Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Affiliate bloggen Affiliate marketing er ikke et Zero-Sum Game - Byg relationer til dine konkurrenter

Affiliate marketing er ikke et Zero-Sum Game - Byg relationer til dine konkurrenter

1.908 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
19 July 2016

I modsætning til i mange andre brancher er affiliate marketing ikke et Zero-Sum Game. Der er nok muligheder og produkter derude du kan promovere og hver dag kommer der nye spillere til, hvilket betyder nye muligheder for dig og din virksomhed. Har du derfor den gamle opfattelse om, at den eneste måde du kan vinde er ved at sikre, at dine konkurrent ikke vinder, så har du allerede tabt. For går du først den vej vil det være en selvopfyldende destruktiv strategi.

Derfor fortæller jeg altid folk der er forholdsvis nye indenfor affiliate marketing, at det er bedre at tale med sine konkurrenter, end at gå i defensiven fra starten. Ofte kan man nemlig opbygge et forhold til sine konkurrenter som begge vil drage fordel af. Det kan f.eks. være at samarbejde om at promovere produkter, som i sidste ende gør at den samlede kage bliver større og at man dermed tjener flere penge, selvom man deler kagen.

Er man derfor i gang med at promovere et produkt, hvor der er stor konkurrence, vil jeg anbefale at prøve at bygge en relation til konkurrenterne. Dette kan f.eks. gøres ved at sende en e-mail, hvor man kort introducerer sig selv, og fortæller, at man har bemærket deres kampagner, og at man har stor respekt for hvad de laver. Skriver du en mail på en respekterende måde, er der større chance for at konkurrenten vil kontakte dig i fremtiden, når en mulighed opstår. Senere kan det så være at man kan mødes kort til en kaffe, for at udveksle ideer og erfaringer.

Jeg har hørt om konkurrenter som er begyndt at hjælpe hinanden med at opbygge e-mail lister, samt samarbejde omkring marketings-kampagner, for at give kampagnerne en større rækkevidde og slagkraft. En anden god ting en konkurrent kan hjælpe dig med, er de såkaldte "Master Mind Groups". Disse er typisk grupper af 5-10 personer med fælles interesser, der normalt mødes en eller to gange om måneden. Dette er en virkelig god måde at dele erfaringer på. Man skal typisk inviteres til en sådan gruppe, men har du et godt forhold til en konkurrent, kan du være heldig at vedkommende kan hjælpe dig hermed.

Jeg vil derfor altid opfordre dig til at opbygge en venskabelig relation til dine konkurrenter, i stedet for at gå i defensiven.

Skriv endelig i kommentar feltet nedenfor, hvis du har en kommentar hertil.

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mads skriver Skriv dig op