Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Hvad koster design?

2.161 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
03 August 2015

Hvis du tænker at godt design er dyrt, så skulle du tage at kigge på hvad dårligt design koster!

Enhver overskridelse af et budgetter bør naturligvis undgås, eller rettere, det er afgørende med et realistisk budget. En grundig planlægning for alle faserne der omfatter design- og produktudvikling, kan i allerhøjeste grad betale sig.
I et professionelt samarbejde skal der udarbejdes en forventningsafstemning, et Design Brief.
Hvordan vil du markedsføre virksomheden?
Hvordan er din produktportefølje sammensat?
Hvordan ser markedet ud?
Hvad er succeskriterierne?
Hvilket formål tjener produktet?
Hvem henvender produktet sig til?
Hvilke materialer er til rådighed?
Hvilken produktionsmetode anvendes?
Hvad er udsalgsprisen?
Blot nogle få eksempler på de mange spørgsmål der kan stilles, udover det med tiden og pengene!

God planlægning er den halve sejr!
Det er først og fremmest designerens opgave, at implementere brugernes ønsker og behov. Men resten af puslebrikkerne, konkurrenter, produktion, marketing og salg, skal mødes i den vellykkede løsning. Der er for dyrt med fejltagelser og forkerte konklusioner, det færdige produkt skal ramme rigtigt første gang. Desværre er der ingen garantier for succes, først når produktet er på markedet, kommer den egentlige test. Men med den rigtige proces, er det muligt at opfylde brugernes ønsker og behov.

Design er meget mere end formgivning og styling, det handler også om at skabe værdi. God planlægning og projektledelse er en afgørende succesfaktor for profitabel produktudvikling. Investeringen i design skal kunne tjene sig hjem. Den strukturerede og praktiske tilgang, gør det langt mere sandsynligt, at produktet vil være attraktivt efter forbrugernes opfattelse. Og det er forbrugeren der skal efterspørge og købe produktet! Det tager kun et par sekunder, at afgøre om et produkt er attraktivt! Det er derfor afgørende at produktet skiller sig ud fra konkurrenterne, det skal have et distinkt særpræg så fordelene er fremhævet og åbenbare.

Ikke at planlægge, er at planlægge at mislykkes. 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Svend skriver Skriv dig op