Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?

Ejer du din Adwords Konto?

1.809 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
27 May 2015

Hvorfor du selv skal eje din egen AdWords konto!!!

Gang på gang støder jeg på mindre virksomheder der ikke har adgang eller ejerskab til deres egen AdWords konto, og det er mig fuldstændig uforståeligt – specielt nu hvor vi skriver 2015 i kalenderen. Det svarer lidt til at man tror at man ejer et hus som man vil videresælge og derfor får sat det i stand for en større sum penge af en gruppe håndværkere, for så at finde ud af på salgsdagen at huset kun var lejet.

Uden at hænge nogen af mine konkurrenter ud, så ser jeg flere af de større webbureauer, som har en omsætning på over 30,000,000 kr. sidde og skumme fløden, ved ikke at give adgang til kundens AdWords konto…

Her er 10 grunde til hvorfor du selv skal eje din egen AdWords konto.

10. Hvis du en dag selv ønsker at håndtere administrationen
Hvis du en dag ønsker selv at styre din AdWords annoncering, eller overlade administrationen til et andet bureau, så er det fundamentalt at du har fuld adgang til din egen AdWords konto. Har du ikke egen adgang, kan der opstå problemer og det vil være umuligt at optimere videre på det som allerede er lavet.

9. Du kan holde øje med om dit webbureau gør sit job
Du har mulighed for at følge med i om der reelt bliver optimeret på din AdWords konto. Det er vigtigt at der sker noget på din konto. En AdWords konto er lidt som en urtehave – holder du den ikke vedlige, så kommer der ukrudt og andet skidt, som gør at du overhovedet ikke får det fulde udbytte ud af den.

8. Salg af din virksomhed
Nu om dage er din online platform en stor del af din virksomhed – om du har et e-firma, eller om du har et enkeltmands- håndværkerselskab, så har den tilknyttede AdWords konto en stor værdi for den nye køber. Lad os sige at du har en lead konverteringsrate på 5 % i dit byggefirma; altså for hver 100 der kommer gennem AdWords, kontakter 5 personer dig, og af de 5 bliver eksempelvis 2 kunder. For hver kunde er der muligvis en fortjeneste på 5000 kr. i gennemsnit – altså 10,000 kr. ekstra om dagen. Har du ikke selv ejerskab over din AdWords konto, kan du af gode grunde ikke bruge den som forhandlingsværdi overfor den nye ejer.

7. Stil dig selv spørgsmålet: Hvad er det værste der kan ske?
Hvad er det værste ved selv at eje AdWords kontoen? – Det er nemlig fuldstændig rigtigt! Der er ikke en eneste god grund til at du ikke selv skal have lov til at eje din egen AdWords konto.

6. Du ejer selv indholdet på din AdWords konto
Du beholder alt der er blevet lavet på din konto gennem tiden.

5. Du har mulighed for at få bedre forståelse for dit marked
Det kan tage lang tid at finde alle de gode positive søgeudtryk, samt frasortere alle de søgeord, som ikke giver nogle konverteringer. Du kan derfor med fordel bruge allerede oprettede søgeord.

4. Udnyttelse de negative søgeord
Nu når vi har skrevet om de positive søgeord, så gælder det selvfølgelig også dine negative søgeord. Din AdWords konto kan nemt have over 1000 negative søgeord – Hvis ikke der er tilføjet negative søgeord til din konto, så skal alle alarmklokker ringe på livet løst.

3. A/B test af annonce tekst 
Du mister alle tests der er blevet lavet indenfor ”A/B testing” af annonce tekster. Uden ejerskab af din egen AdWords konto, har du ikke en jordisk chance for at finde ud af hvad der virkede, og om der overhovedet er blevet lavet test.

2. Din AdWords historik
Din AdWords konto har historik du gerne vil beholde. Denne historik kan være med til at ligge fundament fremtidige markedsføringsplanlægninger.

1. Tilknytning af din Google Analytics konto
Omtrent 99 % af alle der ikke har ejerskab over sin egen AdWords konto, får ikke sammenkædet den med deres egen Google Analytics konto.

Så husk at du altid skal have ejerskab over din egen AdWords konto – det er en del af din virksomhed !

Få en gratis gennemgang af din AdWords konto - bestil din gennemgang her

Med Venlig Hilsen

Søren Nicolaisen

Cnh Media

sn@cnh-media.com

58590004

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Søren skriver Skriv dig op