Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Ekspertblogs Christina Klitsgaard Test selv: Er dit nyhedsbrev verdens bedst prævention mod kunder?

Test selv: Er dit nyhedsbrev verdens bedst prævention mod kunder?

3.607 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
22 January 2011

Hvis du nu solgte kondomer og gerne ville sælge rigtig mange af dem og have forrygende stor succes med det – ville du så prikke et hul i samtlige kondomer før, du solgte dem til dine kunder?

Det kunne (måske) være meget skægt. Og ville helt sikkert give en hel del PR. Men du ville nok ikke sælge ret mange kondomer. I længden.

Gætter jeg bare på.

Hvad et kondom lige har med dit nyhedsbrev at gøre?

En hel masse. Har jeg noteret mig. 9 ud af 10 af de nyhedsbrevsskrivere, jeg møder, bruger deres nyhedsbrev som prævention. Mod kunder. Uden at vide det. Og helt sikkert uden at ville det.

Et eksempel:

Du har købt – lad os sige - 25 havepavilloner hos en leverandør til en vanvittig god pris. Dem vil du gerne sælge i en hvis ruf, så du skriver et nyhedsbrev og sælger to, måske fire, havepavilloner.

Eller den her: Du har programsat et kursus med plads til 24 deltagere, men konstaterer slukøret efter ét nyhedsbrev, at kun sølle 5 tilmelder sig…

Jeg kan blive ved med at hive eksempler op af hatten. På slukørede, skuffede og modløse nyhedsbrevsskrivere, som ikke synes de sælger nok. I deres nyhedsbreve. Af kurser, havepavilloner, vandhaner, sko, hagesmække – fortsæt selv listen.

Selvfølgelig gør de ikke det. Et nyhedsbrev er lidt ligesom den der med to mennesker, der har brug for et kondom: Dine læsere skal varmes op, før de er klar til at springe på. Godt og grundigt. Vil du sælge 24 havepavilloner, så send mig 3, 4, 5 eller 6 nyhedsbreve. Om hvordan mit liv ville blive så meget mere fantastisk, hvis sådan et dyr stod ude i min have. Om hvordan Hanne og Leif har fået et helt nyt haveliv (og måske samliv?) efter de har fået en. Om hvordan, lige præcis den her pavillon vil kunne forlænge min sommer med adskillige uger hvert år. Om hvor mange millimeter regn, der ifølge DMI falder hver sommer i Danmark. Om hvordan, mit hus vil stige i værdi med den her pavillon i haven, osv. osv.

Det handler om at fortælle nøjagtigt den samme historie. Igen og igen. Pakket ind i forskelligt papir.  Fordi, dine nyhedsbrevslæsere måske missede dit budskab første gang, Eller måske tænkte: ’Det lyder spændende’ – men så ringede telefonen og de glemte alt om det.

Det er ikke noget, jeg har fundet på. Det der med at din kunde skal påvirkes igen og igen.

Alle undersøgelser viser, at din kunde skal have serveret budskabet 5 – 8 gange.

 

Test selv: Er dit nyhedsbrev verdens bedste prævention mod kunder?

 

Prøv at kast et blik på de nyhedsbreve, du sendte ud i 2010.

Gik der lang tid mellem hver udsendelse? Længere end en måned? Og var det forskellige produkter/ydelser, du skrev om i hvert nyhedsbrev?

Ja?

Så bruger du kondom, når du skriver nyhedsbreve.

Det er heldigvis nemt nok at hive dutten af. Du kan starte med light-modellen, hvor du slet og ret følger op på dit nyhedsbrev 3 dage efter, du har sendt det ud. Bare ganske kortfattet.

Fx sådan her:

Hej Kaj,

Drømmer du også om at sommeren i Danmark bliver varm, tør og lang i år?

Ved du, at vi lige nu har et virkeligt hedt tilbud på netop sådan en sommer i vores shop?

Vi sendte dig det forleden. Og der er ikke mange havepavilloner tilbage.

Vi synes, du skal have chancen for at slå til mens der stadig er et par stykker på lager:

Klik her og se, hvor skøn din sommer kan blive for kun xxxx kroner.


Ps: Fik vi nævnt, at dit hus – den dag, du skal sælge det – ikke bliver mindre værd med sådan en herlighed i haven?

Det virker.

Så prik nu hul i det kondom.

 

Kh

Christina

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Christina skriver Skriv dig op