virksomhed, hvad enten du er alternativ behandler, coach, designer, konsulent, rådgiver eller hvad det nu er, du laver, er det vigtigt at vide, hvordan dine potentielle kunder finder og tager stilling til dine tilbud.


Hvis du kender den måde din målgruppe bruger til at finde den hjælp de har brug for, kan du fokusere meget mere af din energi og din markedsføring på at være der, hvor dine potentielle kunder leder efter dig.


Et amerikansk marketing firma, ved navn Ryan Caligiuri International har lavet en undersøgelse, hvor de har spurgt 325 deltagere, hvordan de har fundet frem til de rådgivere, konsulenter og behandlere, som de brugte på indeværende tidspunkt. Deltagerne blev spurgt, hvordan de oplevede den bedste metode til at finde den rigtige udbyder og lære mere om, hvilke produkter og services de tilbød.


Her kommer de tre måder allerflest finder deres konsulenter, rådgivere og behandlere på:


1.    Den første måde er ved at få dem anbefalet. Hele 85 procent af deltagerne i undersøgelsen havde primært benyttet sig af konsulenter, rådgivere og behandlere, som de havde fået anbefalet af andre. Det er en signifikant stor mængde af købere, der altså vælger, hvem der skal hjælpe dem med at løse deres udfordringer ved at spørge andre, hvem de har brugt, eller hvem de vil anbefale.

Når du nu ved det, vil du også vide, at det er en rigtig god idé at have en strategi for, hvordan du får andre til at anbefale dig videre. Det er der desværre ikke så mange der har. De fleste af os tænker, at når bare vi gør et godt stykke arbejde, så vil folk sikkert også anbefale os til andre. Det er bare ikke sikkert at de tænker på at gøre det. Mange af os tænker, at det er pinligt eller ubehageligt at bede vores kunder om at anbefale os til andre.

På den anden side vil du sikkert også have mærket, hvis du har haft kunder, som er kommet, fordi andre har anbefalet dem til dig. At de er meget mere dedikerede, at de allerede har høj tillid til dig, at de er mindre tilbøjelige til at ville forhandle om dine priser, at de køber mere og at de selv er tilbøjelige til at anbefale dig videre til andre.

Der er altså alle mulige gode grunde til at have en strategi for at få andre til at anbefale dig og det du hjælper med til andre.


Det lyder måske svært, men det er ikke så umuligt som det måske kan lyde. Du spørger simpelthen dine kunder eller for den sags skyld andre mennesker du kender, om de kender nogen, der har brug for den hjælp du tilbyder.

2.    Den anden mest almindelige måde, folk havde fundet deres konsulenter, rådgivere og behandlere på var gennem indholdsbaseret markedsføring. Indholdsbaseret markedsføring er f.eks. blogposts, podcasts, beskrivelser på hjemmesider og webinarer. Der er en masse forskellige muligheder for at lave indholdsbaseret markedsføring, så dem jeg nævner her er bare nogle stykker af dem. Undersøgelsen gjorde sig dog den ulejlighed, at de spurgte deltagerne i undersøgelsen, hvilken form for indhold, der havde haft den største indflydelse på deres valg og fandt ud af at beskrivelser af cases og rapporter, var dem, der havde haft størst indvirkning på folks valg af udbyder.

Det er altså ikke bare vigtigt at lave informativt og godt indhold til din markedsføring. Det har også betydning, hvad det er for en form det har, så det rent faktisk også når ud til din målgruppe. Dit indhold kan være i høj kvalitet, men hvis ikke det når ud og bliver konsummeret og rammer dine potentielle kunder, hjælper det dig ikke ret meget. Hvad der rammer en gruppe mennesker, vil muligvis slet ikke ramme en anden. Derfor er det vigtigt, at du har helt styr på, hvem du taler til og hvordan de bedst vil kunne modtage dit budskab.

3.    Den tredje mest almindelige måde, folk havde fundet deres konsulenter, rådgivere og behandlere på var ved live events. Live events kan være seminarer, præsentationer eller konferencer eller det kan være netværksmøder eller andre steder, hvor folk møder hinanden personligt.

Live events giver potentielle kunder mulighed for at møde deres konsulenter, rådgivere og behandlere ansigt til ansigt. De vil vurdere om de, når de møder dem, ser og hører dem og mærker deres energi, synes at det er en person, som de ville have lyst til at arbejde sammen med.


Det var altså de tre måder, flest mennesker har valgt deres konsulenter, rådgivere og behandlere ud fra. Altså de tre måder du mest effektivt får dine potentielle kunder overbevist om, at du er den rigtige person til at hjælpe dem.


1.    Personlige anbefalinger
2.    Indholdsbaseret markedsføring
3.    Live events


Så hvordan kan du lave en strategi for at få flere til at anbefale dig?


Hvordan kan du lave en strategi for at få lavet kontinuerlig indholdsbaseret markedsføring?


Og hvad kan du gøre for at komme ud til nogle liveevents, hvor du kan fortælle om, hvad du har at tilbyde og hvilke resultater du kan for folk?
Denne video er del af en serie på 4 videoer med gratis og værdifuld information, hvis du er selvstændig. Du kan se de andre videoer her

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Eva skriver Skriv dig op