Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE
Hvor mange stjerner giver du?
Amino.dk Blogs Iværksætterblogs Affiliate bloggen Trafik strategier som har virket for mig

Trafik strategier som har virket for mig

1.829 Visninger
Hvor mange stjerner giver du? :
28 June 2016

En af de vigtigste elementer i affiliate marketing er trafik. Jo mere trafik du får, jo flere kan du, alt andet lige, få til at konvertere. Jeg vil derfor her nævne nogle af de forskellige trafik-strategier man kan bruge. Det skal dog siges, at der er en million forskellige måder at drive trafik på, så disse strategier er selvfølgelig ikke de eneste der virker, men de har virket for mig.

Den mest kendte strategi, som de fleste sikkert kender, er at lave targeted ads på Google eller Facebook. Dette skal man så (helst) gøre på keywords hvor der ikke er så meget konkurrence. Ellers ender man at betale for meget for sine klik – og i sidste ende kan det så være at man ikke tjener nogen penge. Dvs. at hvis for eksempel Ekstra Bladet gerne vil have mere trafik til deres rabatkodeside omkring ASOS, bør de lave nogle targeted adds som gør at de billigt kan få noget mere trafik til deres side. Ligeledes hvis Ude og Hjemme gerne vil have mere trafik til deres side omkring Maxi Zoo bør de gøre det samme. Problemet med denne strategi er dog som sagt at der kan være meget konkurrence på keywords, og derudover er Google og Facebook af ​​en eller anden grund blevet mere og mere fjendtlige over for affiliate marketing. Forsøger du fx at køre en kampagne på Google adwords, hvor du direkte linker til en clickout-salgs side, er der stor sandsynligvis for at du ikke vil få din ad godkendt. Google vil endda måske forbyde dig og blokere dig for køb af ads i fremtiden.

En anden måde at få trafik på, som jeg mener er MEGET bedre, er at lave banner reklamer på tværs af mindre sites. Her mener jeg sites hvor man stadig kan få gode konverterende klik, for billige penge. Det gode ved at arbejde med disse sites er, at de normalt er meget mere sultne efter nye kunder sammenlignet med Google eller Facebook. Disse sites vil gøre meget for dine penge og de ønsker ofte at hjælpe dig med at fine-tune din kampagne, ved måske at dedikere et helt team, da de vil gå langt for at gøre din kampagne til en success - så de kan få nogle gode reviews fra dig. Dette vil aldrig ske hvis du bruger Google eller Facebook, da de er blevet så store at de mere eller mindre ligeglade med dine småpenge. Altså kan små relevante sites være en guldgruppe for god banner trafik.

Du skal selvfølgelig have de rigtige slags bannere lavet. Her vil jeg anbefale dig at du laver bannere som IKKE ligner reklamer. Dette lyder måske mærkeligt, men forskellige studier viser at vi forbrugere er blevet så vant til at identificere reklamer, da vi bliver bombarderet med dem hver dag, at vi ikke gider at klikke på dem mere. Hvis du derfor laver et banner som ikke virker som et ”normalt” banner – er der højere chance for at folk klikker herpå. Derudover er det vigtigste med et banner at det bliver bemærket og at der er en såkaldt Call-to-Action. Jeg har personligt haft stor succes med at lave bannere som mange vil kalde ”grimme”, men det er lige meget, da det vigtigste er, at du bliver bemærket og dette kan du ofte blive hvis du laver et grimt banner. Problemet med flotte bannere, såsom fx et banner med en flot dame, er, at det måske vil give dig noget trafik, men ingen konverteringer, da folk der klikker på et sådan banner hovedsageligt er interesseret i at se flere billeder af damen, men ikke i at købe det bagvedliggende produkt. Det er dermed penge ud af vinduet.  

Altså, vil jeg anbefale at du laver bannere som skaber opmærksomhed og at de indeholder det rigtige budskab - så du får den rigtige trafik igennem, som i høj grad ender med også at konverterer.

En anden god ting ved denne banner-strategi er, at du kan placere dine bannere hvor du vil på de sider som du samarbejder med, og du kan linke til hvilken som helst side du har lyst til. Der er nemlig ingen regler eller bestemmelser her, modsat hvis du bruger Facebook eller Google, hvor der er et hav af regler.  

Til at lave dine bannere kan jeg anbefale værktøjerne Bannersnack og Jing, som du hurtigt og nemt kan bruge til selv at lave et banner med. Der er også en god tutorial her på Youtube som viser hvordan man kan komme i gang.

Jeg håber at dette giver lidt inspiration til andre måder at få trafik til dit site på. Skriv endelig i kommentarerne nedenfor – hvis du har nogle andre strategier som du har haft held med at bruge. Disse ovenfor er primært baseret på min egen forretning, så selvfølgelig er der mange andre gode. Dem vil jeg også gerne lave et indlæg om i fremtiden - gerne med dine input herunder. 

 

Hvor mange stjerner giver du? :
Få besked når Mads skriver Skriv dig op