Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Brigitta Mathilde Så skriver jeg da bare lige et Nyhedsbrev

Så skriver jeg da bare lige et Nyhedsbrev

1.778 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
18 April 2014

E-mail marketing virker. Statistikker lyver ikke. Send en hilsen og skab synlighed, fasthold dine læsere og kom ud med dine budskaber. Det lyder da pragtfuldt. Det vil jeg også have. Men i praksis er det bare ikke sådan ligetil – det der med nyhedsbreve. Så hvordan kommer jeg lige i gang?

Første skridt

Jeg skal finde et program jeg kan bruge til at udsende mine nyheder med. Der er flere forskellige platforme at vælge imellem. Jeg vil gerne gøre det lidt lækkert at se på. Det skal være simpelt at komme i gang. Det må også gerne være gratis at anvende, imens jeg øver mig. Det skal kunne forenes med mit site og min blog, så læsere og andre interesserede kan skrive sig på listen, til modtagelse af nyheder.

Derefter

Når jeg har valgt det helt rigtige program, skal jeg lære det at kende. Hvilke muligheder giver programmet? Hvordan sætter jeg en skabelon op? Hvordan kan man tilmelde sig? Hvor ser jeg de tilmeldte? Hvor meget information vil jeg have fra de der skriver sig på listen? Hvordan udsender jeg?

Så er det vel bare at skrive?

Desværre ved jeg at det ikke er så simpelt. Jeg har læst flere bøger om emnet, surfet nettet tyndt for at finde info om emnet og følger også et par Email marketing guruer online. Jeg har derfor lært at opsætningen er af yderste vigtighed.

Emnelinien

Den korte tekst, der står i din indbakke når jeg gerne vil sende noget til dig – kaldes emnelinien. Hvis ordene ikke fanger dig, klikker du ikke på mailen og ser derfor slet ikke mit nyhedsbrev. Av! Her skal jeg virkelig være kort – præcis og meget, meget interessant.

Overskriften

Skulle jeg være så heldig at du gider åbne min mail, skal der være en overskrift der får dig til at glemme alt om det lille ”skraldespands-ikon” øverst i din mailbox. Jeg skal give dig lysten til at fortsætte.

Indledning

Efter overskriften følger der gerne en kort indledning. Jeg skal her forklare dig hvorfor det er vigtigt at du læser videre… for jeg sender jo gratis tips ud til netop dig – fordi jeg tænker at det kan hjælpe dig videre med én af dine udfordringer. (husk at du kun må sende nyhedsbreve ud til de, der specifikt har anmodet om at modtage det)

Er du her stadig?

Hvis jeg er så heldig, at du stadig læser med, er det nu jeg har muligheden for at komme ud med mit budskab. Et par hurtige tricks, en guide eller en backstage historie fra kontoret. Ind imellem linierne indsætter jeg et par billeder. Så er stemningen skabt og du kommer lettere igennem teksten.(jeg vil jo gerne have at du bliver hængende til den bitre ende)

URL

Måske sender jeg dig den korte version af den egentlige historie? Her er det vigtigt at jeg husker at linke til hele teksten bag (URL adressen). Nævner jeg andre sider? Eller steder? Dem husker jeg også at linke til, så du ikke skal have besvær med Google senere.

CTA (Call to action)

Og sidst, men bestemt ikke mindst – skal jeg huske at nyhedsbrevet har et yderligere formål. Jeg vil rigtig gerne give dig gratis rådgivning og hints til gode sites hvor du kan finde endnu mere inspiration. Men jeg vil også gerne have dig til at kigge forbi min egen side. Måske vil jeg gerne have at du tjekker oversigten over kommende arrangementer? Eller måske kigge nærmere på tilbudet i min shop?

Til sidst

Jeg vil gerne slutte hvert nyhedsbrev, ved at tilbyde dig noget du ikke kan finde på siden. Som en slags belønning for at du har brugt din tid på at læse mine skrevne ord. Det kunne ex. være et ”early-bird” tilbud, hvor du får muligheden for at tilmelde dig et arrangement – før alle andre OG spare penge på billetten. Det kan også være at jeg deler en E-bog med dig – ganske gratis.

Og inden jeg går i gang

Når jeg endelig har styr på platform, programmer, udsendelse, opbygning… så mangler jeg stadig at kende budskabet for lige dette nyhedsbrev. Intet indhold – ingen mail.

Og endelig får jeg skrevet – og sendt

Så er jeg vel færdig eller?? Nixen. Jeg mangler stadig at dele linket på de sociale medier. Ellers kommer der ikke nye modtagere på listen. Jeg skal også huske at følge op på mailen. (Jeg skal jo lige påminde dig om, at early-bird tilbudet udløber i morgen.) Og så skal jeg straks i gang med at sætte en deadline for næste nyhedsbrev. Hvad vil jeg dele denne gang?

Email marketing virker. Men det er hårdt arbejde.

Mit første nyhedsbrev er sendt ud i dag. Det er ikke perfekt. Det kunne være bedre. Men jeg er kommet i gang. Det er det første skridt. At starte, så man kan øve sig. Se Nyhedsbrevet her

Sender du nyhedsbreve ud?

Hvis ja, hvad fik dig til at begynde? Hvis nej, overvejer du at gå i gang? 

BRIGITTA MATHILDE

Brigitta Mathilde - inspiration til opbygning af online relationer

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mathilde skriver Skriv dig op