Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af ApS - og købe mit eget hus

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Apr 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dygtige Amino'er.

Jeg går lidt og leger med en tanke.

Jeg købte for et par år tilbage et hus, som et familie medlem bor i, og lejer af mig. Alt er gjort privat, jeg har dog en lille enkeltmandsvirksomhed ved siden af. (Som ikke er blandet ind i huset)..

Jeg overvejer nu at oprette et ApS sammen med min partner, hvor ideen er lidt at vi ville have at ApS'et skulle overtage huset, og drive udlejningen.

Men jeg har et par spørgsmål....

1. Er det lovligt/noget jeg skal være OBS på at "vores" firma køber noget af mig som privatperson?

2. Det er et lille hus på landet. Jeg gav 425.000 kr for huset dengang, og skylder nu 265.000 kr i huset. Så hvordan ifht økonomi. Det fedeste var jo at "få lov" til at låne 425.000 i ApS'et. Og betale mig selv pengene. Så havde jeg lidt penge at rutte rundt med selv til andre ideer. Men tvivler på jeg kan låne 425.000 i en nystartet virksomhed...  eller kunne man istedet "overdrage" gælden på 265.000 til firmaet, og så "skylder" firmaet mig 160.000 jeg kan trække ud skattefrit gennem tiden?.

3. Kunne husets værdi indgå som de 40.000 i start kapital?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46532
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

1 1 JA men det ska ske til fuld markedspris så få en mæglervurderng√ få mæglervurdering så du ikke beskattes af forskellen

2 Det er vanskeligt at få kreditforening ind, så den finansiering må du arbejde med

3 ja

Husk du må ikke slev ha rådighed så du bør indgå lang kontrakt med udlejningsfirma eller udlejer så du ikke slev har nogn rådighed, ellers beskattes du af de fi dage

Husk ApS let koster 10.000 kr om året i lovlgtig arbejdsskadeforsikring, bank og lovpligtigt digitalt regnskabsprogram

Hvad fordelen er ved at lægge det i ApS har jeg svært ved at se helt ærligt

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)