Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Mogens Nørgaard fra Miracle A/S TÆNK, hvis vi var lidt positive ....

TÆNK, hvis vi var lidt positive ....

2.112 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
17 January 2011

 

Kammerater! Kamp- og lidelsesfæller!

Jeg abonnerer på TÆNK fra Forbruger<noget>.

Jeg abonnerer på den elektroniske udgave, som så medfører, at jeg får et nyhedsbrev fra BB (Bent, som er kommunikationschef derinde) hver morgen med diverse ting og sager og emner og andet. Det koster ca. 350 kr. for et år, og det er vel OK, når man til gengæld får adgang til alle deres artikler i arkivet samtidig. F.eks. har jeg købt en termokande, som ifølge Forbruger<noget> er den allerbedste på markedet. Og den er godt nok også rigtig god. Andre kan søge på madrasser eller græsslåmaskiner og finde nogle sobre og grundige tests. Fedt.

Men for Helvede, hvor er de altid jamrende og klynkende og klagende i deres nyhedsbrev om morgenen.

Alt er problematisk.

Alt er bekymrende.

De opfører sig som Prinsessen På Ærten, der starter dagen med at udbryde 'Åhhhhhh, det gør ondt. Jeg er bekymret'.

Her er så den kommunikation, som jeg førte med Bent for et par dage siden:

-----------------------------------------------

Hej Bent,

Jeg får din morgenmail fordi jeg har tegnet abonnement. Men jeg vil
venligst forespørge, om du/I ikke godt - bare engang imellem - kunne
være bare LIDT selvUhøjtidlige, muntre eller måske endog selvironiske
eller - helt vildt at tænke sig - vildt glade for bare ét eller andet?

Jeg synes I har samme modus operandi som venstrefløjen: det mest
benyttede ord er 'bekymret' - skarpt forfulgt af ordet 'bekymrede' :-)
- og intet er godt, godt nok, fint eller dejligt.

Puh. Forestil dig at leve sammen med et menneske - eller have en ven -
med det livssyn. Nej, vel?

Nå, det var så min morgenmail til dig :-)

Mvh Mogens

---------------------------------------------------------

Kære Mogens
Vi skal gøre et rigtigt behjertet forsøg. Det tager nok lidt, før medierne følger trop. De kan jo bedst lide os i den rolle, så det er svært at kæmpe i mod. Men vi arbejder på det ;=)

MVH


Bent

---------------------------------------------------------

HVAD?!? tænker jeg. Er de styrede af medierne?

Hvorfor Fanden er de dét, når de skulle være en FORBRUGERorganisation?

Det giver sgu' da ingen mening, andet end for Bent, der sikkert selv er journalist og derfor kan gå i helt fint selvsving og selv synes, at journalisters meninger er vigtige.

Eller noget. Hmm. Så jeg skriver tilbage til ham:

--------------------------------------------------------

Kære Bent,

Hvorfor lader I jer styre af medierne? Skulle I ikke hjælpe forbrugerne? Har I da ikke dermed spændt vognen foran hesten, afmonteret hjulene på vognen og smidt dem foran vognen, for dernæst at bede hesten skubbe hårdere?

I kunne da starte med at gøre noget totalt uventet, som de med garanti ville skrive om: Sig til Alverden, at I tog fejl i sagen om tele-selskabet, der så en klage på Twitter og straks gjorde det fede og rigtige, nemlig at tage kontakt til kunden, sige undskyld og udbedre skaden UDEN at gøre noget væsen af sig. Det er da den fedeste form for kundeservice jeg har oplevet længe. Og kunden er glad. Og har fået service i stedet for mistro.

- NOTE til Amino-læsere: Her er artiklen om, hvor åndssvagt de handlede: http://www.comon.dk/nyheder/fullrate-gav-lynservice-fik-skaeldud-af-forbrugerradet-1.384112.html -

Hvorpå I Den Onde Brand Brøle Mig og Brodere Mig finder noget at være bekymrede over i den sag PÅ TRODS AF, at kunden er kisteglad for deres reaktion og at Twitter er en åbent medie...

Træls.


Med venlig hilsen & Best regards -

Mogens Nørgaard

--------------------------------------------------------------------

Bent har ikke svaret. Han svarede på den første mail, hvor han kunne skyde skylden på Pressen. Jeg er ikke sikker på, at han kan finde på nogen at skyde skylden på efter min anden mail til ham - andet end mig, naturligvis. Og så er det bedre at holde mund end at tage dialogen med kunden.

Det er noget, jeg ofte ser med de professionelle kommunikationschefer/-børger rundt omkring i biksene:

De er SÅ tilbageholdende med at udtale sig om noget som helst. Af angst for at dumme sig. Af angst for., at andre journalister laver spin på det. Af angst for alting.

Alt bliver til "en stor sag med store potentielle efterdønninger", så de råder altid til tavshed.

Jeg kan se det på f.eks. Oracle Danmarks kommunikationsKaj, der ikke har sagt noget siden han fik jobbet, og altid henviser til en underlig, intern regel om, at de ikke udtaler sig.

Eller direktøren henholder sig til "Corporate Guidelines".

Jeg tror vi skal af med alle de professionelle kommunikationsfolk. Så kan vi måske også få en ærlig snak, og alt bliver lettere, og folk gider læse nyheder igen. Det gider de jo ikke, når alt bliver vandgrød.

Bent - vi er bag dig. Laaangt bag dig. Så kom frit frem.

Mvh.

Mogens

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mogens skriver Skriv dig op