Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Hvem er din ideelle kunde?

3.440 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
23 November 2011

Ville det ikke være fantastisk hvis alle de kunder du havde, var nogle du elskede at arbejde sammen med?
Sådan kan det faktisk godt være, men det kræver at du formulerer to ting for dig selv:

1. Hvem ønsker jeg at have som kunder?

2. Hvem ønsker jeg ikke at have?

Jeg tænker på at du skal definere hvilke egenskaber du gerne vil have dine kunder besidder, og hvilke egenskaber du ikke ønsker.
Er der nogen af dine nuværende kunder der giver dig dårlig energi, gør dig vred, frustreret eller på anden måde efterlader dig drænet for energi?

Din målgruppe

Når du ved hvordan du ønsker at dine kunder skal være, så kan du definere din målgruppe. Altså den del af befolkningen som du ønsker at henvende dig til.

En målgruppe er ikke alle mænd eller alle kvinder. En målgruppe er en udvalgt del af befolkningen som du har muligheden for at nå igennem specifikke markedsføringskanaler.

En målgruppe kan være enlige kvinder over 65, unge under uddannelse, selvstændige, advokater, haveinteresserede eller andre skarpt definerede grupper der har et interessefællesskab.

Når du har defineret din målgruppe, bliver det nemmere at koncentrere din markedsføring omkring de kanaler hvor du ved de henter deres information. Du vil også kunne finde netværk og organisationer som målgruppen allerede samles omkring.

Når du taler til en bestemt målgruppe, vil medlemmerne i denne målgruppe opleve at du taler direkte til dem. De vil derfor føle sig personligt ramt af din kommunikation.

Den målgruppe du vælger, skal selvfølgelig være interesseret i at modtage det du har at tilbyde dem.

Der kan sagtens være andre mennesker som også kan være interesseret i dine produkter. Så skærer du potentielle kunder væk? Nej, det gør du næppe. Taler du ikke til en bestemt målgruppe, vil der ikke være nogen der føler at du taler direkte til dem.

I videoen kan du se hvordan du med et kreativt værktøj bliver fuldstændig skarp på hvem din ideelle kunde er.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Eva skriver Skriv dig op