Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Digitale trends og tendenser Et godt website styrker din forretning

Et godt website styrker din forretning

3.086 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
05 November 2014

Undrer du dig over, hvorfor din forretning går igennem en tørkeperiode?

Hvor blev alle dine kunder af? Og hvorfor kan du ikke måle dig med dine konkurrenter? Læs med her og bliv klogere på kundernes beslutningstagning..

Dit website er dit image udadtil. Ser det rodet ud? Kan dine kunder ikke finde det som de leder efter? Forvirrer det mere end det gavner? Og er det ikke blevet opdateret siden 2006? Så er det vist på tide at gøre noget ved det.

For det er dit website, som skal byde dine kunder velkommen. Det skal se lækkert ud og det skal se professionelt ud – for ellers har du ingen chance.

Kend din målgruppe

Du skal først og fremmest vide, hvem din målgruppe er.

Du skal vide, hvilken type du har med at gøre, og du skal have en god brugerindsigt, før du kaster dig ud i at optimere dit website. Tommelfingerreglen er, at man skal kende brugernes købsadfærd, beslutningsprocesserne, som ligger forud samt brugernes digitale interaktion og forventning til det medie, der bliver brugt.

Derudover er det vigtigt at have en løbende monitering via kvalitative og kvantitative analyser.

De er vigtigt at holde sig opdateret på brugerenes digitale interaktioner -  ikke kun på dit website, men også på de sociale platforme.

Kickstart din forretning med et godt design

Når man har skabt sig en forståelse af, hvem brugerne er og hvad de forventer, kan man så småt begynde at tænke på websitets design.

Hemmeligheden til en god forretning starter nemlig her. Det er det visuelle og det æstetiske, som vil fange brugerens opmærksomhed og skabe det tilsigtede indtryk.

Det er vigtigt, at man tænker informationsarkitektur med ind i sit design og det er vigtigt, at man sætter brugernes behov først.

Jeg gør det sgu selv

Mange vælger gør-det-selv-metoden, hvor en hurtig Google search kan give én en guide til, hvordan man skal lave et website. Det er bare ikke altid at denne løsning vil være succesfuld. Der skal nemlig en del erfaring, faglig viden og digitale kompetencer til at skabe et website, som naboen ikke også har. Man skal være i stand til at gøre websitet lækkert, brugervenligt og skabe unikke funktioner, som man ikke bare kan lave ved hjælp af en simpel Google search.

Digitale brugere er i dag langt mere intelligente end man først ville tro. Den gængse bruger vil derfor lynhurtigt kunne gennemskue, hvis dit website er ”hjemmelavet” og sat sammen med tape. Man skal kunne tilbyde sine brugere noget nyt og anderledes, så de kan blive positivt overrasket over deres besøg på dit website.

Dur ikke, væk

Den gængse bruger er utålmodig, ubarmhjertig og benhård. Hvis dit website ikke skaber et godt indtryk indenfor 5 sekunder, så bliver du og din virksomhed hurtigt kasseret og smidt i rendestenen.

Nettet skaber nemlig så mange muligheder, at det ikke vil tage brugerne lang tid før de er inde på konkurrentens side.

De mindste ting gør en stor forskel. Det kan være overskriften, skrifttypen, teksten, farverne, opbygningen etc. som i en helhed gør, at brugerne tænker ”dur ikke, væk”.

Der er uendelige faldgrupper og hvis man ikke lige har den tekniske snilde eller den kommunikations faglige viden, så kan det være svært at gennemskue, hvad der er hot og hvad der er not.

Den digitale jungle

Den nye digitale tidsalders beslutningstagning bliver kaldet for ”Zero Moment of Truth”. Det viser sig nemlig at brugerne er benhårde i deres købsadfærd og at de bruger nettet aktivt til at hente information før de tager en reel beslutning. Langt de fleste købsbeslutninger bliver foretaget på nettet før de besøger butikken.

For brugerne er ikke så dumme endda og det tager dem ikke lang tid at finde ud af, hvad websitet egentligt kan. En Google søgning og lidt research på de sociale medier og vupti - så tror brugerne, at de ved alt, eller tilstrækkeligt nok, om hvad din virksomhed kan byde på. Det er her, at det er ærgerligt, hvis brugerne får et helt forkert billede af hvem du er som virksomhed.

Det er derfor vigtigt at tænke over, at brugerne skal have den bedste oplevelse, både på dit website, men også når de begynder at søge videre på dit navn.

Du kan gratis læse et udpluk af bogen ’Zero Moment Truth’ og finde svaret på, hvilke parametre, som spiller ind når brugere handler digitalt. Læs bogen her.

Du kan også læse mere om websiteoptimering på denne blog: http://dna-design.dk/blog/ 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når dna-design.dk skriver Skriv dig op